What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Sombetzki's import bruid restauratie topic

Nou, gisteravond aan het choppen gegaan en de cab weer in elkaar gezet.
Ondanks dat ik nog alle interne hardware mis moest hij wel elkaar (mede om ruimte te besparen in mijn toch al erg krappe gameroom)

Hierbij enkele pics, eerst dikke teringbende;
7w2i.jpg

Deels weer in elkaar!
zfj6.jpg

En de huidige stand van zaken;
ql0v.jpg

y2i3.jpg

6zxu.jpg

w9gi.jpg

47dy.jpg

Er zit nog geen bezel op omdat de mounting bushes voor de monitor te lang zijn. Bezelf past dan uiteraard niet.
Ook zijn de leg covers vervormd (zo lijkt het tenminste), deze passen niet!
Word nog wat buigen, passen en meten om deze er goed om te krijgen, maar goed wel goed komen!

Projectje staat nu eerst stil totdat er nieuwe onderdelen binnen komen.

Als iemand korte mounting bushes voor mij heeft, graag!

Ziet er al goed uit Anton!
Morgen ga ik de spullen inpakken en versturen, gisteren en vandaag nogal druk met verjaardagsfeestjes van mijn dochter en visite enzo :)

joeks":3gwlscw8 said:
Ziet er al goed uit Anton!
Morgen ga ik de spullen inpakken en versturen, gisteren en vandaag nogal druk met verjaardagsfeestjes van mijn dochter en visite enzo :)

Thanks! Heeft geen haast hoor ;) En gefeliciteerd! :)

Marcosan30":241o3sl6 said:
cthulhu":241o3sl6 said:
Begint er weer uit te zien zoals hij hoort...heeft ie straks z'n waardigheid weer terug.

Ja onze kleine chappie had haar aardig onteerd 😉

Tssss, ik had gewoon een betere bitch gevonden en deze gedumpt. JWZ

Ben wel blij chap dat je nieuwe bitch weer geluid maakt :mrgreen:
Wel voorzichtig met haar, heb gehoord dat ze electrifying is 😉

Top Barry, dankje! Hoop dat ik voor zaterdag alles binnen heb zodat ik een test run kan doen volgend weekend! :D

Barry is mijn held! Pakket is vandaag aangekomen. Supergoed verpakt!

xf57.jpg

8lxp.jpg

Nog een paar onderdelen en die kan ik hard aan de slag!

Heb sowieso al gezien dat ik teveel heb aan wat Barry mij heeft gestuurd, dus dat kan terug als ik klaar ben :)
beter teveel dan te weinig!

To be continued!

Fijn dat het goed is aangekomen Anton! :)
Ja beter teveel onderdelen dan te weinig.

Kijk maar wat je kan gebruiken, wat over is mag je een keer teruggeven bij een volgende Nozomi meeting ofzo. Succes met opbouwen!

Update! Heb veel minder tijd gehad om aan de cab te werken dan dat de bedoeling was, maar is niet anders.
Vanavond al het kapwerk er weer afgehaald en begonnen met draadjes leggen.

Niet direct alles netjes wegwerken, dat is van later zorg, techniek staat nu voorop.
Belangrijkste is dat hij werkt. Zelfde geld voor schoonmaken, cab is hier en daar nog wel vies, maar met de aankomende verhuizing moet hij toch weer helemaal uit elkaar, dus dat boeit nu niet!

Hierbij, transformator in de bak, voeding tray er weer in en amp op zijn plek;
oelj.jpg

(zoals ik al zei, let niet op de routing vd kabels, want die slaat nergens op. Zolang ik het zelf maar snap ;))

Kan iemand mij uitleggen waar de power supply van de amp heen gaat? die kabel zit achteraan in het midden op de amp en loopt naar een 4polige stekker. Weet alleen niet waar hij dan zijn voeding weghaalt...

De leeggehaalde I/O tray;
qndt.jpg

De knoppen zitten er nog in en de degauss button en volume regelaar zijn al aangesloten. De nog losse kabels voor service/test en credit nog niet. Zelfde geld voor de connectors voor de controls, deze worden nog aan de jamma loom gezet uiteraard.

Dan komt het kopje monitor. Omdat dit een MS9 is ipv de standaard Naomi monitor is de connector anders.
Bij een std 31k monitor gaat het video signaal via een vga connector op het chassis.

In dit geval zit alles op 1 en dezelfde connector. Dit is een foto vd achterkant vd connector op het chassis;
t5aj.jpg

Hier is duidelijk te zien dat de bovenste rij bestaat uit RGBHV signaal wat weer matched met je jamma loom. Kabeltje prik prak, geen probleem.

Punt zit alleen in het volgende. De Naomi kabel+connector heeft 4 pins aangesloten. Om de monitor te voeden en voor degauss. Ik heb zelf wel de pins om RGBHV aan te sluiten, geen probleem.

Hier ff een foto voor de duidelijkheid;
4c6m.jpg

De linker 2 draadjes (de rood/zwart gemarkeerde) gaan naar de degauss button onder het CP. De blauwe en roze gaan rechtstreeks naar de transformator. Mijn vraag is nu als volgt; klopt dit met een MS9 pinout?

Of moet ik hier draden gaan omwisselen? Ik neem aan dat er hier op t forum wel mensen zijn die mij dit kunnen uitleggen of niet? Alvast bedankt!

ppy8.jpg

En nog wat anders, ik wil graag het remote bordje loshalen en onder het CP zetten, zodat ik met gemak monitor adjustments kan doen vanaf mijn luie kruk :P Kan ik deze zo los maken met die zwarte pinnetjes? Ben doodsbang dat ik een oplawaai krijg als ik hem los haal en per ongeluk iets aanraak...

-einde update-

Oeh dit begint echt spannend te worden, krijgt Anton een opdonder of niet :mrgreen:
On topic: ik hoop dat de technische mensen op dit forum je verder kunnen helpen

Marcosan30":3f9xsj5d said:
Oeh dit begint echt spannend te worden, krijgt Anton een opdonder of niet

ZAP!!! Ik hoop het niet...is mij al eens bijna gebeurt, grootste hartverzakking die ik ooit heb gehad. Sindsdien extreem voorzichtig met electriciteit.

On topic: Gaat (denk ik) de goede kant uit.

Back