What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

new shooter skycurser

beau

Pattern Reader
Skycurser is a 2D horizontal shoot'em up currently in development. The game is made by Blast City Studio and will be released as a limited run dedicated cabinet and as a standard JAMMA kit.

The story revolves around Guy Griffin, the last man on Earth not being infected by a plague originating from a star. His grandfather had a vision of things to come and built a special warplane: the Skycurser. It's time to use it to destroy the source of the plague. The plane is equipped with a machine gun, a shotgun and a Katana blade.

The final game will boast a "Story mode" of 6 to 8 levels and an infinite "Meat mode".

Skycurser is reminiscent of Metal Slug in both look and violence.

Being targeted at standard arcade cabinets, the resolution of the game is 320x240 pixels. The prototype hardware is currently a x86 board with Intel Core 2 Duo and Mobile Express 4 graphics attached to an external JAMMA edge adapter and mono audio amp. In the future, the development team hopes to run on a lower power, lower cost ARM platform with the JAMMA and audio amp on board.
link
http://www.skycurser.com/
 
Necrotime!
Dat ik dit topic heb gemist...gelukkig heeft Sombetzki mij op dit spel gewezen via Facebook.
Ben er nu al fan van.

waiwainl":3bbryb5h said:
Nice!! Is dit commercieel? Of hobby?

Ze richten zich op particulieren en proberen de kosten zo laag mogelijk te houden door een PC te gebruiken met een JAMMA edge...PC gaat niet op Windows draaien overigens. Een dedicated PCB wordt helaas te duur om te produceren.
Ze maken het spel omdat ze het leuk vinden. Ze hebben geen deadline en gaan gewoon door totdat ze helemaal tevreden zijn...perfecte instelling dus om een kickass spel te produceren.
 
PascalP":3o2nwzd0 said:
Ziet er zeer indrukwekkend uit!

Ben benieuwd wanneer en tegen welke prijs verkrijgbaar!

Ze hopen op het eerste kwartaal van 2016 en ik verwacht dat de prijs onde de € 500 zal liggen. Ik hoop zo rond de € 350 - € 450. Zoals het er nu uitziet ga ik hem zeker kopen.
 
Als ze het voor die prijs incl hardware en shipping uit de VS kunnen aanbieden heb ik ook zeker interesse.
In ieder geval al ingeschreven voor de mailing list :)
 
500 euro voor een indie game op JAMMA-PC hardware..? Hmm.. het ziet er uit als R-Type meets Last Resort meets Metal Slug, maar lijkt de kwaliteit nog een beetje te missen. Ik vraag me echt serieus af waarom je hier zoveel geld voor zou willen neertellen..?
 
Cageman":1hbh6rtw said:
500 euro voor een indie game op JAMMA-PC hardware..? Hmm.. het ziet er uit als R-Type meets Last Resort meets Metal Slug, maar lijkt de kwaliteit nog een beetje te missen. Ik vraag me echt serieus af waarom je hier zoveel geld voor zou willen neertellen..?

Volgens mij streven ze naar een prijs van rond de €350 als ik mij niet vergis. En waarom ik dit spel wil hebben...tja, misschien heb ik af en toe een beetje een rare smaak qua spellen, ik vind per slot van rekening in tegenstelling tot het merendeel van de mensen Guwange het allerbeste Cave spel ooit en ben ook een groot fan van Splatterhouse (hoe middelmatig het spel ook in werkelijkheid is). In mijn opinie ziet Skycurser er op dit moment in de ontwikkelingsfase al zeer veelbelovend uit...natuurlijk moeten ze nog bergen werk verzetten tot het spel klaar is, maar zoals het er nu naar uitziet gaat het wel ee spel worden waar ik persoonlijk veel plezier aan ga beleven.
 
Ziet er best leuk uit, maar voor dat geld laat ik het nog even links liggen. Is dit trouwens de eerste game van deze mannen?
 
Ziet er leuk maar ook wel erg tam uit voor een shmup, reuze schip en af en toe een schiet bare reuze kogel die op je af dwarrelt .
Maar hopen dat ze niet te veel graphics gericht bezig zijn .
 
Casey120":3ssyt927 said:
Ziet er leuk maar ook wel erg tam uit voor een shmup, reuze schip en af en toe een schiet bare reuze kogel die op je af.

Heb doorgegeven aan de makers, hopelijk doen ze er wat mee.

Hier overigens wat foto's van de hardware die ze ontwikkeld hebben:

tumblr_nwmvozGCTV1tjvu68o1_1280.jpg

tumblr_nwmvozGCTV1tjvu68o3_1280.jpg
 
Wel lachen dat ze er zoveel moeite in willen steken voor een 15khz. Kan ik zeker waarderen.
 
Back
Top