What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

SEGA DAYTONA 2 MOD Cabinet UPDATE!

jiggymf":2ourytgm said:
Ik hou wel mijn hart vast...
Deze versie van dat deuntje is namelijk specifiek van Daytona USA 2001 van de Dreamcast, en dan kan ik al wel gokken wat voor release we krijgen (1 op 1 poort, geen multiplayer, geen internet play, dreamcast graphics en niet eens full screen)...

I sure hope not...(maar ook dan koop ik m gelijk de eerste minuut dat hij er staat en sluit ik me weken op ^^)

daar hoef je je echt geen zorgen om te maken. sega heeft nu eenmaal een vreemde marketing strategie :mrgreen:
multiplayer en opgepoetste graphics is het minste wat je kunt verwachten denk ik. kijk maar naar de outrun en SR titels op psn/xbl.
 
Inmiddels Supermodel aan de praat :D :D :D

FFB en controls alles werkt, nog wat lagging, maar nu begint het finetunen!

img00289201110100003.jpg
 
Best wel handig die emu om defecten aan je eigen cab te traceren (klinkt gek).

Zo heb ik uitgevonden dat als ik de optie -no-dsb in de command line ingeef bij Scud Race, ik precies het geluid in de emu mis, die ik ook in mijn cabinet mis.
Dat wordt dus ietsje makkelijker zoeken :)
 
Finally, bij Andy nu wel de resterende art kunnen vinden!
Binnenkort dus de cab ook qua art af!

Andy was trouwens ziek laatste weken, vandaar dat niet iedereen direct antwoord kreeg.
gaat nu gelukkig weer beter begreep ik. so send em off ;-)

to do:
- resterende art plaatsen
- AMC vervangen door 24v bordje van Aganyte
- naast up en down, ook LR1 en LR2 buttons toewijzen met een switch

dan issie echt wel af en kun je letterlijk alle wheel compatible racegames draaien!
 
Geen mogelijkheid om een 4gear shifter erin te hangen ipv up/down?
 
heb je een punt en kan op zich ook nog wel, maar was voor nu even makkelijker,
heeft voor mij ff laatste prio. trouwens met sommige games is up en down wel sneller.

bv Sega Rally 2 en GTI Club heb ik handrem toegewezen naar down,
en dan ben je wel heel snel met reageren. tis kwestie van smaak, denk.
 
Vroeg het me zomaar af hoor, dat ding is al zo cool dat je details moet zoeken he ^^
bij sommige games heb je echt een 4 gear shifter nodig, anders ben je kansloos bij rondetijden (Daytona usa bijvoorbeeld).

Was gewoon benieuwd, zou het wel echt helemaal afmaken!
 
klopt, als je de emu's gebruikt zoekt ie ook naar een 4 gear shift als het spel dit nodig heeft.
bij de remakes zoals OR2 AO en SRAO etc heb je gewoon up en down idd.

doe ik nog wel een keer, hoor :D
 
Pieter Post stond voor m'n deur en gaf mij art (part 2)....

heeft ff geduurd maar D2 decals toch aangekomen, Base sides
en sega logo's zijn ook inmiddels onderweg :

img00334201111091853.jpg
 
Wat ziet dat er bruut uit man. Die Daytona 2 logo op dat rood is echt te bizar! Als ik geen Outrun kast ga maken wordt dit het denk ik wel. Ik kom snel kijken Pas!
 
en ook de base-side art is klaar van D2 :shock:

repro maar erg goeie files, en gelamineerd op een dikke kwaliteit mat sticker,
is echt toppie geworden...

img00435201201162102.jpg


ik zal ook nog even een foto posten als ie helemaal klaar is
 
Je zou eigenlijk dat gele plastic ook nog moeten scoren ergens, dan zou het helemaal over de top zijn (nog keer dan hoe cool het nu al is ^^)
 
UPDATE : AGANYTE mod gedaan + 24V 10A Bad Ass toegevoegd!

Even geleden dacht ik dat de AMC het had begeven, maar dit bleek de 24V FFB Motor voeding te zijn,
dus vandaag gepland even de stoute schoenen aangetrokken en maar meteen de AGANYTE mod ook maar
gedaan, 2 vliegen in een klap zeg maar...

AGANYTE Mod is ongeveer de zelfde als de M2 AGANYTE mod maar dan met een Happ motor en een
aparte " zware" 24V 10A voeding voor FFB (de M2 Mod heeft deze niet nodig) :

img00478201202111523.jpg

Hier het Aganyte bordje met erachter het logitech bordje, tijdens solderen.
Nu zijn ook alle lampjes aan ;-) was een hoop uitzoekwerk, Cristophe (Aganyte)
had hier zelf ook niet echt een pinout van, maar alles doorgemeten en werkt.
Tevens om interferentie te voorkomen ook wat extra aardepunten aangebracht
(dikke gele aardekabels)

img00480201202111524.jpg

Check out this Bad M*therf*cker! 220V naar 24V 10A in z'n puurste vorm! FFB is echt
superklinisch en onwijs netjes nu!

Tot nu toe getest :
- M2 Daytona (emu pc) , NFS the Run (kan iets meer ffb erbij, maar verder top!) , Outrun OA,
Sega Rally OA, en naast een klein beetje ffb bijdraaien, nix meer aan doen!
 
Back
Top