What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur

Mijn Le Mans kun je centeren in het testmenu. Daar zet je hem in center positie en druk je op een knop zodat hij dat onthoud.
 
Ik bedoel niet het stuur zelf, maar achter het stuur, de bovenste tandwiel:

pp2DNQp.jpg


Dat moet de regelaar zijn ingame als ik het goed begrijp.
 
sombetzki":rlqi6pcg said:
Mijn Le Mans kun je centeren in het testmenu. Daar zet je hem in center positie en druk je op een knop zodat hij dat onthoud.

Kon die optie niet vinden in het het testmenu, staat ook niet in handleiding :(
Center positie van game is zo aan te passen:

dZqWPZS.jpg




Ik wilde de Force Feedback ook wat lichter zetten, volgens is dat dit:

ZJBrUAs.jpg


Waar op de drive board zijn deze schakelaars?
Ik had vanmorgen ook nog even gekeken, maar kon niet zo snel de schakelaar zien op het bord.
 
Stuur probleem opgelost!

De VR was gewoon kapot :(
Met de stuur op schoot de VR proberen af te stellen, maar de auto wilde gewoon niet recht vooruit rijden (of naar links, of naar rechts).

Gelukkig had ik nog een reserve stuur liggen die ik laatst had opgehaald :)
Die eraan gehangen en daarmee speelt het perfect!
Gezien dat stuur wel helemaal gaar is, daarvan alleen de VR met tandwiel en bracket eruit gehaald:
EeOCkwJ.jpg


En het vervangen bij de originele stuur en Player 1 speelt nu perfect yeeeyyyy :D

Alleen beeldscherm krijg ik niet voor elkaar, heb echt lang zitten pielen maar het scherm wilt verticaal niet vullen.
(wanneer ik de knop voor de "V size" hoger wil draaien, gaat de beeld scrollen)



Player 2 is helaas niet te spelen met al die glitches.
Ik had nog twee andere voedingen liggen en die allebei getest.
Met eentje krijg ik gelijk "RAM error" en met de andere dezelfde problemen als de eerste voedingen, dus ook glitches.

Hier wat filmpjes :)




 
Hi, tof project om te lezen dit. Lekker hardcore!!

Over de afstelling van de monitor: het is niet logisch dat de V size potmeter leidt tot een scrollend beeld. Dat is juist iets voor de V hold. Weet je zeker dat je aan de goede knop draait?

Wat ook vaak helpt bij monitor problemen is een cap kit, waarbij je alle condensatoren op het chassis vervangt. Zelf heeft dit bij mijn Donkey Kong een probleem met de schermvulling opgelost.
 
Anunaki":wpa86evk said:
Hi, tof project om te lezen dit. Lekker hardcore!!

Over de afstelling van de monitor: het is niet logisch dat de V size potmeter leidt tot een scrollend beeld.
Dat is juist iets voor de V hold. Weet je zeker dat je aan de goede knop draait?

Wat ook vaak helpt bij monitor problemen is een cap kit, waarbij je alle condensatoren op het chassis vervangt. Zelf heeft dit bij mijn Donkey Kong een probleem met de schermvulling opgelost.

Dank je wel!

Het is inderdaad niet de "V size", maar de "V Position" dat leidt tot scrollend beeld.
Probleem is dus wanneer ik de "V size" groter laat worden om verticaal het beeld te vullen, krijg ik dit:

IpcJqbS.jpg


De onderkant "verdwijnt" en er komt een felle streep voor in de plaats, alsof de streep het einde is van de monitor.
Ik mis dan dus een stuk beeld (insert coin zie je dan bijvoorbeeld niet meer).

Enige instelling om alles op beeld te hebben is de vertical size verkleinen tot de onderkant weer zichtbaar is (en de felle streep weg is).

Ik speel nu dus zo:
K5zGWyn.jpg

Bijna 16:9 formaat :P Maar heb die zwarte balken boven en onder toch liever weg hehe

Zou een cap kit dit verhelpen?
(en toevallig iemand op dit forum die dit kan doen?)



Verder heb ik bij Player 2 alle borden eruit gehaald.
Weet ik nu wat de video, cpu, rom en communication borden zijn :D
Maar omg, wat was de videobord vies zeg, een héél dikke laag zwarte stof erop!
Ook aan de onderkant, de soldeerpunten zag je gewoon niet meer:

BCUD1jp.jpg



Met een compressor alle borden schoongeblazen en weer terug gezet.
Het glitched nu een STUK minder!!!
Het is nu eigenlijk zo zelfs speelbaar hahah, heel af en toe een glitch nu, maar je kan nu tenminste een potje afrijden :)

Zou die glitch door de voeding komen (heb een andere voeding geprobeerd, maar probleem blijft)?
 
HEY FREDDY
heb je alle losse chips op het board al er uitgehad??
zou ook kunnen helpen
voeding moet op 5.1 volt staan ff goedkoop multimetertje kopen

ik denk dat een capkit wel helpt
 
retrocab":2qg28cqz said:
HEY FREDDY
heb je alle losse chips op het board al er uitgehad??
zou ook kunnen helpen
voeding moet op 5.1 volt staan ff goedkoop multimetertje kopen

ik denk dat een capkit wel helpt

Hey Robert!

Ik heb alleen de 4 borden eruit gehaald en los gemaakt.
Kan er per bord ook nog chips eruit gehaald worden?
Ik dacht dat ze allemaal erop gesoldeerd waren en heb daar niet op gelet.

Ik kan mij niet meer goed herinneren waarin jij de multimeter prikte, waren dat deze (rode pijltjes):
En voltage aanpassen met een schroevendraaiertje in het linker gaatje (rood omcirceld)?

LwQyDEf.jpg



Heb even gegoogled naar cap kits voor mijn monitor.
Volgens handleiding een Nanao MS8-29FSG 200-5242-24-02.

Ik kom dan alleen deze tegen:
http://www.ebay.nl/itm/Nanao-MS8-29FSG- ... 0831648446

Zal ik het bestellen? :)
 
Ik heb de cap kit besteld, gelijk maar 4 setjes.
Voor het geval de andere monitor het ook ooit gaat begeven en als iemand het hier nodig heeft, heb ik ze iig liggen.
Het zijn dus cap kits voor Nanao MS8-29FSG monitoren, welke standaard zitten in Daytona USA en Astro City cabs.

Verder heb ik ook een bestelling doorgevoerd met soldeerbout, soldeer tin, soldeer pomp en nog wat accessoires, ik ga het gewoon proberen :P
 
hoi freddy
ja idd die moet je hebben,moet op 5.1 volt staan

vwb de monitors cap kit is goed
maar pas op met de monitors als je er aan gaat werken moet je eerst de beeldbuis ontladen

dit is belangrijk anders krijg je een flinke oplawaai

succes
 
Haha, die glitches zijn geweldig :lol: (Voor tien minuutjes ofzo)

Wel hard aan het werk zie ik, de twin ziet er nice uit!
 
Lekker bezig Freddy! Die 2 andere capkits kan ik wel van je overnemen, kunnen we het ruilen tegen de parts die ik heb meegegeven aan Chris ;)

Geen haast en ga eerst zelf maar eens aan de knutsel, ik heb nog zat chassis e.d. liggen, is gewoon handig om te hebben liggen :)

Succes!
 
Hi, goed idee om zelf de capkit te doen. Wel de monitor goed ontladen.

Ik heb zelf een dikke draad met aan twee kanten krokodillen clips (kleine accuklemmen zeg maar) gesoldeerd. een kant zet ik op het frame van de monitor en de andere kant op een platte schroevendraaier. Ik doe de hand die ik niet gebruik in mijn broekzak en dan schuif ik de platte schroevendraaier on de anodecap om contact te maken met de metalen puntjes die vasthaken in de beeldbuis. Bij mijn monitoren gebeurt er nooit iets, maar er kan op die manier restspanning van de buis afkomen. Dan hoor je een tik oid. Als ik dit heb gedaan haal ik de anodecap los en duw ik het metaal nog een x tegen het frame. Daarna haal ik het chassis los.

Doe wel voorzichtig, check evt een youtube filmpje ofzo
 
retrocab":2j3m2zbb said:
hoi freddy
ja idd die moet je hebben,moet op 5.1 volt staan

vwb de monitors cap kit is goed
maar pas op met de monitors als je er aan gaat werken moet je eerst de beeldbuis ontladen

dit is belangrijk anders krijg je een flinke oplawaai

succes

Anunaki":2j3m2zbb said:
Hi, goed idee om zelf de capkit te doen. Wel de monitor goed ontladen.

Ik heb zelf een dikke draad met aan twee kanten krokodillen clips (kleine accuklemmen zeg maar) gesoldeerd. een kant zet ik op het frame van de monitor en de andere kant op een platte schroevendraaier. Ik doe de hand die ik niet gebruik in mijn broekzak en dan schuif ik de platte schroevendraaier on de anodecap om contact te maken met de metalen puntjes die vasthaken in de beeldbuis. Bij mijn monitoren gebeurt er nooit iets, maar er kan op die manier restspanning van de buis afkomen. Dan hoor je een tik oid. Als ik dit heb gedaan haal ik de anodecap los en duw ik het metaal nog een x tegen het frame. Daarna haal ik het chassis los.

Doe wel voorzichtig, check evt een youtube filmpje ofzo

Thanks heren!

Yes, ik heb dit filmpje afgekeken, wat me heeft doen beslissen om het zelf te proberen haha



Ik heb de krokodilllen clips mee besteld met mijn soldeer spul :)
En ga dikke audiodraad gebruiken en hoop dat ik het kan na vertellen :P


ChapDDR":2j3m2zbb said:
Haha, die glitches zijn geweldig :lol:
(Voor tien minuutjes ofzo)
Wel hard aan het werk zie ik, de twin ziet er nice uit!

Dank je wel! Is idd veel werk, maar het spel is zo vet, worth it!
En beetje hobbyen is ook leuk :)


Psykick":2j3m2zbb said:
Lekker bezig Freddy! Die 2 andere capkits kan ik wel van je overnemen, kunnen we het ruilen tegen de parts die ik heb meegegeven aan Chris ;)

Geen haast en ga eerst zelf maar eens aan de knutsel, ik heb nog zat chassis e.d. liggen, is gewoon handig om te hebben liggen :)

Succes!

Thanks! Dat is goed.
Duurt nog een tijdje voordat die binnen komen (2,5 week ongeveer).
Tot die tijd nog even met breedbeeld Daytona spelen :P


Bij de voeding, moet ik ook de "V2" afstellen op 5.1 volt?
Zie plaatje hieronder:

eLRoSLM.jpg


De "V3" is swso niet in te stellen denk ik?
Ik kan nergens een draaiknop daarvoor vinden.
 
hoi freddy
ja de 5 volt isbelangrijk je moet eerst ff aan de print meten
succes
je leert al snel bij,komt helemaal goed
gr robert
 
retrocab":2pcvv4be said:
hoi freddy
ja de 5 volt isbelangrijk je moet eerst ff aan de print meten
succes
je leert al snel bij,komt helemaal goed
gr robert

Thanks!

Aan de print:
Bedoel je dat ik de draad moet volgen naar de printplaat en dan daar meten i.p.v. in het stekkertje aan de voeding?
En dan op basis daarvan beide knoppen naar 5.1 volt draaien?
 
Er zit wat verlies in de bekabeling. Als je de schema's volgt dan kom je de +5 en GND wel tegen bij de connectors op het filterbord, je kunt daar eens meten wat er nu op staat, en gaan tweaken.
 
Asure":unt5z4q8 said:
Er zit wat verlies in de bekabeling. Als je de schema's volgt dan kom je de +5 en GND wel tegen bij de connectors op het filterbord, je kunt daar eens meten wat er nu op staat, en gaan tweaken.


Thanks voor de info!
Ik weet nog niet wat de filterbord is (en ook niet wat je bedoeld met schema).
Ben nog niet zo bekend met de elektronica :)
Heb je toevallig een foto van een filterbord/schema?

Ik krijg mijn multimeter dinsdag binnen, dan kan ik ermee gaan spelen :)
 
het schema bevat tekeningen van de bedrading hoe die loopt in de cab , hierop kun je je aansluitingen / connectors checken. Vaak zelfs met de kleur van de draden erbij.

er zijn ook schema's van de PCBs. hierop zie je de plaats van de componenten en hoe ze met elkaar verbonden zijn
 
Back
Top