What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur

Akuma2000":2wn8nrbl said:
Cageman":2wn8nrbl said:
Lekker bezig! Lang leve Daytona!

Ik denk dat ik nu wel weet wat je bedoelde tijdens de nieuwjaarsborrel hahaha
Jij hebt een spoedcursus Daytona USA fixing gehad. Je bent serieus goed bezig; kudos man!
 
Hahaha ja joh, thanks :)
Kost me bloed zweet en tranen, maar paar potjes spelen maakt het weer helemaal goed!

rHnW0Dc.jpg


:D
 
Akuma2000":25xf1ddy said:
Hahaha ja joh, thanks :)
Kost me bloed zweet en tranen, maar paar potjes spelen maakt het weer helemaal goed!

rHnW0Dc.jpg


:D

Goed bezig en gezien je motivatie komt het zeker helemaal goed!

Je rijdt al een mooie tijd. ik ben aan het oefenen om een tijd te behalen onder de 3"00 maar ben er nog lang niet :)
 
Thanks :D
Voor onder de 3 minuten moet ik nog FLINK oefenen hahaha
Daar ga ik ook voor, als me dat lukt, ga ik de Expert course oefenen.
Die is echt VET moeilijk :S
1 lap uitrijden lukt me nu nog niet eens :P Dat is een leuke uitdaging :)
 
Hier weer een update :)

Ik heb nu in totaal 5 stacks, na veel gedoe met testen heb ik 2 stacks werkend gekregen zonder problemen (vooralsnog) :P

Dit zijn de probleem stacks:

Probleem stack 1 (geen glitches, maar heel pixelachtig / ruis):

ulz7ARG.jpg


Dwy2vYp.jpg



Probleem stack 2 (glitches):

yQjqaWq.jpg





Probleem stack 3 (verzameling van alle kapotte PCB's):

4fdZDdf.jpg


ROM bord mist 1 chipje linksboven.
Communication board is wss kapot (linkt niet, scherm blijft op "checking network" staan).
CPU bord is kapot, krijg alleen een scherm vol met kleurtjes
GPU bord glitched (net als Probleem stack 1)


Goed nieuws is dat ik voorlopig wel normaal kan spelen met de twee werkende stacks :)
Alleen monitor 1 heeft nog een cap kit nodig en hopelijk lost dat het probleem op dat het scherm verticaal niet vult.

Verder ook nog wat geknutseld.
Bij de ventilator was 1 schroef afgebroken tijdens het losdraaien, die kreeg ik dus er niet meer uit, waardoor ik ook de ventilator er niet meer uit kreeg.
Gisteren de hele kooi maar eruit gehaald en toen de schroef eruit geboord.
Ventilator eruit gehaald, schoongemaakt en omgedraaid weer terug erin.
Nu klopt de airflow, lucht wordt zo naar voren geblazen en de ventilator aan de voorkant trekt de lucht weer eruit.

Om te voorkomen dat de PCB's in de kooi vol met stof gaat zitten, een stoffiltertje voor de kooi geplakt.
En ook nog een filtertje achterop, zodat er zo weinig mogelijk stof naar binnen wordt getrokken:

RXhPlX9.jpg


CtW3SIf.jpg




Ook twee nieuwe slotjes in de deurtjes geplaatst:

HDEik3N.jpg




En vandaag mijn E17 100v lampjes binnen gekregen!!!

IRbtKGV.jpg

V6NSHrR.jpg


Past perfect!

Sl2XIfR.jpg


En het werkt!!!



Ik heb nog paar lampjes over, als iemand die ook nodig heeft kan ik ze sturen (8 euro per stuk).



Mooi plaatje zo toch :)

EdU3c9G.jpg
 
hey freddy.
goed bezig hoor,blij dat ze het allebei doen
ik zei het al he ,goed inlezen en gewoon doen
alleen ff goed opletten met de stroom

ik las dat je point blanc zoekt,die heb ik niet
maar ik zit eraan te denken om mijn carnevil te verkopen
misschien interesse???
 
Thanks allemaal :)
Rest mij nu alleen nog de cap kit, dat vind ik wel erg spannend hahaha.

@ retrocab. Ik ga van het weekend even googlen naar carnevil of het wat voor me is en laat ik je weten!
 
Vandaag de cap kit gedaan!

Ik had echt 0% ervaring met solderen etc., ben daarom zowat 5 uur bezig geweest xD
Maar het is gelukt!!!

Hier de onbewerkte Nanao MS8-29FSG chassis uit mijn Twin Cab:
SwL7MXD.jpg



Toen voorzichtig begonnen met desolderen van de caps, bijna 30 stuks (enkele kon ik niet bij of vastgeplakt met witte spul :S, die maar gelaten).
Hier de caps die ik eraf kon krijgen:
hliGgn9.jpg



Alle nieuwe caps inmiddels erin en vast gesoldeerd:
UxzbVGJ.jpg



En de chassis met een boel nieuwe caps:
2fs2PT9.jpg


:D



En toen het spannende moment... nadat ie weer terug in de cab was geplaatst en alles aangesloten... stroom erop......

En YES! WE HEBBEN BEELD:

4MHcLFI.jpg



En guess what!!! Probleem met verticaal vullen direct opgelost!!! MWUAHAHAHAHAHA
 
hey freddy
top zei ik al capkit doet vaak veel.nu de rechtse nog
die staat op een of andere manier (te scherp)
en te rood zo te zien

have fun hoor
 
Thanks!!! Ik heb nu alweer zin om een andere kast op te knappen, Ohjee, voel een nieuwe hobby aankomen :P
 
Akuma2000":dcugsldd said:
Thanks!!! Ik heb nu alweer zin om een andere kast op te knappen, Ohjee, voel een nieuwe hobby aankomen :P

Leuk is dat hè. Steeds die estetische bottleneck zoeken en opknappen. Voor je 't weet staat er een minty daytona ;)
 
Back
Top