What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

SEGA DAYTONA 2 MOD Cabinet UPDATE!

het is dus gelukt allemaal :) Super netjes gedaan ook. Wat enorm vet zeg ! Ik kom snel op potje racen :)
 
Mart":1qmutshs said:
het is dus gelukt allemaal :) Super netjes gedaan ook. Wat enorm vet zeg ! Ik kom snel op potje racen :)

Thnx Martijn,

op de foto is het nog niet zo netjes, maar alles is nu netjes weggewerkt!
 
jiggymf":2kuothiq said:
Dus in a nutshell, die Aganyte/Cageman print werkt super?

Dat lijkt mij wel, maar dat is iets anders dan dit. Arjan is bezig met de M2 mod en
dit is nog de mod zonder Model 2 stuurhuis, zeg maar.

De M2 mod is vele malen makkelijker (das juist het hele idee erachter) oftewel,
door deze ervaring kunnen we die M2 mod dalijk aan de lopende band doen ;-)
 
[ietwat offtopic]
De M2 mod heb ik intussen klaar. de PCB werkt super, en snap de tuning e.d. ook :-) Hij kan in productie ;-) We moeten het hele 'pakketje' voor de cageman/aganyte PCB (met handleiding e.d.) even afronden, dan kan het de verkoop in.
[/ietwat offtopic]

Ik wist van het bestaan van deze PCB ('Happ versie') ook, maar had hem nog niet gezien. Cool gedaan, Pas!
 
En we gaan weer door....

gisteravond zo'n gekke inspiratieavond, dus even ViVa-Nonna emulator geinstalleerd en getweaked voor Namco racegames!

Ridge Racer 2 en Rave racer werken 100% perfect!
(R'dam Terror was ik ff vergeten, topmemories!)
ben alleen RR1 nog ah tweaken, zal vnvd wat meer pics posten!

img00736201209100059.jpg
 
Hier nog wat foto's.

instellen is in begin iets omslachtiger dan M2 emu, maar als het eenmaal werkt hoef je,
net als M2, niets meer te doen. beeld is overigens bloed en bloedscherp, helaas zie je
dat niet echt op de foto's. maar ik zal binnenkort echt een nieuwe camera halen ;-)

herinnerd u zich deze nog.. nog.. nog..
img00742201209102132.jpg


Stuurt als een mofo door de bochten, heerlijk!
img00738201209100100.jpg


Rave Racer werkt ook toppie!
img00741201209100118.jpg


kortom smaakt naar meer emu's!!
 
Oh inmiddels ook even Midnight Club getest (PS3) en eerlijk gezegd,
playing is believing... Best race experience ever, tot nu toe!!!
(en dat zegt iemand met Hummer EX op cab in z'n gameroom)
je voelt echt elke stoeprand, rails of pedestrian door je stuur,
alles klopt. van Pompende rap door je sub, tot balans in racen met stuur!

20120915190707.jpg


Wat krijgen games een ongelovelijke nieuwe boost op zo'n modded kast!

@cageman: wij gaan nu echt die M2 mod afmaken in de shed, kan niet langer
meer wachten!! :shock: :shock:
 
UPDATE:

Stoute schoenen aangetrokken want het is meer dan tijd voor de LED upgrade!

Nu ik de juiste tools heb kunnen vinden om een LED echt goed in een cab te bevestigen, heb ik de stap genomen om deze cab te converteren naar LED. Crt is eruit, en heb nu meteen meer ruimte om ook te werken en/of FFb te tunen ;-)

Tuurlijk is CRT top, echter voor PS3 moet je best wat capriolen uithalen om het signaal enigszins goed op 480P te krijgen,
en voor pc emu maakt het niet uit, daar zet je de resolutie gewoon voluit ;-) (bv een Daytona 2, pfffffff bizar)

Zijaanzicht monitor, waarbij het paneel zit echt muur en muurvast zit:

imag0371g.jpg


Links frontaanzicht, bedoeling is om een beetje de modernere look van latere generatie LCD sega cabs te benaderen:
imag0455jd.jpg
imag0463wy.jpg

Rechts een voorbeeld van Daytona in hogere resolutie:


Speelt allemaal echt fantastisch, dus wie de mod nog mocht gaan doen raad ik aan het met LED/LCD te doen.
(dat scheelt je: een US PS3/PS3 component cable/Component to vga box/29' crt monitor/shitload aan bedrading en ruimte)
 
Back
Top