What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur

Ok thanks.

Ik heb deze plaatjes gevonden op het internet:

191VYL1.jpg

5Ebm5RY.jpg

Is dit de goede manier om het te meten?
En welke knop op de voeding is dit, de linker of de rechter?

hoi freddy
dat is wel de goede plek ja ,alleen ik zou aande buitenkant meten
en dan op 5.1 zetten

ik vind dat het al heel goed gaat,zei ik al goed inlezen !!!

ben benieuwd bij mijn daytona stond die te laag

Het is juist heel goed om het aan de binnenkant te meten. Er treedt veel verlies op door het filterboard. Aan de buitenkant meten zegt niks over welk voltage de PCB krijgt.

Ik geloof dat het V2 is waarmee je de 5V naar de PCB regelt, maar ik kan me vergissen.

yep meten is weten,maar een kortsluiting is zo gemaakt!!!!
maar aangezien hetspel loopt,ben ik ban dat de voltages er wel zijn
en het ergens anders zit
ik zou het idd aan de binnenkant op een chip meten
volgens mij is het idd v2

Ok, gaan we doen! En ik zal uitkijken om geen kortsluiting te maken (fingers crossed).

Morgen moet ik mijn multimeter binnen krijgen en laat ik hier weten wat het resultaat is :)

Maar ik hoef dus maar 1 van de 2 knoppen (V2 of V4) te gebruiken, de andere is niet/minder belangrijk?

De andere is voor stroomvoorziening naar andere componenten (I/O, etc). Ook belangrijk, maar veel minder belangrijk dan de PCB. De PCB moet gewoon 5.0 volt hebben. Meestal wordt de boel op 5.1 gezet als je het aan de buitenkant van de PCB meet. Als je echt op een chip meet moet dat op 5.0 volt staan. Het meten aan de binnenkant van de connector (zoals op je foto) moet iets tussen 5.0 en 5.1 opleveren. Als je gaat verstellen zou ik beginnen met 5.0v.

het voltage op een Daytona PCB is echt van levensbelang. Meer nog dan bij andere PCBs.

wat een gaaf project zeg, je leert je cabs wel zo helemaal van voor naar achter kennen. Ik denk dat het speelplezier straks extra groot wordt als hij helemaal 100% is!
Ben erg benieuwd naar het eindresultaat en je vorderingen.

Cageman":2fgpc1gh said:
De andere is voor stroomvoorziening naar andere componenten (I/O, etc). Ook belangrijk, maar veel minder belangrijk dan de PCB. De PCB moet gewoon 5.0 volt hebben. Meestal wordt de boel op 5.1 gezet als je het aan de buitenkant van de PCB meet. Als je echt op een chip meet moet dat op 5.0 volt staan. Het meten aan de binnenkant van de connector (zoals op je foto) moet iets tussen 5.0 en 5.1 opleveren. Als je gaat verstellen zou ik beginnen met 5.0v.

het voltage op een Daytona PCB is echt van levensbelang. Meer nog dan bij andere PCBs.

Goede info! Thanks!!!

RoOd":2fgpc1gh said:
wat een gaaf project zeg, je leert je cabs wel zo helemaal van voor naar achter kennen. Ik denk dat het speelplezier straks extra groot wordt als hij helemaal 100% is!
Ben erg benieuwd naar het eindresultaat en je vorderingen.

Thanks! Ik had in eerste instantie Plug&Play verwacht.
Maar dat is nu meer Plug&Pray geworden wahaha
Helemaal niet erg, ik hou wel van een beetje hobbyen en als het allemaal werkt is inderdaad de voldoening alleen maar groter!

Wel dapper hoor, zo'n project met een matig werkende Daytona! En dat zonder voorkennis, respect als je die helemaal 100% krijgt en vooral ook kunt houden daarna!

ruderudie":1jb2mlah said:
Wel dapper hoor, zo'n project met een matig werkende Daytona! En dat zonder voorkennis, respect als je die helemaal 100% krijgt en vooral ook kunt houden daarna!

Dank je wel! Het is leuk om te doen :)

Vamdaag mijn multi meter binnen en gemeten:

w1coukk.jpg

Stond dus veels te hoog!!!
De V4 knop is voor de PCB, deze voorzichtig terug gedraaid naar 5,05V.
De V2 aan buitenkant gemeten, stond op 5,25V, deze teruggedraaid naar 5,17v (dit stond ook bij Player 1 welke perfect draait).
En guess what!!! Geen glitches meer!!!
Iig, voor een ongeveer kwartier lang. :D
Ik heb goede hoop dat Player 2 nu perfect draait.

Nu alleen nog de chassis van Monitor 1 fixen en we kunnen lekker spelen :)

hey freddy

top ik dacht al dat het niet goed stond
fingers crossed maar denk dat het wel oke is zo

ik zou trouwens als de monitor goed lukt de andere ook doen(was ook niethelemaal100 procent)

goed bezig hoor

Dank jullie wel en grote dank voor de adviezen en hulp :)

De game speelt aan beide kanten nu gewoon goed :)
(alhoewel ik gisteren Player 2 niet langer dan een kwartiertje heb getest op glitches, moet hier nog even langer op spelen als ik weer tijd heb, doe ik natuurlijk graag haha)

Belangrijkste restpunt eigenlijk alleen nog maar de monitor van Player 1, daarvan de cap kit nog doen.
Eventueel ook cap kit bij monitor 2 (kleine vervorming bovenkant die ik niet weg krijg met de draaiknoppen)

En zijkant sticker van "Scud Race" vervangen voor een Daytona sticker (rechter zijkap van monitor 2).

Hoeken van binnenkanten van de kappen (boven munten kastje) zijn gebroken en zie je dus gaten.
Hier heb ik nu een sticker van mijn zaak overheen geplakt, dat kan ook nog netter :P

Ohja en nog de Race Leader lampjes (in totaal 4 stuks) van zowel player 1 als player 2 ergens scoren.

En de grote ventilator (achter de stoelen) even omdraaien, want de airflow klopt zo niet.
De ventilatoren aan de achterkant en voorkant (bij pedalen), blazen beide naar buiten.
De kleine ventilator bij de borden blaast naar voren.
Dus als ik de ventilator aan de achterkant omdraai, dan blaast die verse lucht naar binnen, blaast de kleine ventilator de airflow door de borden naar voren en blaast de ventilator aan voorkant de lucht weer eruit.
Zo heb ik dan de optimale airflow en veel betere koeling voor de borden = langere levensduur :)

Wil ik de fan losschroeven om het om te draaien, breekt de fokkin schroef af aargghh.

xKTclFX.jpg

Rechtsonder issie afgebroken, heb uren zitten pielen met een platbektang maar krijg het voor geen mogelijk eruit.
Iemand een gouden tip hoe de schroef er alsnog uitkan?
:')

Klein metaalboortje erin zetten en knallen. Als het schroefdraad dan wat beschadigd zet je er een dunnere en langere bout in met een moer op het eind zodat ie weer vast zit.

Ik weet niet of ik dit helemaal snap, maar als je de andere drie boutjes losmaakt, komt de fan er dan niet gewoon uit? Even los van het feit dat er nog een boutje in vast zit..? De kop is er toch gewoon af, of zie ik het nou verkeerd?

Het is een lange m3 schroef die helemaal door de fan gaat en zich vastschroeft aan een "fan bracket" achter de fan.
(Bracket is helaas vastgelast en is niet te verwijderen)
Niet met een moertje, maar schroeft zichzelf in de bracket.
Je moet dus echt de schroef aan de voorkant eruit schroeven, dat gaat nu dus niet meer zonder kop :P

Als je de andere drie schroeven eruit haalt, zit deze schroef nog steeds door de fan en kan je de fan er niet uithalen.

Aan achterkant kan je het ook niet eruit boren zonder de hele kooi met borden eruit te halen.
Zit heel weinig ruimte tussen de fan bracket en kooi.

Ik heb ook geprobeerd de schroef eruit te boren, maar ik brak daarbij een metaalboortje.
Schroef is te lang en dun, waardoor die veel speling heeft in de gat en de boor er geen grip op kan krijgen.

Nog meer suggesties? :)

Oh en btw, Daytona stond ondertussen gewoon aan, begint na 1,5 uur ofzo Player 2 weer te glitchen tjonge tjonge.
Voltages gemeten, die stonden nog steeds goed en stabiel.
Heb toen een andere videobord (reserve overgenomen van Dave) erin gezet, maar zelfde probleem.
Andere ROM en Communication bord ook geen oplossing.
Met de reserve CPU bord alleen maar een scherm met kleuren, dit bord is dus dood.
Helaas geen andere CPU bord om te testen (behalve van Player 1).

Zou ik een CPU of een videobord hebben die aan het overlijden is?

Back