What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Vertical SHMUPS potentieel! Wat denken jullie?

Zojuist wireless Xbox met USB single gekocht! Ik heb nog een hori fs3 met sanwa waarvan ik de USB kabel moet fixen:P tussen kast deurtje :( heb zin om aan de slag te gaan wee

beau":25gsqene said:
Xbox 360 met arcade stick helemaal top :mrgreen:

Eens, de shit en perfecte setup (sorry 4 da folllowers). En als ik in was gegaan op alle penis enlargements advertisements die ik ooit heb ontvangen via mn hotmail adres had ik een kruiwagen nodig om em in te leggen; kwestie van oprolllen en vervoeren zou het dan worden... :lol:

DLX":27fd61u0 said:
OK omdat ik toch niks te doen heb :)

1. Installeer PC met Windows XP
2. Installeer deze USB 360 driver;
http://www.microsoft.com/hardware/en-us ... or-windows
3. Installeer MAMEUIFX32;
http://mame32fx.altervista.org/download.htm
4. Download ROMs van emu-paradijs :P
5. Zet die in de map ROMS
6. Start MAMEUIFX en je ROM en druk op TAB voor General Input aan te passen
7. Klaar binnen een uurtje (of misschien 2 :) )

Beetje basic maar ready to go.

Oh ja; zoek ergens ff in de MAMEUIFX opties voor je screen rotation - VSync - Frameskip - de standaard shit ....

Ik heb dus bovenstaande geprobeerd en vrijwel geen 1 rom lijkt het te doen... ontiegelijk frustrerend 3 uur verder en enige die ik werkend heb gekregen is Donkeykong JR :(

Ik heb dus bovenstaande geprobeerd en vrijwel geen 1 rom lijkt het te doen... ontiegelijk frustrerend 3 uur verder en enige die ik werkend heb gekregen is Donkeykong JR :([/quote]

ik had zelf met fbanext dat sommige roms het niet deden ,
Had ik andere gedownd en die deed het prima bij pgm en neo geo roms had ik ook bios files nodig
hier is nog een link

http://www.coolrom.com/
mischien wat andere proberen kijken of het lukt succes!

Ben weer een avondje zoet!

Ik heb alle metal slug aan de praat gekregen en zoals aangegeven de BIOS files in romdirectory geinstalleerd echter andere neogeo games en mame games werken niet... ik heb romfolder gedefineerd maar ik heb nog steeds problemen.... ik ben de boel aan het configureren in windows 8 kan dat een probleem zijn?

Ik heb niet het idee dat ik een atechnisch persoon ben, maar het wil allemaal niet werken :(

/edit

Ik zou je graag helpen, maar echt bij mij bestaat het uit het volgende;

ROMS downloaden van emuparadise en in die ROM map knallen.
BIOS files in die ROM map zetten.

Je moet de ROMs niet uitpakken.... ik heb zelf alles aan de praat (exclusief neo want dat speel ik niet :( )...

Ik heb CHD's van Killer Instinct tot Konami spellen als Salamander en CPS2 spellen alla Street Figther 2x zonder problemen draaien.

haha nee die fout met uitpakken heb ik idee lang geleden ook gemaakt toen ik met een hyperspin installatie mee aan het kloten was :P ik probeer nu 1 voor 1 te downloaden en iedere keer testen... zojuist Air gallet gedownload! leuk :)

Wat er fout gaat is dat je de verkeerde romset met de verkeerde MAME versie probeert te draaien.

Als je MAME 0.146 draait, moet je ook cker zorgen dat je roms hebt uit die romset, dat is echt essentieel anders krijg je dus dit soort meldingen. Niet alle roms veranderen met de release van een nieuwe MAME, vandaar dat je ook sommige wel kunt draaien en andere weer niet. Succes!

Ik had het met fbanext pgm rom demon front kreeg hem niet aan de
Praat ik download er een van mame en werken blijft apart

dEeE9K7.jpg

Ik heb mame roms werkend gekregen en geprobeerd MAME meerdere rompaths aan te maken maar na heel wat gegooglen en hoop gekloot geen suc6 (mame.ini aanmaken en wijzigen niet gewenste resultaat)... Ik heb inmiddels vrede genomen dat alles onder 1 ROM folder komt Een irritant probleem dat ik ondervind is het random volgorde van het ROM overzicht iedere keer als mame opstart is dit op alfabetische volgorde te ordenen zoja hoe :(?

meerdere rompaden kun je wel in je mame ini aangeven, door op de rom regel het volgende te typen (bijvoorbeeld):

e:/mame/rom1;e:/mame/rom2;e:/mame/rom3

Nu zoekt mame in 3 mappen naar roms: rom1, rom2 en rom3.

ziet er mooi uit zo, maar hoe gam je erop. is die laag genoeg om erbij te gaan zitten? of moet je staan?

Bedankt voor de tip ckong! zo kan ik iig de roms en bios files van elkaar scheiden. (ik neem aan dat deze in MAME zelf onder elkaar worden geordend en het probleem van de random game niet word opgelost). Ik ben er wel achter als je bij openingsscherm van MAME zoekt op games en spatie invoerd de games allen op alfabetische volgorde word gezet!

Beetje omslachtig maar het werkt
Ik ga proberen de keys van de xbox360 controller te koppelen keyboard presses (combinaties) en zoal spatie toevoegen aan de dpad (die ik niet gebruik) Achterhalen hoe controlpresses worden vertaald en deze koppelen aan een script (autohotkey)

joy1:: {space} Bijvoorbeeld ;o

en hopelijk zo de mame lijst door te kunnen bladeren games kan spelen en ook dmv controller de pc uit te zetten/slaapstand....

Waarschijnlijk iets te optimistisch maar we shall see haha

/edit! Het zuil is laag genoeg om voor te zitten en hoog genoeg om voor te staan :P

u5saBTv.png

Verder script toegepast om met knop in sleepmode te zetten.

Joy10::
Run rundll32.exe user32.dll`,LockWorkStation
Sleep 1000
DllCall("PowrProf\SetSuspendState", "int", 0, "int", 0, "int", 0)
Return

Als iemand weet hoe ik dit aan Joy1,2,3,4,5,6 tegelijkertijd het onderstaand script kan uitvoeren hoor ik het graag!
Het is mij iig niet gelukt ugh :(

Thnx! Ik had al eerder geprobeerd! Ben momenteel aan het opzetten op mn laptop en Windows 8 gaf problemen met xpadder. Ik zal het nog eens proberen (Windows 8 begin er niet aan btw... Slecht OS)

Merkte dat met standaard Xbox drivers veel van de knoppen het niet doen. Waaronder de oude dpad en achterste trigger.

Op het zuil draait momenteel Windows 7 64bit. (Eventueel om xbmc op 2de scherm te laten draaien!)

Het zuil ziet er strak uit en ik zit er aan te denken naar een fotolijst winkel te gaan en custom lijst te maken :)

/editie DLX gebruik jij ook je joystick om PC af te sluiten/slaapstand te zetten?

Ik heb via xpadder ingesteld dat ik mijn Joystick als muis gebruik. Beetje getto, maar werkt wel....

Dan kan ik ook even internetten als ik wil :)

Volgens mij kan je ook scripten en shortcuts starten, maar dat moet je even bekijken. Of uiteindelijk een front-end gebruiken...

Back