What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

new shooter skycurser

waiwainl":2poydauz said:
Hm, dan ga ik liever nog even voor een CAVE pcb :)

Zijn die er nog voor die prijs?[/quote]

Jahoor, zat - misschien niet die jij nog zoekt :)

cthulhu":pdg5m60j said:
PascalP":pdg5m60j said:
Prijskaartje gaat $650 + shipping worden voor de 'candy kit', en voor de 'woody kit' $999 + shipping
Complete woody met refurbished CRT scherm e.d. gaat $3499 kosten

Maar we zullen zien a.s. maandag wat er exact op de site staat ;)

Hoe kom jij aan die prijzen? Ze hebben nog niets openbaar gemaakt, dat doen ze 3 april pas.

waiwainl":pdg5m60j said:
Hm, dan ga ik liever nog even voor een CAVE pcb :)

Zijn die er nog voor die prijs?

Prijzen zijn blijkbaar verteld door de ontwikkelaar tegen mensen die de game testen in de diverse arcade hallen in de VS.
Het schijnt ook zo te zijn dat er vorig jaar nog $550 werd gezegd ipv $650.

Maar goed, we wachten maandag wel even af ;)

pre orders zijn live....

SKYCURSER – Pro Kit
The SKYCURSER Pro Kit is for arcade operators looking for the absolute essentials.

Kit Includes
+ SKYCURSER game software
+ AIRFRAME Arcade Operating System hardware
+ WiFi adapter
+ Pro Kit artwork (A4 poster and move strip)

About SKYCURSER
+ Four missions
+ One or two players
+ Two game loops

Pre-order Price: $699.99
Ships June 2017

--------------------------------------------------------------------------------------------------

SKYCURSER – Deluxe Kit
The SKYCURSER Deluxe Kit is for arcade operators looking to perform a complete conversion. This kit is ready to work with many American-style cabs. However, it’s perfect for a Dynamo HS-5.

Kit Includes
+ SKYCURSER game software
+ AIRFRAME Arcade Operating System hardware
+ Full color vinyl art for side art, kick plate, marquee and control panel overlay
+ WiFi adapter

About SKYCURSER
+ Four missions
+ One or two players
+ Two game loops

Pre-order Price: $1199.99
Ships June 2017

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

SKYCURSER – Dedicated Cabinet
A SKYCURSER Dedicated Cabinet is truly a work of art. Every dedicated cabinet is delivered fully assembled and ready to start earning on the arcade floor.

Dedicated Cabinets Include
+ Dynamo cabinet with 25″ CRT monitor
+ Deluxe art work
+ SKYCURSER software
+ AIRFRAME hardware
+ Buttons, joystick, JAMMA wiring

Pre-order Price: $3499.99

Eens in de winkelwagen gedaan, dit komt eruit;

PRODUCT TOTAL
SKYCURSER - Pro Kit × 1 $699.99
SUBTOTAL $699.99
SHIPPING FedEx International Economy: $107.00
TAX $0.00
TOTAL $806.99

Wordt me toch net iets te gortig op dit moment, zeker als er ook nog een invoerbelasting bovenop (kan) komen :(

Ik heb Skycurser nu een paar dagen in mijn bezit en kan nu een redelijk beeld geven wat mijn ervaringen zijn met het spel. Verwacht overigens geen review van hoogwaardige kwaliteit of eentje die volledig objectief is...ben geen recensent van beroep.

Controls zijn redelijk simpel, A = shot, B = Katana (deflect bullets), C = wisselen tussen wapens (vulcan en shotgun, hier is een kleine vertraging ingebouwd tussen wisselen).
De vulcan is geschikt voor kleine (popcorn) vijanden en de shotgun is voor close quarters combat en geschikt voor grotere groepen vijanden en de wat sterkere vijanden.
In plaats van een reguliere bom heeft Skycurser een Special Bar, die wanneer volledig gevuld is, een zeer krachtige aanval ontketend die zo ongeveer alles vernietigd en vijanden in bonus items verandert.
De shotgun, hoewel de reloadsnelheid redelijk traag is, is aardig overpowered en zorgt ervoor dat het spel enigszins wat makkelijk wordt.
De katana kan gebruikt worden om kogels af te ketsen richting vijanden en deze op die manier te vernietigen/ beschadigen.
De player sprite heeft, zoals in traditionele shmups, een grote hitbox die de hele sprite in beslag lijkt te nemen. Collision detection lijkt goed accuraat te zijn en hits worden goed geregistreerd.
De controls zelf zijn soepel en accuraat. De Skycurser sprite beweegt over het scherm met een snelheid die hoog genoeg is om obstakels en vijanden te kunnen ontwijken.
Er is geen vaste volgorde van stages, aan het begin van het spel kies je een stage en na uitspelen van die stage kies je welke je daarna wilt spelen.

De graphics zijn aardig indrukwekkend. De sprites zijn aardig geanimeerd en evenals de achtergronden zeer gedetailleerd en divers. Elke stage heeft naast de standaard vijanden ook één of meer voor die stage unieke vijanden. De achtergronden zijn divers en hebben een soepel scrollend parallax effect. De stages hebben overigens wel een oriëntatie puur van links naar rechts, zonder echte variaties.
Het spel heeft grafisch aardig wat referenties naar films/ oudere computerspellen (o.a. Le voyage dans la lune en Doom), hetgeen het geheel een pulpy uitstraling geeft.
Ik heb tot nu toe maar één glitch in een achtergrond ontdekt en heb die al doorgegeven aan het Skycurser team.

De muziek past goed bij het geheel en verhoogt de al aanwezige pulp sfeer nog meer ( ). De muziek heeft wel wat mij betreft een iets te laag volume en is moeilijk te volgen tussen alle andere geluiden. De overige geluiden zijn niet speciaal of origineel te noemen, maar zijn effectief genoeg. De “voice acting” is ietwat aangedikt en crappy, geen professionele acteurs dus, maar wel lekker campy.
De geluidskwaliteit wil wel nog wat omlaag gaan als er teveel tegelijkertijd gebeurt (teveel explosies en shot-geluiden etc.), maar dit is niet echt storend.

Het operator’s menu is aardig compleet en heeft alles wat nodig is om de nodige afstellingen te maken. De Dot Cross Hatch lijkt hetzelfde te zijn als die van CPS-2. Er is alleen geen mogelijkheid om de moeilijkheidsgraag van het spel te regelen, je kan Skycurser dus niet makkelijker of moeilijker zetten.

Ik heb wel één probleem met het moederboard. Heel Af en toe reboot het Airframe moederboard zich tijdens het spelen. Dit kan mogelijk komen omdat de Airframe nogal kieskeurig schijnt te zijn met 12V en kan problemen geven bij fluctuaties.
Ik heb het probleempje al voorgelegd aan het Skycurser team om te kijken of het daadwerkelijk ligt aan de stabiliteit van de 12V.
Als met al ben ik aardig tevreden met het spel en vind ik het zeer amusant, ondanks de wat lage moeilijkheidsgraad en de imperfectheden.

Edit: het reboot probleem ligt niet aan de hardware, maar is een softwarematig probleem en wordt zo spoedig mogelijk verholpen, evenals de glitch in de achtergrond. Tevens wordt de shotgun bij de volgende update weer een beetje bijgeschaafd zodat het spel hopelijk iets moeilijker gaat worden.
Ik vind het zeer bewonderenswaardig dat het Skycurser team de moeite neemt om berichten te beantwoorden en problemen en suggesties daardwerkelijk serieus neemt.

Demo mode:

Video direct vanuit de HDMI-uitgang, geen geluid:

Past met gemak in een New Astro City. Het moederhoard is relatief klein, veel kleiner dan een Type X of System 246/ 256.

cthulhu":byyvaf9a said:
Video direct vanuit de HDMI-uitgang, geen geluid:
Vraag me af waarom de attract mode met maar ongeveer 10 fps animeert. Ziet er best crappy uit.

Back