What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Arcades in Nederland

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
A

Anonymous

Guest
Bij bezoek aan mn ouders gelijk ff naar de lokale arcade/entertainment dinges geweest. Toversluis in Sluis, zeeuwsch vlaanderen (www.toversluis.nl). Een hoop dedicated kasten, best wel gaaf spul. In het kader van pics or it didnt happen:

Pump it up pro, koreaanse DDR clone
DSC00826.JPG

Hammer2, meer soort van redemption game. Meppen op een touchscreen, ben benieuwd hoe lang dit goed gaat
DSC00827.JPG

Initial D4 twin
DSC00828.JPG

Rapid River
DSC00830.JPG

Point Blank 2
DSC00831.JPG

Time Crisis 4 twin
DSC00832.JPG

Six gun select. Maddog mccree en dat soort games. 6 in 1 cab
DSC00833.JPG

Ace Driver twin
DSC00834.JPG

Lost world deluxe
DSC00835.JPG

Let's go Jungle deluxe. Gave cab, vet geluid!
DSC00836.JPG

Ford racing full blown twin
DSC00839.JPG

Aqua Jet
DSC00840.JPG

Manx TT twin
DSC00841.JPG

4 X fast and the furious. niet allemaal gelinked dacht ik
DSC00842.JPG

Scud race twin
DSC00843.JPG

En verder veel redemption games waar ik jullie niet mee lastig zal vallen, zoals deze enorme prize crane. Ook veel ballen gooien etc etc, wel gaaf om te doen op zich.
DSC00844.JPG
 
Nice !

In Renesse hebben ze ook nog een redelijke hal met ook nog zo´n 3 a 4 flippers! LOTR, Wheel of Fortune, Spiderman en Pirates of the Caribbean (allemaal Stern Kasten) Jammer dat de echte retro titels nergens meer te vinden zijn. Ook wel weer logisch want daar is niets meer mee te verdienen, dus zie je steeds meer grijpkranen, kiddy games etc.

Helaas.. :cry:
 
Afgelopen midweek (met kids en vrienden) rondgehangen bij Center Parcs in Belgique, daar hebben ze toch nog wel redelijk wat dedicated cabs staan (sorry geen pics ;)). Heb me er een avondje met Drifter geamuseerd.

Vond deze trouwens wel erg bruut:

cabinet.jpg


http://www.segaarcade.com/video/hummer.aspx

Maar 2 x 2 euro om two-player te kunnen spelen vond ik ietswat gortig :?
 
er zijn in NL GELUKKIG nog wel arcade's te vinden..

hier een lijstje met arcades

Zeist.. piramide van austerlitz (kleine arcade)
Scheveningen.. Hommersons Funland (VETTE arcade, alleen outrun 2 SPDLX is leuk)
Zandvoort.. Circus Zandvoort (VETTE arcade)
Den Helder.. Game Kingdom (geen idee, nog nooit geweest)
Atractie park slagharen (3 CLASSIC arcades, letterlijk.. met oldskool outrun)

de in Zeeland gevestigde arcades..
Vlissingen.. de Carrousel (VETTE arcade)
Renesse.. Funhouse (redelijke arcade)

als er nog meer is.. :P dan is dit een goede topic ;)
 
In Valkenburg zit zeker ook nog een arcade hal.

Ik ben vorig jaar nog in Scheveningen geweest maar zo vet was die arcade daar niet meer hoor..maar dat kan persoonlijk zijn.
 
dexx":2dqhgh08 said:
Scheveningen.. Hommersons Funland (VETTE arcade)
Eh nee. Hoe graag ik het ook zou willen, Hommerson in Scheveningen is geen schim meer van wat ooit het eindstation van mijn zakgeld was. Kapotte cabs, alleen maar die dedicated troep als ze al werken en lui, slecht en ongeinteresseerd personeel.

Jammer, want zet een stel Japanse cabs met multi PCB's in zo'n hal en je hebt alle oude hardcore weer terug.
 
Ken":3qowgfij said:
dexx":3qowgfij said:
Scheveningen.. Hommersons Funland (VETTE arcade)
Eh nee. Hoe graag ik het ook zou willen, Hommerson in Scheveningen is geen schim meer van wat ooit het eindstation van mijn zakgeld was. Kapotte cabs, alleen maar die dedicated troep als ze al werken en lui, slecht en ongeinteresseerd personeel.

Jammer, want zet een stel Japanse cabs met multi PCB's in zo'n hal en je hebt alle oude hardcore weer terug.

daar heb je ook wel gelijk in :) ik vind die outrun 2 super deluxe de leukste game daar.. daarom is het een leuke hal, alleen voor DAT spel ;)
en ja, als er van die candy cabs met classics daar neerzet.. dan hoor je mij zeggen: jezus wat een hardcore!!! :P
 
Ken":2p4ybi71 said:
Eh nee. Hoe graag ik het ook zou willen, Hommerson in Scheveningen is geen schim meer van wat ooit het eindstation van mijn zakgeld was. Kapotte cabs, alleen maar die dedicated troep als ze al werken en lui, slecht en ongeinteresseerd personeel.

Jammer, want zet een stel Japanse cabs met multi PCB's in zo'n hal en je hebt alle oude hardcore weer terug.

So true. In de jaren '80-'90 was die hal gewoon king crust. Nu staat de helft van de muur vol met grijpkasten en simpele touch screen spelletjes. Verder zijn het alleen maar dedicated, gerecyclede kasten.

Het heeft volgens mij ook 10 jaar geduurd voordat HotD2 een keer uit die hal verdween. Personeel doet inderdaad niks; zit maar achter de balie naar mensen te staren, en als je geld komt wisselen kijken ze je niet eens aan en zeggen niks.
 
Prijzen vielen me hier nog aardig mee. Met cash bij de nieuwere games zoals id4, lets go jungle etc 1 euro per play en de wat oudere games zoals manx tt 50 cent per play. Je kan ook een prepay kaart kopen en met een soort chipknip systeem betalen, dan wordt het 80 of 40 cent per play. Kasten waren allemaal goed gecalibreerd en netjes etc.

Ze hadden ook stuk of 4 flippers maar die staan niet op de foto, weet zo snel niet welke dat waren.
 
ne0":18rjg5re said:
Prijzen vielen me hier nog aardig mee. Met cash bij de nieuwere games zoals id4, lets go jungle etc 1 euro per play en de wat oudere games zoals manx tt 50 cent per play. Je kan ook een prepay kaart kopen en met een soort chipknip systeem betalen, dan wordt het 80 of 40 cent per play. Kasten waren allemaal goed gecalibreerd en netjes etc.

Ze hadden ook stuk of 4 flippers maar die staan niet op de foto, weet zo snel niet welke dat waren.

kijk, dat lijkt er al wat meer op met die prepaid kaarten! Misschien dat het de andere arcadehallen wat meer bezoekers gaan krijgen door dat?
 
:(
whaaaaa,ik mis Hommerson's oude glorietijden met rijen pinball machines en al die vette arcade cabs.Heeft niemand daar toevallig nog foto's van?
 
Ratson":6q6516c4 said:
:(
whaaaaa,ik mis Hommerson's oude glorietijden met rijen pinball machines en al die vette arcade cabs.Heeft niemand daar toevallig nog foto's van?

omg.. ja, WIE!! ik wil dat ook weleens zien.. wat heb ik in m,n KINDER jaren gemist :( enige wat ik nog weet zijn de trailers op de kermis vol met classics :)
 
Ratson":shbut9qn said:
:(
whaaaaa,ik mis Hommerson's oude glorietijden met rijen pinball machines en al die vette arcade cabs.Heeft niemand daar toevallig nog foto's van?

Het was daar echt helemaal te gek. Lekker donker, goede mix van dedicated cabs en normale cabs met PCBs. Er heeft een hele tijd een R360 gestaan waar ik VEEL geld aan heb 'verloren'.

Mooie herinnering: Ik had destijds een NeoGeo AES met Last Resort en een Memory Card; de blikken in de ogen van de mensen als ik daar doodleuk mijn memory card in de MVS propte om even het laatste level te spelen :-) Echt mooi. NeoGeo was in die tijd nog redelijk onbetaalbaar voor een relatief jonge vent (console 1500 gulden, Last Resort 450 gulden).
 
dexx":375iwbyq said:
er zijn in NL GELUKKIG nog wel arcade's te vinden..

hier een lijstje met arcades

Zeist.. piramide van austerlitz (kleine arcade)
Scheveningen.. Hommersons Funland (VETTE arcade, alleen outrun 2 SPDLX is leuk)
Zandvoort.. Circus Zandvoort (VETTE arcade)
Den Helder.. Game Kingdom (geen idee, nog nooit geweest)
Atractie park slagharen (3 CLASSIC arcades, letterlijk.. met oldskool outrun)

de in Zeeland gevestigde arcades..
Vlissingen.. de Carrousel (VETTE arcade)
Renesse.. Funhouse (redelijke arcade)

als er nog meer is.. :P dan is dit een goede topic ;)

+ Taurus in Venlo (staat ook een R360): http://www.taurusworld.nl/games_world.html
 
Cageman":2s4o4d90 said:
dexx":2s4o4d90 said:
er zijn in NL GELUKKIG nog wel arcade's te vinden..

hier een lijstje met arcades

Zeist.. piramide van austerlitz (kleine arcade)
Scheveningen.. Hommersons Funland (VETTE arcade, alleen outrun 2 SPDLX is leuk)
Zandvoort.. Circus Zandvoort (VETTE arcade)
Den Helder.. Game Kingdom (geen idee, nog nooit geweest)
Atractie park slagharen (3 CLASSIC arcades, letterlijk.. met oldskool outrun)

de in Zeeland gevestigde arcades..
Vlissingen.. de Carrousel (VETTE arcade)
Renesse.. Funhouse (redelijke arcade)

als er nog meer is.. :P dan is dit een goede topic ;)

+ Taurus in Venlo (staat ook een R360): http://www.taurusworld.nl/games_world.html

aha, nog een arcade.. deze ken ik nog niet :)
 
Zijn er trouwens hélémaal geen arcadehallen in het centrum van Amsterdam te vinden? Is een tijdje terug dat ik er geweest ben, maar tijdens mijn middelbare schooltijd (zat redelijk in de buurt op school) heb ik toch middagen in de verschillende hallen doorgebracht met mijn zakgeld, elke hal (herinner me er 5 binnen een straal van 1 km) had wel weer z'n eigen classics.

*zuch* Waar gaat het geen in deze wereld ... Ik voel me oud 😉
 
Tja.. zo kon ik in Rotterdam ook binnen een paar kilometer twee fatsoenlijke hallen in.. no more..

Maar binnenkort hebben we er nog 1: Pooyans arcade!
 
Ik wou een klein topic aanmaken nadat ik met vrouw en kids een dagje naar Ponypark Slagharen ben geweest. Arcade hallen zijn er bijna niet. En vaak in zulke parken staan nog arcade hallen.
En Centerparks heeft altijd wel een arcade hal.

In slagharen hadden ze een grote en wat kleine arcade hallen. Vooral de grote is intressant voor ons.
Ik zal de foto's nog plaatsen, maar ze hadden allerlei oude klassiekers staan.

Mijn favo: Operation Wolf
GTI Club (ook zo vet)
Chase HQ,
Crisi zone
Terminator
Star Wars trilogy arcade
Outrun 1
Daytona USA
Sega Rally 1
Hang On (met die motors als stuur)
3player simpsons etc.

Mochten jullie gezinsuitjes ondernemen, waar arcadehallen oid. bij zijn, post ze hier. Win win situatie voor het hele gezin 😉
 
Back
Top