What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Console drive/cartridge/game vervangers - overzicht

Ik hoop dat pre-orders voor die Sega Saturn Rhea weer eens open gaan... Probeer al een tijd één te bestellen maar pis blijkbaar iedere keer naast de pot.. :(
 
PascalP said:
waiwainl said:
Vanaf heden update ik post #1 niet meer, maar kun je de laatste versie hier vinden: https://www.shmup.eu/multigamecartidges/ :D

Nice, indrukwekkende lijst!

Enkel komt de M92 multi van Brizzo en niet van Apocalypse voor zover ik weet :)
En er was toch ook een andere dude aan een Saturn ODE aan het werken?

@M92: Ahja - zal ik even aanpassen.
@Saturn: Abrasive idd - dacht dat ik 'm al had, maar zo te zien niet - thanks :D
 
Ik zal'm toevoegen. Die kende ik nog niet.
Waarom is ie beter? De PI2Jamma werkt prima voor mij.
 
waiwainl said:
Ik zal'm toevoegen. Die kende ik nog niet.
Waarom is ie beter? De PI2Jamma werkt prima voor mij.

De Pi2JAMMA gebruikt een GertVGA via GPIO die beperkt is tot 16-bit RGB (RGB565). De HDMI-naar-VGA adapter die de RaspberryJAMMA gebruikt is gewoon 24-bit RGB, wat mooiere kleurverlopen oplevert.
 
Voor de Commodore 8-bit computers kan deze er nog tussen, de Pi1541: https://cbm-pi1541.firebaseapp.com/

Kortgezegd is dit een mooi staaltje software, dat een 1541 disk drive perfect nabootst op een Raspberry Pi 3 of hoger. Met wat extra onderdeeltjes heb je dus voor een goede prijs iets veel beters dan bijvoorbeeld een SD2IEC.
 
waiwainl said:
Waren er al games die 24-bit RGB ondersteunden dan?

Sega ST-V, Capcom/Sony ZN-1/ZN-2, Konami System 573, Namco System 10/11/12/147/246/256, Taito G-Net, ondersteunen allemaal 24-bits kleuren. Er zijn er vast meer.
 
PSIO pre-orders zijn weer open, vraag is alleen voor hoe lang...
Heb een mail gehad om 00:15 vannacht, en nu (7:10) kun je nog steeds bestellen ;)
 
PascalP said:
PSIO pre-orders zijn weer open, vraag is alleen voor hoe lang...
Heb een mail gehad om 00:15 vannacht, en nu (7:10) kun je nog steeds bestellen ;)

Thanks ! zojuist besteld :)
 
Back
Top