What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Retro Games never Die :P

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Meestal als je dan de tijd hebt dan heb ik vaak zoiets van: ik wil gewoon languit op de bank liggen met een biertje en op niets af tv kijken in alle rust :-)

Over 2 weken is m'n hele gezin 3 weken zonder mij op vakantie dus ik zal laten weten of ik me er toe heb kunnen zetten om tot diep in de nacht te gamen :lol:

Maar kiezen jullie 1 retro game speciaal uit om te spelen of spelen jullie van alle games een beetje?
 
Da Dude":1sllps83 said:
Ik merk dat ik veel minder met retro games bezig ben dan de meeste hier.
Al heb ik laatst neg een flinke tijf Final Fight gespeeld op de arcade.

Op de JXD dit weekend BlackThorne zitten spelen.
Leuke game. nooit eerder gedaan

Toevallig afgelopen week deze game ook gespeeld alleen dan de Europese versie, Blackhawk. Had er ook nog niet eerder van gehoord maar is best een grappige game.
 
Cageman":1sxlacmk said:
Oldschool":1sxlacmk said:
en zeeën van tijd natuurlijk.
Precies dat. Je had in die tijd gewoon heel veel tijd. Hele dagen, hele weekenden gamen.. het zit er nu gewoon niet meer in. Daarvan baal ik soms nog het meest. En ook al heb ik wel genoeg tijd om een hele dag te gamen, dan kan ik me er vaak niet toe zetten; Dat 'hyper-focussen' dat je op jonge leeftijd kunt ben ik intussen wel verleerd.
Spot on! Ik denk dat veel mensen hier dit wel herkennen. Allemaal andere prioriteiten, maar ergens achter in je hoofd blijft een jongetje zeuren dat ie eigenlijk lekker lange game sessies wil maken
 
RoOd":3lcibedm said:
Meestal als je dan de tijd hebt dan heb ik vaak zoiets van: ik wil gewoon languit op de bank liggen met een biertje en op niets af tv kijken in alle rust :-)

Over 2 weken is m'n hele gezin 3 weken zonder mij op vakantie dus ik zal laten weten of ik me er toe heb kunnen zetten om tot diep in de nacht te gamen :lol:

Maar kiezen jullie 1 retro game speciaal uit om te spelen of spelen jullie van alle games een beetje?

Ben benieuwd of het je lukt. Misschien moet je nu al een planning gaan maken wat je wilt gaan spelen haha. Mijn ervaring is dat ik nog heel veel spellen wil spelen waardoor ik uiteindelijk toch maar weer gewoon op de bank plof. Daarom kies ik meestal wel 1 game uit om echt voor langere tijd te spelen, anders komt er helemaal niks van. Tussendoor speel ik van alles wat en rommel ik wat aan met mn arcade cab.
 
Precies,

Ik wilde alle Call of dutys campagnes 1 voor 1 spelen. Maar Black Ops 3 online team deathmatch is veel leuker. Dus zit ik nog in de eerste modern warfare. :D

Ik was heel druk met the Division. Speelde die elke avond
Maar nu ik alle missies gespeelt heb en alle items gevonden heb (zijn er VEEEEL). Heb ik geen zin meer om elke keer de missies opnieuw te spelen voor een paar coins, om uiteindelijk (na de dingen in de treuren te hebben gedaan) een nieuw wapen te kopen, om zo beter in het online gedeelte te kunnen overleven.

Dat was met Destiny ook.
Verhaal is uit, en dan maar blijven "repeaten" voor wat betere gear. Heb ik de tijd niet voor of zin in.
Dat vind ik met deatmatch sessies tegen echte mensen wel leuker.

Voor de rest speel ik die oude spellen gewoon af en toe, omdat ik het kan op mijn JXD. beetje een paar leveltjes voor de nostalgie. En verder zit ik liever met een goeie sigaar, en een tablet een serie of een filmpje te kijken (of met mijn gezin op de bank zonder sigaar).
 
RoOd":184racmn said:
Meestal als je dan de tijd hebt dan heb ik vaak zoiets van: ik wil gewoon languit op de bank liggen met een biertje en op niets af tv kijken in alle rust :-)

Over 2 weken is m'n hele gezin 3 weken zonder mij op vakantie dus ik zal laten weten of ik me er toe heb kunnen zetten om tot diep in de nacht te gamen :lol:

Maar kiezen jullie 1 retro game speciaal uit om te spelen of spelen jullie van alle games een beetje?

Ligt eraan, soms ben ik uren bezig met 1 retro game omdat ik dan mijn persoonlijke beste score wil verbeteren :lol: ,
en andere keren speel ik 2-3 retro games tijdens een speel sessie.
 
Afgelopen winter XAK 1 en II op de MSX enulator uitgespeeld.
Tussendoor Broforce gekregen en die is leuk :) ( maar niet retro)
Nu bezig met de YS collectie op steam, gekocht met de summersale :D
Maar speel veel overwatch/HotS wat wel wat tijd kost. :)

Verder op de playlist staat Chrono Trigger op de SNES en Secret of Mana die weer origineel in de kast staat ^_^
 
Kaneda":1zh2szyi said:
Afgelopen winter XAK 1 en II op de MSX enulator uitgespeeld.
Wat heerlijk. Niet echt makkelijk als je geen Japans kunt lezen. Of speel je de vertaalde versie?
 
Cageman":1v492p8m said:
Kaneda":1v492p8m said:
Afgelopen winter XAK 1 en II op de MSX enulator uitgespeeld.
Wat heerlijk. Niet echt makkelijk als je geen Japans kunt lezen. Of speel je de vertaalde versie?

Natuurlijk de gepatche versie :)
De Oasis versies, Vriend/buurman was 1 van de vertalers van meeste oasis patches :)
Moet wel toegeven dat de "speed throttle" functie in bleuMSX emu erg handig is :)
 
Kaneda":1tezd7zo said:
Cageman":1tezd7zo said:
Kaneda":1tezd7zo said:
Afgelopen winter XAK 1 en II op de MSX enulator uitgespeeld.
Wat heerlijk. Niet echt makkelijk als je geen Japans kunt lezen. Of speel je de vertaalde versie?

Natuurlijk de gepatche versie :)
De Oasis versies, Vriend/buurman was 1 van de vertalers van meeste oasis patches :)
Moet wel toegeven dat de "speed throttle" functie in bleuMSX emu erg handig is :)

Pfff goed zeg. Nu verder met deel 3 :mrgreen:
 
Was afgelopen weekend weer even in NL en vond de doos met Sega megadrives die nog bij m'n schoonouders stond :-)

Heb dus heerlijk een paar rondjes sonic gedaan, wat super hangon en quackshot. Voor de rest geen tijd meer.
Helaas geen crt voor de ultieme belevenis maar na een paar biertjes en een beetje met je ogen knijpen leek het wel ergens op :-)
Snapte alleen niet waarom ik altijd zo gefrustreerd raakte van Sonic, zo moeilijk was het niet, of het was het feit dat je al die eerste 12 shit levels weer moest spelen als je opnieuw begon......
 
Back
Top