What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Vewlix heaven ;)

Jinxz

Pattern Reader
Met de komst van Nesica2 in Japan deze zomer zijn de Vewlix cabs weer helemaal in trek bij Japanse arcade operators. Met ontzettend veel geluk heb ik een batch met vewlix cabs gevonden, op een roeiboot vastgebonden en hierheen geroeid 😉

vewlix_cabinets_1.jpg

vewlix_cabinets_2.jpg

vewlix_cabinets_3.jpg

vewlix_cabinets_4.jpg



Ondertussen als en malle aan het opknappen. Cab ontleden, schoonmaken, nicotine verwijderen, scherm reviseren, controls refurbishen en poetsen poetsen poetsen.
Hier een F die net af is:
Vewlix_f_1.jpg

Vewlix_f_4.jpg

Vewlix_f_2.jpg

Vewlix_f_3.jpg



En een Capcom C model:
Vewlix_C_5.jpg

Vewlix_C_4.jpg

Vewlix_C_3.jpg

Vewlix_C_2.jpg

Vewlix_C_1.jpg
 
Dit is gewoon porno. Ik heb al een Diamond, maar geen plek om er nog een F naast te zetten :mrgreen:
 
En voor iedereen die denkt dat een Vewlix uit Japan altijd in nette staat aankomt. Handschoenen, stofzuiger, amoniak, terpentine, glasex en een barf-bag voor mezelf zijn m'n dagelijkse tools:
bug.jpg
 
Ranzig hoor [emoji40] .

Eindresultaat mag er in ieder geval wezen! Bij mij gaat er ook nog een keer eentje komen. Even sparen nog [emoji1]
 
gaaf zeg, op die Fatalities van de beesten na :)
ik wil er ooit ook wel eentje vind het echt coole cabs maar dan wel MK style natuurlijk :)
 
Wellicht een domme vraag ( verwacht dan ook geen dom antwoord :) )
Maar wat maak de Viewlix zo gewild?
Ik zie een tft/lcd monitor, stereo geluid, allemaal niet zo heel bijzonder lijkt mij, en wat mij vooral opvalt, single player input?
Als het nou een 2 players 8 button layout zou hebben....O_O
PS: wil totaal niet de viewlix afkraken of zo hoor, ben gewoon nieuwsgierig :D
 
Kaneda":2a719wta said:
Wellicht een domme vraag ( verwacht dan ook geen dom antwoord :) )
Maar wat maak de Viewlix zo gewild?
Ik zie een tft/lcd monitor, stereo geluid, allemaal niet zo heel bijzonder lijkt mij, en wat mij vooral opvalt, single player input?
Als het nou een 2 players 8 button layout zou hebben....O_O
PS: wil totaal niet de viewlix afkraken of zo hoor, ben gewoon nieuwsgierig :D


Serieus????
hahaha, Bij mij was het vooral het design en een HD LCD scherm. En met Chris zijn custom 2 player 8 button panel.
Ik kan nu mijn game PC aansluiten, en helemaal los gaan met de games.
 
Da Dude":37jdx71b said:
Vette shit man. Zit er een Daimond bij???


p.s. als je de Gundam art wegdoet.............dibs!!!
Nee, ik zie geen Diamond op de foto's. Die gundam art is wel vet inderdaad.
 
Kaneda":1w71ndj5 said:
Wellicht een domme vraag ( verwacht dan ook geen dom antwoord :) )
Maar wat maak de Viewlix zo gewild?
Ik zie een tft/lcd monitor, stereo geluid, allemaal niet zo heel bijzonder lijkt mij, en wat mij vooral opvalt, single player input?
Als het nou een 2 players 8 button layout zou hebben....O_O
PS: wil totaal niet de viewlix afkraken of zo hoor, ben gewoon nieuwsgierig :D

Voor mij persoonlijk;

* gemak en het is gewoon een brute kast :)
* 720P scherm
* 4 speakers.. en een subwoofer
* 2 player 7 buttons (ja 8 was beter) maar ik heb ze uitgebreid in de plastic panels met een home knop
* XBOX 360 en XBOX One erin

Zie net dat ik mijn Vewlix ook al 4 jaar heb ofzo... tijd gaat hard!

Gekke is... toen vond ik die Vewlix echt een mega scherm hebben.... nu met een 65 inch in de woonkamer is het gewoon een klein kut scherm....
 
DLX":3pseikdt said:
Zie net dat ik mijn Vewlix ook al 4 jaar heb ofzo... tijd gaat hard!

Gekke is... toen vond ik die Vewlix echt een mega scherm hebben.... nu met een 65 inch in de woonkamer is het gewoon een klein kut scherm....


Tijd gaat zeker hard. Ik heb de mijne nu ook sinds Feb 2014 :mrgreen: Hij staat alleen te weinig aan. dat vind ik wel jammer. Weinig tijd.
En series als Walking Death, Vikings, Strain, Game of Thrones en Netflix etc. helpen ook niet mee aan het verminderen van mijn tijdsgebrek.
 
Kaneda":adf3nx3i said:
Wellicht een domme vraag ( verwacht dan ook geen dom antwoord :) )
Maar wat maak de Viewlix zo gewild?
Ik zie een tft/lcd monitor, stereo geluid, allemaal niet zo heel bijzonder lijkt mij, en wat mij vooral opvalt, single player input?
Als het nou een 2 players 8 button layout zou hebben....O_O
PS: wil totaal niet de viewlix afkraken of zo hoor, ben gewoon nieuwsgierig :D

Voor mij is het de ultieme kast voor alle systemen. Alle Jamma games draai ik erop d.m.v. een hyperspin met CRT emulatie , alle consoles sluit ik direct aan. Vervolgens heb je een cab waar alles op draait, je met arcade controls kan spelen en die er ook nog eens goed uit ziet.

Het koste wat tijd om te bouwen maar met deze setup kan ik wisselen tussen hyperspin en console d.m.v. 1 connector per speler:
cp1.jpg


cp2.jpg


cp3.jpg
 
Wat gebruik je als CRT emulatie, een SLG of software?

Ik gebruik MameUI, en SLG met HD Ready gaat niet super. Of ik moet de resolutie verlagen. Dus als je tips hebt. graag
 
Ik heb in m'n hyperspin setup voor Mame de GLSL draaien. Het geeft de curve, scanlines, bleed van een CRT en ziet er echt authentiek uit:

hyperspin_2.jpg


hyperspin_1.jpg


hyperspin_3.jpg
 
Ik kan ook wel eens mijn setup posten. Heb zelf een switchbox voor VGA+AUDIO om te wisselen tussen 360 en ONE, moet vervolgens alleen nog 2 USB stekkers van de PS360+ over prikken voor de controls. Het is zo gemaakt dat alles vanaf de voorkant te wisselen is, zonder dat je het control panel open hoeft te doen.

Heb dit ook als PS3 + 360 setup gehad.

Moet mijn Vewlix ook wat meer liefde geven...
 
Back
Top