What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Tron based arcadekast(je)

Da Dude":us6373i6 said:
Je had ere eerder eens wat gepost. Die zijn echt super mooi man.

oops, sorry, wist ik niet meer. Ik heb de gitaarfoto's weggehaald, niet nodig om dubbele plaatjes te posten en het is toch enorm off-topic ;) Ik kan beter dit weekend weer nieuwe Tron plaatjes plaatsen want ik heb vandaag weer iets leuks gedaan met plexiglas (ik maak dit weekend even bij daglicht foto's) :)

Joh, daarom zei ik het niet, was meer dat ik toen ook al erg onder de indruk was van jou kunnen.

Da Dude":1yqqvojj said:
Joh, daarom zei ik het niet, was meer dat ik toen ook al erg onder de indruk was van jou kunnen.

Oh, maar dat weet ik wel hoor :D Ik wilde gewoon bij nader inzien mijn topic niet met gitaarfoto's 'vervuilen' :)

Dus....dit zijn leukere foto's om te delen, ik heb de voorkant van het control panel gemaakt. Ik ben een tijd bezig geweest met het uitdenken/tekenen wat nou leuk zou zijn. Ik heb het figuurtje van de sideart gebruikt maar zelf daarna de "Recognizer" (zo heet dat ding) en het doolhof getekend. Om een beetje de indruk te geven dat de recognizer groot is, heb ik hem bewust laten uitsteken, alsof hij zweeft/boven de horizon uit komt.

20160102_112925_resized_1_zpswbzpatv3.jpg

Ik krijg het niet zo scherp op de foto met mijn mobieltje, maar de lijnen zijn erg fraai als je de verlichting er op zet. Ik moet de randen van het plexi nog polijsten, dan laten ze veel meer licht door.
20160101_184357_resized_zpsn4irdpck.jpg

20160101_184408_resized_zpsz8b3cqcn.jpg

Het buigen van het plexiglas ging best lastig en ik heb ergens een keertje de boel iets te lang verwarmd waardoor er in 1 hoekje luchtbelletjes ontstonden. Ik heb besloten dat ik er wel mee kan leven, achter het plexiglas komt zwart karton en daarachter hout ter versteviging.

Wauw, dat ziet er echt ziek uit! Zoiets zou al cool zijn als je het aan een muur hangt, laat staan als je het op een cab zou monteren.

Eindelijk weer wat tijd gehad vandaag om verder te gaan.

Allereerst heb ik de crt monitor moeten aanpassen zodat hij fysiek er in zou passen : de beugels los gehad en deels afgezaagd/aangepast. Daarna extra beugels gebruikt om hem precies passend te maken in de kast. Ik kies voor deze kast een verticale setup. Een andere die ik zal bouwen krijgt een horizontale, maar dan ook een andere control-panel layout.

20160124_104221_resized_zpsubyhuvqw.jpg

Daarna de monitor vastgezet
20160124_131345_resized_zpsftdyvohm.jpg

en daarna de sideart aan 1 zijde vastgeplakt, ook de t-molding aan die kant is nu klaar. Ik heb alleen lijm in de scherpe hoeken gebruikt en daar zit nu e.e.a. dus nog vastgeplakt. Lastig, het gleufje was niet helemaal strak daar dus ik maak me wat zorgen dat het daar los wil laten. Afwachten....

Het control panel staat er voor de foto even los op, dus niet in de definitieve positie. Daar moet ik nog eens goed over nadenken hoe ik het ga doen. Maar komt goed.

20160124_141929_resized_zpsqjgu27su.jpg

Je ziet eigenlijk niet goed dat hij zo mooi klein is. Op de vorige foto ben ik door de knieën, op deze foto sta ik normaal: (misschien moet ik er even iets of iemand naast zetten voor een indruk van de grootte)
20160124_141942_resized_zpsmt2bxxlj.jpg

Nogmaals erg mooie kasten die je bouwt. Petje af. Als ik zo vrij mag zijn: Ik vroeg me af op welk materiaal, en waar, je je sideart laat printen?

poekiepoekie":2xuml5j6 said:
Nogmaals erg mooie kasten die je bouwt. Petje af. Als ik zo vrij mag zijn: Ik vroeg me af op welk materiaal, en waar, je je sideart laat printen?
Dank voor de complimenten :-) Het ligt eventjes stil ivm een mega-verhuizing waar ik bij help en nog wat gitaren die af moeten. Maar hij komt binnenkort weer aan de beurt :-)

Ik heb het bij Drukwerkdeal.nl laten printen. Ik moet het even opzoeken wat het materiaal was, maar het is zeer mooi, zeer glanzend/kleurrijk, en werkt uitstekend. Ik ben er erg tevreden over :-)

dank allen :-)
Verhuizing en drukte begint aan het eind te komen, ik hoop dat ik snel verder kan met de Tron :)

Ik was nog een antwoord schuldig op de artwork (dank voor de herinnering David :) ).
Bij deze :

Dit is de link naar de 'grote stickers' pagina van drukwerkdeal (waar ik dus de Tron stickers heb laten printen):

https://www.drukwerkdeal.nl/nl/producten/stickers/vinyl_stickers_groot_formaat_?ref=navtop

Op die pagina moet je eerst kiezen voor de vorm (rechthoekig of op maat gesneden). Ik heb gewoon rechthoekig gedaan, het er overheen geplakt en met een scherp stanleymes alles op maat gesneden (wat heel makkelijk gaat).
Daarna moet je kiezen voor het materiaal. Ik heb Polymeer Wit gekozen (2-3 jaar garantie)
Als gewicht : 80 grams (120 grams kan niet bij polymeer wit)
Als afwerking : glanslaminaat polymeer (2-3 jaar garantie).

Dat is het dus, is mij prima bevallen. Ik zou het alleen niet op een control panel plakken, dan ben ik bang dat het niet erg lang mee gaat.

Groeten
Marco

Super, dankjewel! Dan ga ik ook eens een poging wagen tot het bouwen van een nieuwe kast. Ooit eens eentje gemaakt, ~10 jaar geleden, ik heb die nog steeds maar wil die vervangen... is inmiddels een beetje afgeleefd 😉

Back