What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Almighty's Playground

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Status
Not open for further replies.
A

Anonymous

Guest
Nou hier een greep uit mijn collectie,in vergelijking met die van Ken is het bijna niks 😉 ,maar ben dan ook pas vanaf Oktober begonnen :) (01-10-2006).

Mijn Woonkamer,waar vooral de Saturn,SNES en Xbox360 erg actief zijn.
En we kijken ook erg graag een filmpje 😉
lcdob5.jpg

woonkamervx7.jpg


Hier m'n consoles(boxed en vrijwel Mint*)
neskleinqp7.jpg

sneskleinca4.jpg

n64grootkleinefotoet6.jpg

segamegadrivedy0.jpg

dreamcastqp2.jpg


Laaste aankopen Retro Beurs Arnhem(rijnhal)

beursarnhem2006kleinyl6.jpg

zeldakleinan7.jpg


Hier de vitrinekast van boven naar beneden en van links naar rechts 😉

consolebox1tn1.jpg

snesuy9.jpg

nesav5.jpg

nesfamulatordp6.jpg

megadrive2cd2nz9.jpg

dreamcastsm7.jpg

megadrivenespu4.jpg

pcengineduotp4.jpg

dreamcastn64ngcma3.jpg


Hier wat verschillende games die ik recent gekocht heb op E-bay(afgelopen 2mnd)

saturnag7.jpg

pcenginekw7.jpg


En hier m'n opslagplek voor m'n console dozen(zolder)

consolebox2oq3.jpg


Zo gauw er weer iets nieuws is hou ik jullie op de hoogte 😉
 
Ziet er allemaal behoorlijk fatsoenlijk uit al, ik zie daar een paar Saturn diamantjes als Dracula X en Sexy Parodius!

Heb je bij je tv geen last van het licht achter het beeldscherm en hangt ie nou iets te hoog of ben ik het nou? ik vind dat een tv altijd op ooghoogte moet staan als je zit, maar goed ik kan me vergissen. Ben ook wel benieuwd naar jouw bevindingen van je retro stuff op je tv, aangezien het er bij mij 9 van de 10 keer niet uit zag, dan maar CRT schermen voor retro.

En wat is precies het doel van de soort stickers in de vitrinekast met de namen van de consoles...? Nette collectie dude, keep it up!
 
Ken":377mrhy7 said:
Ziet er allemaal behoorlijk fatsoenlijk uit al, ik zie daar een paar Saturn diamantjes als Dracula X en Sexy Parodius!

Heb je bij je tv geen last van het licht achter het beeldscherm en hangt ie nou iets te hoog of ben ik het nou? ik vind dat een tv altijd op ooghoogte moet staan als je zit, maar goed ik kan me vergissen. Ben ook wel benieuwd naar jouw bevindingen van je retro stuff op je tv, aangezien het er bij mij 9 van de 10 keer niet uit zag, dan maar CRT schermen voor retro.

En wat is precies het doel van de soort stickers in de vitrinekast met de namen van de consoles...? Nette collectie dude, keep it up!

Thx,

De Lcd hangt zeker wel op goede hoogte,we hebben best wel een redelijke hoge bank vandaar 😉
En dat licht(Ambilight)is voor mij(en m'n vriendin) een must have!We zouden zelf nooit meer zonder kunnen want het geeft echt een andere kijk op films kijken.(ook sommige games zijn er uitermate geschikt voor,trust me 😉 )Maar kan het ook gewoon uitzetten.

Die stickers waren eigelijk bedoeld voor de kabels om snel te kunnen achterhalen voor welke console die waren.

En moet inderdaad zeggen dat niet elke console er geweldig uitzag op een high end LcD.
De Saturn en SNES waren voor mij ruim voldoende.De rest speel ik boven op een Philips Matchline 100Hz.
 
Vandaag 2 nieuwe games voor m'n pc engine.
Gelukkig heb ik nu wel de goede game binnengekregen(had eerst R-type 1),en nu toch gelukkig deel 2 binnen.
Goede service bij Hit-Japan :D

rtype2gradiuspcenginegu2.jpg
 
Ik ben wel eens benieuwd naar de kwaliteit van snes,saturn,neogeo etc. via RGB op een lcd.

Heb je een foto van een close up vna je snes op je lcd ofzo? Ik weet dat er geen scanlines meer zijn, maar is het beeld daardoor meer picelated of waziger?
 
DreamerNL":1e6a3i51 said:
Ik ben wel eens benieuwd naar de kwaliteit van snes,saturn,neogeo etc. via RGB op een lcd.

Heb je een foto van een close up vna je snes op je lcd ofzo? Ik weet dat er geen scanlines meer zijn, maar is het beeld daardoor meer picelated of waziger?

Ik zal proberen eens wat screenshots te maken van de snes+saturn.
Helaas kan ik je de aes(nog)niet laten zien.
Het wordt wel na het weekend want ben erg druk op het werk.
 
Hier even m'n laaste aanwinsten.Ik heb het bijna binnen maar kon het niet laten om het alvast te posten 😉
Ik kon het toch niet laten om een NGC te halen en heb hem eigelijk puur voor de heb,maar ook sommige games zijn goed speelbaar(korte laadtijden)

En voor de zwaardere games haal ik een jamma bordje in huis.(haal ik zondag op 8) )
Bij DreamerNL(forumlid hier) is de koop ook rond en daar heb ik m'n Mak Supergun vandaan dus het feest kan beginnen!

neogeocdboxxj7.jpg

neogeocdyo9.jpg

2 games die goed te spelen zijn op een NGC(en een stuk goedkoper als op een AES)

ncdlastresortvv5.jpg

ngcsupersidekicksjx6.jpg

Me so Happy :D
 
Last Resort is porn, nu zorgen dat je z.s.m. Blazing Star in huis haalt voor de MVS, die staat zeker in mijn top 3 van horizontal shmups.
 
Ken":msaimrnh said:
Last Resort is porn, nu zorgen dat je z.s.m. Blazing Star in huis haalt voor de MVS, die staat zeker in mijn top 3 van horizontal shmups.

Staat ook op m'n verlanglijst 😉
Staan er genoeg op E-Bay voor 20 euro.
 
HOTD2 blijft goed ;) Ik speel het vaak nog een paar keer per maand met een paar maten.

Heerlijke foute voice acting hehe :) "We're meeting G over there.. " of

"The dogs of the EMS .... time they move.. "

LOL
 
idd,het is en blijft zeker een heerlijk spel en schaamde me diep die nog niet in de collectie te hebben 😉
 
DreamerNL":3puzpuzp said:
Ik ben wel eens benieuwd naar de kwaliteit van snes,saturn,neogeo etc. via RGB op een lcd.

Heb je een foto van een close up vna je snes op je lcd ofzo? Ik weet dat er geen scanlines meer zijn, maar is het beeld daardoor meer picelated of waziger?

Zoals beloofd hier even 2 foto's van een Saturn op een Lcd.

Deze is van een meter genomen;
bamverafkleinox5.jpg

En deze van +/- 30 cm;
bam2dichtbijkleinut2.jpg


Dit is trouwens geen scart maar gewoon aangesloten via tulpstekkertjes
😉
Zelf ben ik goed tevreden :)
 
Ja de Saturn ziet er bij mij net zo uit op LCD. Mijn Neo is ook vloeiend op LCD. Je moet er natuurlijk niet te dicht op gaan zitten, maar het ziet er gewoon schier uit. Beter dan ik aanvankelijk had gedacht. Alleen de PSX ziet er enigzins crappy uit, maar dat komt door de lo res sprites. De Square RPG's vallen dan echt gigantisch door de mand.
 
^ dat is mij ook.

Vreemd dat ik altijd 2x moet inloggen.. firefox issue?

Check:







Van binnen een meter genomen, pic 2's stage is een constant bewegende background vandaar de blur tijdens het fotograferen.
 
Nou, dat ziet er tog hetzelfde uit als op een CRT? Alleen dan uiteraard vloeiend en zonder scanlines.

Ik kan het zelf nog niet uitproberen, maar ben wel benieuwd want ik gebruik mijn snes, neo en saturn vaker dan de next gen consoles.
 
Een andere vraag: doen die lcd tv's automatisch het beeld centreren, horizontal en vertical positie? Op mijn CRT heb ik eerst handmatig het beeld moeten kalibreren dmv het service-menu (toetsencombinatie met afstandbediening).
 
Die van mij centreert automatisch. Ik heb het beeld gewoon op 16:9 staan. 4:3 met sidebars vind ik maar lelijk. Hoef niets aan te passen. Ja, de sharpness op 0 dumpen, en ik zet de spaarstand op laag zodat het beeld wat grauwer is (ala arcade) en niet te zuurstok. Ik heb alleen met de PSX op RGB een balk aan de rechterkant van het beeld, maar dat had ik op bijna al mijn CRT's ook. Dat is iets met PSX RGB oid.. Bij games die een screen adjust option hebben kun je ook dat fixen.

Maar ik vind een CRT met scanlines ook wel wat hebben, dat is toch zo goed als good old Arcade kwaliteit.
 
Oh, das handig als ie vanzelf centreert. zoiets als een pc lcd monitor dus. Zwarte balk bij psx heb ik nog nooit gehad...wel dat al mijn ntsc-usa en jpn consoles het beeld naar rechts hadden, maar bij de instellingen is dat weer goed nu.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top