What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Starwars battlepod. (tip voor future ngc)

De POD cabs zijn me wel eens aangeboden maar nog niet de star wars versie ;)
De Japanse Gundam POD's zijn afhankelijk van het Japanse netwerk. De Mach Storm POD's hebben een westerse versie en zijn dus niet afhankelijk van het netwerk in Japan.
Kan niet wachten om deze Star Wars POD eens te spelen.
Ben wel bang dat ze in Europa 5 euro per play gaan vragen... Kansloos

 
Ik MOET zo'n POD hebben. Ook als het een andere is met een game die niet werkt. Ik gebruik het ding dan gewoon als decoratie. Uber/Mega/Hyper* cool.


*doorhalen wat niet van toepassing is
 
Ik heb Mach Storm dit weekend nog in zo'n pod gespeeld. Staat in Centerparks Heijdebos.

En de Gundam pods in Japan afgelopen jaar.
Maar ff naar Centerparks en je kan voor 2 euro in een pod zitten.

Was echt heel vel, want je evenwicht e.d. raken ook de kluts kwijt waardoor je het gevoel hebt echt in zo'n vliegtuig te zitten. Pics comming soon.

p.s. Die gamplay lijkt ook wel heel erg op MAG Storm
 
Da Dude":30bbul2c said:
Ik heb Mach Storm dit weekend nog in zo'n pod gespeeld. Staat in Centerparks Heijdebos.

In 't Heijderbos heb ik 3 jaar gewerkt maar toen hadden ze 'm nog niet ;)
 
Jinx welke periode was dit ongeveer?

Ik kwam (te) vaak in HB en kende personeel daar (kleine mannetje achter de kassa, lange vrouw met zwart haar) zelfs. Dit was wel toen de hal nog "boven" zat op de verhoging achter het 'sportcafe'. Daytona's links, 5x pinball rechts en een hele rits Royal woodies om de rechterhoek. Ik kan die hal nog steeds dromen, lekker grote biljarttafels en mad dog enzo.. Fijn park ook.

Tegenwoordig bijna overal sucky redemption crap in Cp's, dat vind ik echt wel minder. :(
 
Asure":1lublxx3 said:
Jinx welke periode was dit ongeveer?

Ik kwam (te) vaak in HB en kende personeel daar (kleine mannetje achter de kassa, lange vrouw met zwart haar) zelfs. Dit was wel toen de hal nog "boven" zat op de verhoging achter het 'sportcafe'. Daytona's links, 5x pinball rechts en een hele rits Royal woodies om de rechterhoek. Ik kan die hal nog steeds dromen, lekker grote biljarttafels en mad dog enzo.. Fijn park ook.

Tegenwoordig bijna overal sucky redemption crap in Cp's, dat vind ik echt wel minder. :(

Ik was lifeguard in het zwembad ergens tussen 1995 en 1999.
De hal zat toen volgens mij ook boven, links achterin het plaza. Weet het eigenlijk niet eens meer zeker omdat in de tijd dat ik er werkte het voor personeel verboden was om in de arcade te komen.
Voordat ik er kwam werken zat ik daar echt vaak. Ik kan me nog herinneren dat als je binnen kwam dat er een Armchamp 2 stond.
 
Dat Gundam pod ding had ik gespeeld in Hong Kong, heel gaaf apparaat, maar de experience zelf, vond ik wel tegenvallen. Je hebt speciale controls, en het scherm is een halve bol met een projector, that's it.
 
dkjr":23284sbq said:
Dat Gundam pod ding had ik gespeeld in Hong Kong, heel gaaf apparaat, maar de experience zelf, vond ik wel tegenvallen. Je hebt speciale controls, en het scherm is een halve bol met een projector, that's it.

Ik zit er wel eens aan te denken om een dergelijke cab zelf te maken. De cab kan redelijk universeel gebruikt worden aangezien je alleen maar het scherm vergroot. In tegenstelling tot een dedicated cab als Darius ofzo waar je afhankelijk bent van dual-screen games.
- Grote semi sphere
- ultra short throw beamer
- tussenkomst van een PC voor image mapping om de curve te compenseren.
- een vette stoel (in de POD cabs lijkt de zitting erg op een model 3 seat)
- tactile transducer en 5.1 audio
- goeie controls

ijskast project ;)
 
Got it.
Hij staat klaar in Japan. Hij heeft nog wel wat TLC nodig en wat custom werk maar hier een foto van de aankomende POD cab:
pod2.jpg
 
Holy shit. Meer hardcore gaat het niet worden. Kan niet wachten om dit apparaat te zien en voelen.
 
Back
Top