Anunaki":wpa86evk said:
Hi, tof project om te lezen dit. Lekker hardcore!!
Over de afstelling van de monitor: het is niet logisch dat de V size potmeter leidt tot een scrollend beeld.
Dat is juist iets voor de V hold. Weet je zeker dat je aan de goede knop draait?
Wat ook vaak helpt bij monitor problemen is een cap kit, waarbij je alle condensatoren op het chassis vervangt. Zelf heeft dit bij mijn Donkey Kong een probleem met de schermvulling opgelost.
Dank je wel!
Het is inderdaad niet de "V size", maar de "V Position" dat leidt tot scrollend beeld.
Probleem is dus wanneer ik de "V size" groter laat worden om verticaal het beeld te vullen, krijg ik dit:
De onderkant "verdwijnt" en er komt een felle streep voor in de plaats, alsof de streep het einde is van de monitor.
Ik mis dan dus een stuk beeld (insert coin zie je dan bijvoorbeeld niet meer).
Enige instelling om alles op beeld te hebben is de vertical size verkleinen tot de onderkant weer zichtbaar is (en de felle streep weg is).
Ik speel nu dus zo:
Bijna 16:9 formaat

Maar heb die zwarte balken boven en onder toch liever weg hehe
Zou een cap kit dit verhelpen?
(en toevallig iemand op dit forum die dit kan doen?)
Verder heb ik bij Player 2 alle borden eruit gehaald.
Weet ik nu wat de video, cpu, rom en communication borden zijn

Maar omg, wat was de videobord vies zeg, een héél dikke laag zwarte stof erop!
Ook aan de onderkant, de soldeerpunten zag je gewoon niet meer:
Met een compressor alle borden schoongeblazen en weer terug gezet.
Het glitched nu een STUK minder!!!
Het is nu eigenlijk zo zelfs speelbaar hahah, heel af en toe een glitch nu, maar je kan nu tenminste een potje afrijden
Zou die glitch door de voeding komen (heb een andere voeding geprobeerd, maar probleem blijft)?