What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Status
Not open for further replies.
Psykick":jcr22ni2 said:
...Wat ook erg vervelend is is dat je constant aan het schakelen bent tussen een pc monitor en je arcasde monitor omdat er niet te werken valt op een resolutie van 320 x 240 😉

Remote desktop geen optie dan? Heb je dat probleem niet lijkt mij

😉[/quote]

Dat is enorm makkelijk vergeleken met alles in 15k. Dan heb je dus een fixed resolution van 640 x 480, waarin je alles kunt doen. Wat compromissen hier en daar met resoluties die worden opgerekt en klaar is kees.
Elke emulator op dezelfde resolutie en gaan. Het allerbelangrijkste is dat je niet te maken hebt met driverproblemen. Dat is en blijft een hel soms. Elke kaart is weer anders en elke OS is weer anders en reageren weer allemaal anders op elkaar, hmmppfff.

Met 15k moet je sowieso elke emulator apart in zijn native resolutie zetten om het mooiste resulttaat te krijgen. Soms zijn dat hele gekke resoluties en kan je monitor het niet eens lekker aan. Dan moet je zoeken naar de dichtsbijzijnde resolutie waar je niet teveel afwijkt van het origineel en het nog goed draait op je monitor.
Wat ook erg vervelend is is dat je constant aan het schakelen bent tussen een pc monitor en je arcasde monitor omdat er niet te werken valt op een resolutie van 320 x 240 😉

640 x 480 is dus absoluut niet te vergrlijken met de 15k route, maar het verschil is dan ook groot.[/quote]

Mooi! Dat maakt het voor jou dan een stuk makkelijker :mrgreen:

Psykick":s5yxatj6 said:
Wat bedoel je daar precies mee?

PC aan het netwerk hebben hangen en dan met een andere pc via extern bureaublad verbinding maken. Hoef je niet steeds de monitor om te swappen maar gebruik je gewoon een andere pc om alles in te stellen.
Deed ik met mijn mame setup vroeger ook :)

Ik begrijp wat je bedoeld, maar dat gaat denk ik niet werken, want je bent de hele tijd tussen resoluties aan het schakelen. Dus als ik bijv. een instelling moet aanpassen zoals controls voor een NES emulator springt deze gelijk naar een resolutie die een normale desktop niet aan kan, vanwege quickres. Dan klapt hij er met rd ook uit neem ik aan. Ik heb het nog nooit geprobeerd, maar mss kan het zo zijn dat via rd de externe computer een fixed resolution krijgt en je dan kan doorwerken of zo. Ik ben echter bang van niet. Thnx for the input!

Je zou het met VNC kunnen proberen.

Die windowed mode schaalt je beeld perfect.

Ik gebruik ook Remote Desktop (ingesteld op 640x480, maar kan ook wat anders zijn), maar voor de echte test moet je het toch op je arcade monitor zien.

maar voor de echte test moet je het toch op je arcade monitor zien.

Dat is zeker zo. maar je kunt zo al veel doen zonder steeds te switchen. Je past het op je laptop via tightvnc of teamviewer aan, en loop af en toe ff naar de cab, waar die staat te draaien.

Ik doe dat ook als ik nog ff wat wil prutsen, maar geen zin heb om remy boven te zitten, terwijl mijn gezin beneden zit.

Psykick":7vag7u3o said:
Ergens volgende week ga ik een nieuw topic aanmaken met wat foto's, het verloop en het resultaat etc.

Ik ben ook erg benieuwd naar je resultaat en ga je nieuwe topic zeker volgen !

appel123":bvheo9zt said:
De 4 tb hdd stast direct vol met alles wat je hoeft te hebben..... Uurtje instellen misschien.....

Wat ik uit het filmpje begrijp is dat de roms er zelf niet bij zitten. Hoe is dit dan in een half uurtje gepiept ?

Hehe, was het maar zo makkelijk als een uurtje instellen. Met 4tb heb je natuurlijk een hele berg roms, maar dat is al een hele hoop van emulators die nog in ontwikkelinsfase zitten en ook nog het nodige eisen van je systeem.
Daarbij moet je ook nog eens voor elke emulator apart je controls instellen als deze al afwijken van wat je hebt.
In een kast bouwen is al dagen werk en dan moet je er verstand van hebben, laat staan als je een noob bent.
Het is gewoon echt niet makkelijk en plug en play. Het is alleen maar plug en play evt. als je een exact zelfde setup hebt als de maker en met dezelfde controls e.d. werkt.
Ik heb die 4tb ook destijds gehad, maar zit nu rond de 300gb met echt alles wat je maar wil voor een 15k setup. Voor een newer gen setup zit je aan 1tb denk ik. Meer heb je ook echt niet nodig.
Wat heb je in godsnaam aan een gameboy of wonderswan emulator op een cab, dat slaat echt als een kut op een drumstel!
Ook gamecube of playstation op een cab is totale onzin. Mss een game hier een daar die geschikt zou zijn, maar het is alleen maar gretigheid en dat verpest eigenlijk het echte doel en dat is gewoon vette arcadegames spelen op je kast!

Psykick":2qhclt2b said:
Wat heb je in godsnaam aan een gameboy of wonderswan emulator op een cab, dat slaat echt als een kut op een drumstel!

Nostalgie :-). Ik heb sinds kort een bartop cabinet met hyperspin en vind het heerlijk om zo nu en dan muziek van oude games te luisteren, ook van de gameboy. Ben het met je eens dat spelen van die games op een arcade niet veel toevoegd.

Ik ben tot op heden tevreden met mijn bartop, maar stiekum wel verder aan het kijken naar een betere/completere. Ik bevind me nog in de beginfase met prutsen in de hyperspin setup, helaas niet heel veel tijd voor.

Daarom ben ik ook erg benieuwd naar je setup !

Ja, dat begrijp ik wel, maar het is dus weer een emulator erbij die je dan moet configureren en ruimte in beslag neemt. Ik hou nou eenmaal van de cleane approach, waarbij je alleen emu's erop zet die te spelen zijn in een cab, waar het leeuwendeel het ervan doet en het er zo origineel mogelijk uitziet. Filters, uitrekken, 16:9, lcd etc. voor een arcadekast vind ik geen opties en vind ik hetzelfde als Griekse nepmeubelen, no offense :mrgreen:

Psykick":cuf6zsba said:
Ook gamecube of playstation op een cab is totale onzin. Mss een game hier een daar die geschikt zou zijn, maar het is alleen maar gretigheid en dat verpest eigenlijk het echte doel en dat is gewoon vette arcadegames spelen op je kast!

Taito G-Net is vrijwel een playstation 😉
Al zijn er maar een spel of 30 op de G-Net tov 7918 voor de playstation :mrgreen:

Maar helemaal eens; handhelds en veel consoles doe je niet op een cab.

Het zijn bepaalde games. PSX vind ik perfect op een Cab. Bushido blade bijvoorbeeld. Bio Freaks, ook een topper. leuk op arcade.
Ik weet niet of die voor de arcade ooit uitgekomen zijn.

maar fighters en shmups van elk console kunnen op een cab.
Mario clones ook. Speel best vaak een indy game van deze tijd op mijn Cab. Giana Sisters bijvoorbeeld

Handhelds vind ik niks op zo'n groot scherm, ziet er gewoon niet uit

Klopt wel, maar dat is precies wat ik bedoel. Het zijn er maar een handje vol die echt speelbaar zijn en ook echt leuk zijn op een kast. Daartegen heb je ook nog eens zoveel games die je in MAME nog niet hebt ontdekt, dat je het echt niet nodig hebt, vooral 4tb!

Machello":3qhi7ciz said:
Psykick":3qhi7ciz said:
Ergens volgende week ga ik een nieuw topic aanmaken met wat foto's, het verloop en het resultaat etc.

Ik ben ook erg benieuwd naar je resultaat en ga je nieuwe topic zeker volgen !

Interessant inderdaad, een beetje 'the making of' van mijn configuratie 8)

Ik heb Psykick hier lang aan zien werken. Het zal niemand verbazen dat het echt geen sinecure is om het allemaal 100% te krijgen. Misschien niet ingewikkeld of moeilijk, maar vooral heel VEEL werk :) Het voorlopige resultaat dat ik heb gezien is in ieder geval alvast impressive.

Status
Not open for further replies.
Back