What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Retro Games never Die :P

• Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Heb altijd veel retro gespeeld en veel retro gehad. Enige die ik nu nog heb is de NES. Dat blijft voor mij tijdloos, lekkere platform games ook op die console. Daarnaast uiteraard de snes, teveel topgames om op te noemen ;)

Laatste weken zit Fatal fury special weer in mijn 4 slotter, beetje terug in de tijd nu, wat een vette game ook eigenlijk als je er wat tijd in stopt. Daarnaast beetje te Final fighten op de astro, laatste keer dat ik op een console heb gespeeld is toch al zeker een maand of 3 geleden helaas, gametime is lang op nulpunt geweest met die kleine maar nu komt er weer wat tijd en energie vrij de laatste tijd :)

SFC - Final Fight.... zitten heel wat uren in nu, blijft een uitdaging.
Krijg van de week 2 ook binnen.

Op mijn Jap Sega Saturn veeeel Vampire Savior aan het spelen, en Gradius Deluxe.

Maar met stipt op nummer 1, Holy Diver voor de Famicom, wat een moeilijke game! Maar zo tof.

Om men oude topic weer leven in te blazen... Metal gear op de nes laatst uitgespeeld even als power blade.... Nu begonnen aan de mega man collection op de xbox one :)

Haha ik speel de laatste tijd nog wel eens Bank Panic... Bazenspel en moeilijk as shit!

2 weken geleden topavond gehad met de originele Bomberman (Dyna Blaster heet ie op de Amiga). Samen met mn neef echt 40 potjes gedaan. Wat blijft dat toch een geniale game.

laatst nog paperboy arcade op easy street uitgespeeld... zeg maar gerust "easy" street, spel is best lastig, enne.. dat speel ik niet op een emulator ;)

Iets minder retro maar ik moest ineens weer met SotN beginnen :) De eerste Castlevania op NES blijft ook echt een fave van me!

Ik ben super Mario rpg van de snes aan het spelen via emulator op de phone. Leuk voor tussendoor [emoji5]

Machello":1ydieda7 said:
Ik ben super Mario rpg van de snes aan het spelen via emulator op de phone. Leuk voor tussendoor [emoji5]

wat een geweldige ervaring was die game, toendertijd maanden lang naar de release uitgekeken! Good old days van Squaresoft+Nintendo...en zeeën van tijd natuurlijk. Alweer langer dan 20 jaar geleden, time flies.

Ik merk dat ik veel minder met retro games bezig ben dan de meeste hier.
Al heb ik laatst neg een flinke tijf Final Fight gespeeld op de arcade.

Op de JXD dit weekend BlackThorne zitten spelen.
Leuke game. nooit eerder gedaan
b56beee7782802171877384a52cb93d1_M.jpg

Oldschool":2glh03ej said:
en zeeën van tijd natuurlijk.
Precies dat. Je had in die tijd gewoon heel veel tijd. Hele dagen, hele weekenden gamen.. het zit er nu gewoon niet meer in. Daarvan baal ik soms nog het meest. En ook al heb ik wel genoeg tijd om een hele dag te gamen, dan kan ik me er vaak niet toe zetten; Dat 'hyper-focussen' dat je op jonge leeftijd kunt ben ik intussen wel verleerd.

Back