What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Pieter Post stond voor m'n deur en gaf mij...

Netjes!

Zag vorige week eentje te koop staan, iemand was me net voor... ;)

Deze staat ook op mijn wenslijst.
 
Coole get... CPSIII heb ik alleen helemaal niks mee.. Ben niet zo'n 2D fighter
Neemt niet weg dat ik het hardware wise wel tof spul vind
 
sombetzki":4que2x8r said:
Coole get... CPSIII heb ik alleen helemaal niks mee.. Ben niet zo'n 2D fighter
Neemt niet weg dat ik het hardware wise wel tof spul vind

Vind 2D fighters echt super tof, al zuig ik er ook behoorlijk in, maar dan echt... :oops:
Nu maar eens kijken of ik met het CPS3 set wel de motivatie kan opbrengen om mijn skills een beetje bij te schaven ;)

Wel echt een mooi stukje hardware ja!
 
Voorheen:
TM7A0lR.jpg

Nu:
Hy7zV4A.jpg


Wat is er verandert?
JLF's met Kowal actuators zijn vervangen door LS-56's met octagonal gate + Kowal short throw mod + 3lbs custom spring.
Gelijk ook even de shaft en dustwasher gematched met de sticks.

Resultaat?
Bijna net zo tight als een Suzo 500, wat schijnbaar de ultieme shmup stick is.
Dankzij de sterkere veer (standaard 2lbs) is de deadzone wobble een stuk acceptabeler. De 4lbs veer heb ik ook uitgetest, maar dat maakte de boel veel te zwaar.
Eerder had ik problemen met Metal Slug wanneer ik bijvoorbeeld schuin wilde schieten, of snel de tussenbaas wilde volgen in level 3.
Dat is nu dus helemaal opgelost, alles reageert nu accuraat en vliegensvlug! 🎻
Met shmups had ik eigenlijk niet zo'n problemen, maar wel kan nu veel makkelijker die ''twitch'' ontwijk bewegingen maken.
Al met al ben ik er zeer blij met het resultaat :D

Links:
https://www.focusattack.com/kowal-ls-st ... -joystick/
http://www.paradisearcadeshop.com/parad ... pring.html
 
PascalP":27tiwu2y said:
sombetzki":27tiwu2y said:
Coole get... CPSIII heb ik alleen helemaal niks mee.. Ben niet zo'n 2D fighter
Neemt niet weg dat ik het hardware wise wel tof spul vind

Vind 2D fighters echt super tof, al zuig ik er ook behoorlijk in, maar dan echt... :oops:
Nu maar eens kijken of ik met het CPS3 set wel de motivatie kan opbrengen om mijn skills een beetje bij te schaven ;)

Wel echt een mooi stukje hardware ja!

Hoi Pascal, gefeliciteerd met je CPSIII mobo, cool stuff! 8)

Ik heb vanmiddag deze opgehaald bij postnl:

IMG_20160710_132555.png


Mocht iemand interesse hebben ik heb em van eBay:

http://www.ebay.com/itm/IGS-original-motherboard-for-PGM-sheep-nova-/282093257969?
 
Ah, Sheep Nova. Heb ik al het één en ander gekocht.
Een wijze raad, kijk eventjes naar de batterij. Is het een originele? Meteen verwijderen! Ze gaan sowieso lekken en vernachelen je mobo, ik spreek uit ervaring. Mobo doet het prima zonder aangezien de batterij gebruikt wordt voor het onthouden van settings, zonder batterij gaat het systeem bij elke power down terug naar default instellingen.
 
cthulhu":2wagj89z said:
Ah, Sheep Nova. Heb ik al het één en ander gekocht.
Een wijze raad, kijk eventjes naar de batterij. Is het een originele? Meteen verwijderen! Ze gaan sowieso lekken en vernachelen je mobo, ik spreek uit ervaring. Mobo doet het prima zonder aangezien de batterij gebruikt wordt voor het onthouden van settings, zonder batterij gaat het systeem bij elke power down terug naar default instellingen.

Bedankt voor de tip! Ga ik meteen doen. Zal hem voorlopig toch niet gaan gebruiken want.. geen games ><
Ik ga er eigelijk vanuit dat Darksoft met een multicard gaat komen.
 
Nette prijs voor die PGM, zijn zeker wel een paar toffe games voor, natuurlijk de Cave shmups, maar ook Demon Front is erg gaaf!
 
K405":2a1zbm0t said:
Bedankt voor de tip! Ga ik meteen doen. Zal hem voorlopig toch niet gaan gebruiken want.. geen games ><
Ik ga er eigelijk vanuit dat Darksoft met een multicard gaat komen.

Hij heeft het er nog niet over gehad.
Taito F3 Multi wordt waarschijnlijk de volgende (2017)
 
Hij heeft het erover gehad maar zover ik ook begrepen heb zou eerst Taito F3 Multi gaan komen.

Eerst maar de MVS Multi :D
 
Back
Top