What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Vraag over arcade kast

Da Dude":2oual5v4 said:
Als je een PC er in wil hangen, zou je kunnen kijken of je een VGA scherm van dezelfde grootte erin kan hangen en wat spul van bijv. arcadewinkel.nl voor de buttons etc te koppelen via USB
Verkoop je daarna je neo geo mvs met de 4 games. Heb je je geld ook weer terug. :-)

Omwisselen voor een VGA CRT scherm is de snelste keus. Omdat je anders meer kwijt bent aan scalerboardjes (of hoe die dingen ook heten).
Maar voor de echte scanlines en meer de retro look. Is die aankoop misschien wel netter. Net wat je wil.

Hoi,
Thanks voor je reactie.
Maar het moet geen pc zijn, maar een pcb.
Sorry my bad!
Tekst voorspelling, lol :D
Weet jij of dat mogelijk is.
Het gaat dan gewoon om een jamma pcb.
Grtz,
Bo.
 
Snaggelpoes":9eg0nt37 said:
Neglecta Fooorsu!":9eg0nt37 said:
Als je jezelf, deze hobby, dit forum en die lelijke kast van je te serieus gaat nemen kom je niet veel verder. Stel je dus niet zo vreselijk aan en accepteer ook de waarheid als je als noob om feedback/info vraagt. Opnieuw beginnen, ding de deur uit, je beter inlezen en iets gerichtere vragen stellen voor je begint te blaten.


Hahahaha weet je ik ga mezelf niet verlagen tot jouw niveau, ik weet wat ik nog meer hier heb staan.
Dit kwam toevallig op mijn pad.
Maar ik kijk er naar uit jou een keer in persoon te ontmoeten wanneer er een meeting is.

Heb jij enig idee wie dit forum heeft opgericht? Heb je je echt goed ingelezen over de arcade scene in Nederland en zelf research gedaan voor je een paar foto's ging posten van een, voor vele van ons, erg lelijke kast, zonder een vraag erbij. De manier waarop je het forum gebruikt en de manier waarop je bent begonnen komt gewoon amateuristisch over en dan kun je wel reactie verwachten.
De manier waarop moet je met een korreltje zout nemen, dat wordt ook duidelijk aangegeven. Ik vind persoonlijk "op de A12 ermee" nog teveel eer voor die kast. Over smaak valt niet te twisten en je kan ook anders reageren op zo'n gewoon grappig bedoelde mening.

Die laatste zin van je zal ik maar negeren, dat soort kinderpraat zit niemand op te wachten.

Dus stel duidelijke vragen en neem het allemaal niet zo serieus en je hebt hier een leuke tijd ;)
 
Baki":37i9fuf7 said:
Snaggelpoes":37i9fuf7 said:
Neglecta Fooorsu!":37i9fuf7 said:
Als je jezelf, deze hobby, dit forum en die lelijke kast van je te serieus gaat nemen kom je niet veel verder. Stel je dus niet zo vreselijk aan en accepteer ook de waarheid als je als noob om feedback/info vraagt. Opnieuw beginnen, ding de deur uit, je beter inlezen en iets gerichtere vragen stellen voor je begint te blaten.


Hahahaha weet je ik ga mezelf niet verlagen tot jouw niveau, ik weet wat ik nog meer hier heb staan.
Dit kwam toevallig op mijn pad.
Maar ik kijk er naar uit jou een keer in persoon te ontmoeten wanneer er een meeting is.

Heb jij enig idee wie dit forum heeft opgericht? Heb je je echt goed ingelezen over de arcade scene in Nederland en zelf research gedaan voor je een paar foto's ging posten van een, voor vele van ons, erg lelijke kast, zonder een vraag erbij. De manier waarop je het forum gebruikt en de manier waarop je bent begonnen komt gewoon amateuristisch over en dan kun je wel reactie verwachten.
De manier waarop moet je met een korreltje zout nemen, dat wordt ook duidelijk aangegeven. Ik vind persoonlijk "op de A12 ermee" nog teveel eer voor die kast. Over smaak valt niet te twisten en je kan ook anders reageren op zo'n gewoon grappig bedoelde mening.

Die laatste zin van je zal ik maar negeren, dat soort kinderpraat zit niemand op te wachten.

Dus stel duidelijke vragen en neem het allemaal niet zo serieus en je hebt hier een leuke tijd ;)

Ok ik zal mij voortaan inhouden.
Maar iemand de grond inboren op deze manier is niet cool.
Ik vraag niemand wat ze van deze kast vinden, maar gewoon simpel wat info.
En natuurlijk hoeft niet een ieder dit mooi te vinden.
Maar je kan het dan wel op een andere manier brengen.
En helemaal als admin zijnde of stichter van dit forum, heb je de taak ervoor te zorgen dat men een ander niet provoceert of rare dingen gaat roepen op dit forum.
Een soort van voorbeeld functie kan je zeggen.
Begrijp mij niet verkeerd ik ben hier niet om ruzie te zoeken of herrie te schoppen, maar ook al ben je een admin of de stichter van dit forum, dan nog kan je op een normale manier reageren.
Zoals jij mijn laatste zin zal negeren, zal ik dit voorval ook gewoon negeren.
Ik ben hier om met samengestelde een leuke tijd door te brengen en veel van jullie te leren.
Ik hoop dat een ieder dit begrijpt.
 
Als je je wat beter had ingelezen en had rond gekeken op dit forum dan het je die opmerking gesnapt.
Dan had je geweten dat dit soort shit erbij hoort hier. Precies dat probeer ik je uit te leggen.
Ga maar eens op neo-geo.com zo een post droppen....
 
Baki":1okwv6yr said:
Als je je wat beter had ingelezen en had rond gekeken op dit forum dan het je die opmerking gesnapt.
Dan had je geweten dat dit soort shit erbij hoort hier. Precies dat probeer ik je uit te leggen.
Ga maar eens op neo-geo.com zo een post droppen....
Nogmaals zoals ik al zei, ik zal mij voortaan inhouden.
Ben dit nl nog nooit op geen enkel forum tegen gekomen.
Maar als jij zegt dat het normaal is op dit forum, dan leg ik mij er bij neer.
 
Daar moet je zeker een keer heen, is echt wel leuk.

Jamma heeft verschillende pinouts. Mijn Jamma kabel van mijn Sega cab, was iets anders waardoor ik geluidsproblemen had met NeoGeo PCB's.
Nu heb ik een Vewlix met een PC erin. En emuleer ik alles, of speel gewoon PC games via Steam.
Dat vind ik leuker, dan prutsen met volts, en jamma converters voor speciale pcb pinouts.

Kijk goed uit dat je je jamma kabel goed aansluit boven en onder. Als je dat goed doet, zul je de pcb gewoon aan kunnen sluiten zonder hem op te blazen. Maar google even NeoGeo en Sega is bijvoorbeeld net wat anders. waardoor geluid of iets anders niet goed werkt

Site geeft een melding maar: https://www.jammaboards.com/jcenter_jamma_pinout.html staat wat info in.




Enne Baki, Wil je dat Neodrama forum niet vergelijken met Nozomi 😉 :mrgreen:
 
Da Dude":3d2hgtnv said:
Daar moet je zeker een keer heen, is echt wel leuk.

Jamma heeft verschillende pinouts. Mijn Jamma kabel van mijn Sega cab, was iets anders waardoor ik geluidsproblemen had met NeoGeo PCB's.
Nu heb ik een Vewlix met een PC erin. En emuleer ik alles, of speel gewoon PC games via Steam.
Dat vind ik leuker, dan prutsen met volts, en jamma converters voor speciale pcb pinouts.

Kijk goed uit dat je je jamma kabel goed aansluit boven en onder. Als je dat goed doet, zul je de pcb gewoon aan kunnen sluiten zonder hem op te blazen. Maar google even NeoGeo en Sega is bijvoorbeeld net wat anders. waardoor geluid of iets anders niet goed werkt

Site geeft een melding maar: https://www.jammaboards.com/jcenter_jamma_pinout.html staat wat info in.




Enne Baki, Wil je dat Neodrama forum niet vergelijken met Nozomi 😉 :mrgreen:

Many thanks man, ik ga zeker ff koekeloeren.
 
Ben je getrouwd met die kast ofzo? Een opmerking over je kast is niet een opmerking over jou. Snap niet helemaal waarom je alles meteen persoonlijk opvat. Over gebrek aan smaak valt niet te twisten, het is gewoon een erg lelijke kast. Dat is verder geen waardeoordeel over jou als persoon. ;)
 
Liever een mooie vriendin dan een lelijke kast, maar waar hebben we het over?
Laten we Snaggelpoes gewoon helpen met zijn vragen en waarom wordt dit ineens anderhalve maand later weer aangeswengelt met popcorn MJ en nog een extra dis over de schoonheid van zijn New Kit cabinet?

@Snaggelpoes, als je nog specifieke vragen hebt, maak anders eventjes een nieuwe topic aan. Deze topic is inmiddels bedorven.
 
Ja sluit dit topic, heeft geen nut meer.

Maar bedankt voor het kicken, heeft men dag gemaakt, had deze nog niet gelezen :)

Bijna weekend!
 
Hebben we een keer drama met bijbehorende gif, gaan we de topic sluiten.
Teleurstelling alom :-)
 
Dit was nog erg braaf, op neo-geo dot com geef ik m twintig minuten :D



(In before the lockdown)
 
Ratson":23540tpo said:
Dit was nog erg braaf, op neo-geo dot com geef ik m twintig minuten :D



(In before the lockdown)

Dat vind ik nog lang...

Deze thread verdient een Gojira facepalm:
latest.jpeg.webp
 
Snaggelpoes was voor het eerst online op 22 februari, en voor het laatst op 27 februari.

:text-yeahthat:
 
Vond het wel een episch topic. Erg verassend en als een film zo spannend :D
Het onderwerp verwijst naar een vraag die je vervolgens als een Indiana Jones moet zoeken en daalt het topic af tot het niveau Dumb and Dumber met een vleugje Forrest Gump.
'T was weer genieten.
 
Cageman":1n3rp2pm said:
Snaggelpoes was voor het eerst online op 22 februari, en voor het laatst op 27 februari.

Niezoverbazingwekkend. Wellicht ook meteen een antwoord op deze vraag 8)
 
Back
Top