What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

SEGA DAYTONA 2 MOD Cabinet UPDATE!

Beatmaster-P

1CC Aspirant
Hi all,

binnenkort wordt deze mod vele malen makkelijker door het pcb' tje wat Arjan momenteel test in het
andere racemod topic, maar hieronder dan de mod met alle losse onderdelen :

Lees ook de thread van theSharkfactor op AO (onder gallery), deze gast is toch wel de initiator van
deze goodness, waardoor wij de knoop hebben doorgehakt om dit te gaan doen. van sommige
items is het veilig om te zeggen dat we dat hebben verbeterd en/of handiger hebben aangepakt,
maar hijzelf geeft dat ook toe in zijn thread.

ook is het waard om op Gamoover forum (frans) te checken bij de thread "sega rally from scratch"
van aganyte, hoe deze gast dat heeft gedaan, dat gaat nog al meer de profi kant op, ook daar
hebben we items van gebruikt.

IN ACTIE :

Indien er vragen zijn schroom je niet om deze te stellen in deze thread.

img00030201101182222.jpg


Hier nog als twin in originele staat, de linker draait nu de Sega Rally mod2 a crx en de rechter gaan we aanpakken.

img00082201103151648.jpg


Kast uit elkaar, en spuiten maar. Ditmaal gedaan bij een adresje van Has in rottjeknor. (zie Super Megalo thread)

img00083201103151648.jpg


Nieuwe Hanta erin voor bloedstrak 31Khz, originele monitor geeft nml alleen 15 en 24Khz en zit nu in de Neo29 cab :shock:

img00089201103211621.jpg


2 Potmeters van rem- en gaspedalen (5kohm) vervangen door 47 tot 50kohm pots, de nieuwe pots
op de foto heb ik er inmiddels ook uitgehaald en vervangen door stevige precision pots. (deze waren
mindere kwaliteit zoals we hebben kunnen merken op de arcade meet 8) )

d2usasa.jpg


Alvast art besteld bij MCS, dan is dat onderweg

img00101201104031526.jpg


Het hart van de controls, toch wel het meest tricky gedeelte vd conversion, voor diepere details
check de 2 fora threads die ik bovenin noem, daar is het nml al uitgebreid uitgetikt, maar in de
basis komt het neer op een pad hack van een Logitech Force EX pc/ps2/3 stuurtje. waarnaast
je de Sega brush motor vervangt door een hiermee compatibele Happ motor. Tevens moet het
ffb signaal versterkt worden door een motion amp, wij hebben een ' advanced motion controls'
gebruikt, welke op 24v en min 5A werkt ( ook zijn we bezig met een evt makkelijkere oplossing,
in de toekomst hierover meer.) Raar maar waar is dat ook de standaard 24v ffb voeding van het
Logitech stuurtje vervangen moet worden door een 12v voeding :shock: (deze kan je ook helaas
niet gebruiken als 24v voeding voor de nieuwe motor!)

De stuurpot moet ook vervangen worden door een 100kohm potmeter, en 'believe you me' doe dat
met een deadcenter pot of een precision pot, anders zijn met Sega Rally (als je niet stuurt, maar
rechtuit rijdt) je polsen versleten 8)

Belangrijk is dat alles goed geaard moet worden! hier geld (door schade en schande) werkt het niet
lekker of trilt het of pak je dubbele buttons etc etc? AARDEN!! op het chassis of de baseplate van de
cab! (zie bv het gele aarde kabel vd AMC naar de motorbehuizing)
ook moet de stuurpot en de stuurpothouder ook geaard woorden, preferabel op het chassis.

img00109201104091351.jpg


inmiddels in de gameroom neergezet, alvast werkend voor Model 2 emu! Rijdt letterlijk arcade
perfect, ook op een 31Khz scherm. FFB is sterk en gecontroleerd (immers een gewone logitech
padhack), maar je merkt dat ffb over de jaren heen veel beter is geworden,
vandaar dat we nu de ps3 erin gaan hangen, het idee alleen al : Outrun OA edition, Dirt2 en 3,
gt5 etc etc.... maar bovenal...
Met de ffb test hebben we al mogen proeven van Sega Rally Revo en dat had ongelovelijke ffb,
JA dat titeltje van sega voor 15eu in de Bart Smit bargain bin, is op een pad idd een grappig spel,
maar met een ffb stuur..... Doei Sega Rally 3 op europa hw!!!! (no kidding)

Het wachten is nog op de artwork, sega nieuwe stijl stuur en de US PS3! (want die stuurt 480P uit)
en dan gaat het helemaal los!
allemaal onderweg :D :D :D

img00127201105042009.jpg


Stuur is alvast binnen (met Daytona vlaggetjes) :P

ik blijf deze thread updaten, met elke nieuw item of stap die we maken, of natuurlijk als er vragen zijn.
ik zal ook even kijken of ik een filmpje kan uploaden, waar je goed het FFB ziet.
 
Coole thread Pas, lekker de zondag wegtikken, heerlijk. Trouwens wat is de Daytona 2 art meesterlijk bruut, die had ik nog niet eens gezien, wat gaat dat vet staan op die kast. Nou van de week maar een sixpackje halen en die PS3 maar ff testen, god wat een straf :lol:
 
Kudos, kudos, kudos voor deze conversie, Pascal. Maar ik had mijn enthousiasme al niet onder stoelen of banken gestoken ;-)

Dat dashboard is van een Model 3 toch? Heb je alleen de motor hoeven vervangen door een Happ? Of de hele unit aan de achterkant?
 
Cageman":1qwfdjq7 said:
Kudos, kudos, kudos voor deze conversie, Pascal. Maar ik had mijn enthousiasme al niet onder stoelen of banken gestoken ;-)

Dat dashboard is van een Model 3 toch? Heb je alleen de motor hoeven vervangen door een Happ? Of de hele unit aan de achterkant?

Weet ik, volgens mij maak jij idd ook aanstalten om eea te gaan converten 8)

Het dash is de gewone daytona dash, en het gehele sega stalen backboard + motor hebben we vervangen.
 
Komt de andere single Daytona cab te koop in het nieuwe topic wat Hasan heeft aangemaakt of betreft dit een andere?

Wat een prachtig hardcore werk Pascal!
Diepe buiging ... !
 
Peet1979":f3ateksc said:
Komt de andere single Daytona cab te koop in het nieuwe topic wat Hasan heeft aangemaakt of betreft dit een andere?

Wat een prachtig hardcore werk Pascal!
Diepe buiging ... !

Dit is een andere dan de Topic van Has, dat is weer nieuwe aanvoer :mrgreen:

Thnx, ook creds aan Has offcourse!
 
update :

- Sub aangesloten en verwerkt in de stoelzitting (upfiring 8) )
- 220v fan aangesloten
- PS3 aangesloten via component-vga 480p
- Racen als een gek!!!

img00132201105141851.jpg

Versterker voor 4 kanalen en actieve Subwoofer (+ component-vga box, thnx Has)

img00134201105151300.jpg

Sub verwerkt id stoelzitting, freq op motorgeronk en je zit echt in de auto!

img00135201105151300.jpg

De sound van deze fan van ad achterkant vd cab, maakt het echt arcade!
 
Hahahaha! Ik ben zooooo blij dat ik niet naast je woon ;-)

Helemaal te gek, dat is wat het is.
 
WHAAAAA!!!! FANTASTISCH..!! Hoeveel van deze cabs zullen er wereldwijd zijn? 1, gok ik!!

Fantastisch gedaan, Pascal. Het summum van gaming, dit.
 
Cageman":3a48nyom said:
WHAAAAA!!!! FANTASTISCH..!! Hoeveel van deze cabs zullen er wereldwijd zijn? 1, gok ik!!

Fantastisch gedaan, Pascal. Het summum van gaming, dit.

nou in Engeland zijn er wel een paar hoor, wellicht in NL niet zo veel IDD 8)
 
Zie nu pas het filmpje. Onwijs gaaf! 8) Wou dat ik zoveel technische kennis in huis had. Echt geweldig!
 
Gewoon rooie dropveter bij de rooie :P

dit is er wel 1 die je op cruciale momenten samen moet doen en waarbij ook de creds aan ome Has 8)
 
Back
Top