What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

PS2 mod!

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Gungrave":17dy3r04 said:
Bellerophon":17dy3r04 said:
Mijn PS2 is legaal omgebouwd (lees mijn garantie zegel is nog intact) maar toch kan ik import spellen spelen

Heb namelijk een HDD in mijn PS2 zitten.

Dat doe je dan via de PC oid? Daar heb ik eigenlijk niet zo'n zin in, ik wil het liefst gewoon een goede en degelijke modchip. Als de zegel dan verbroken wordt; jammer dan maar. Dan koop ik wel een Slimline PS2, zo erg is dat ook weer niet :)

maar hoe doe jij dat dan precies?

De HDD blijft gewoon in mijn PS2 zitten, de games die ik importeer plaats ik in mijn pc, maak er een back-up ISO van.

Vervolgens start ik een FTP server op mijn PS2 en mijn pc kan ineens verbinding maken met mijn PS2 en het spel wordt op de HDD geplaatst.

Ik vind het ideaal. Hou er namelijk niet van als een console open wordt gebroken.
 
Bellerophon":1mrmom19 said:
Gungrave":1mrmom19 said:
Bellerophon":1mrmom19 said:
Mijn PS2 is legaal omgebouwd (lees mijn garantie zegel is nog intact) maar toch kan ik import spellen spelen

Heb namelijk een HDD in mijn PS2 zitten.

Dat doe je dan via de PC oid? Daar heb ik eigenlijk niet zo'n zin in, ik wil het liefst gewoon een goede en degelijke modchip. Als de zegel dan verbroken wordt; jammer dan maar. Dan koop ik wel een Slimline PS2, zo erg is dat ook weer niet :)

maar hoe doe jij dat dan precies?

De HDD blijft gewoon in mijn PS2 zitten, de games die ik importeer plaats ik in mijn pc, maak er een back-up ISO van.

Vervolgens start ik een FTP server op mijn PS2 en mijn pc kan ineens verbinding maken met mijn PS2 en het spel wordt op de HDD geplaatst.

Ik vind het ideaal. Hou er namelijk niet van als een console open wordt gebroken.

Dat lijkt me dus echt zeer omslachtig...ik vind het al irritant als ik die freeloader in de cube moet plaatsen, maja, alleen de PAL cube geeft RGB zonder mod.
 
Mij lijkt het ook een beetje veel gedoe dat via de PC met HDD enzo, doe mij dan maar een modchip!

Heeft er iemand btw al een goede gevonden? Of een beetje betrouwbare site waar je het kan laten doen? Ik wil echt zsm dat ding gemod hebben, zoveel vette games uit de USA en JAP die móét ik gewoon hebben =D
 
Gungrave":1uwa2e67 said:
Mij lijkt het ook een beetje veel gedoe dat via de PC met HDD enzo, doe mij dan maar een modchip!

Heeft er iemand btw al een goede gevonden? Of een beetje betrouwbare site waar je het kan laten doen? Ik wil echt zsm dat ding gemod hebben, zoveel vette games uit de USA en JAP die móét ik gewoon hebben =D

psxshop.nl?

En qua omslachtigheid valt het wel mee, het is natuurlijk waar je persoonlijke voorkeur ligt immers. Ik prefereer minder grote laadtijden boven het "omslachtige"
 
Ik vind het ook zeer omslachtig..

Gewoon laten modden of beter, gewoon een PSTwo (JAP) kopen... een clear white bijv :) Je moet wel een beetje geld over hebben voor je hobby he ;)
 
Gameholic":z6jm4bxu said:
Ik vind het ook zeer omslachtig..

Gewoon laten modden of beter, gewoon een PSTwo (JAP) kopen... een clear white bijv :) Je moet wel een beetje geld over hebben voor je hobby he ;)

Wat mag die kosten dan? Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk
 
Bij Liksang kosten ze 180 euro. Met shipping kom je dan wel op zo'n 210 euro max...

dat is nog wel te overzien....
 
Gameholic":35ui5tqd said:
Bij Liksang kosten ze 180 euro. Met shipping kom je dan wel op zo'n 210 euro max...

dat is nog wel te overzien....

Ja zeker weten maar die is dan alleen nog in staat op JAP te spelen, dus om JAP en NTSC te spelen zal die alsnog omgebouwd moeten worden.
 
Het is een slimline, dus je kan swapmagic(of zo'n soort disc) gebruiken. Net zoals de freeloader voor de Gamecube.
 
Giel":1mchzocu said:
Het is een slimline, dus je kan swapmagic(of zo'n soort disc) gebruiken. Net zoals de freeloader voor de Gamecube.

Ja dat weet ik, maar dan bouw ik hem liever meteen goed om.
Maar is Lik-Sang het enige bedrijf waar je een dergelijke PS2 kan krijgen?
 
Ik heb een US ps2 gekocht van Ken, moest er voor naar Vlaardingen maar het is zeker de moeite waard. Spellen veel eerder spelen, op 60 Hertz en veel goedkoper.

Ik zit volgend jaar weer een paar maal in de VS dus misschien dat ik daar wel een US ps3 haal, ligt ook even aan de koers en het aanbod natuurlijk.

Snap die behoefte naar een japanse machine niet echt, leuk dat je veel eerder spellen kan spelen maar werken met translation guides en dergelijke doet wat mij betreft te veel afbreuk aan de speelbaarheid, dit ligt voornamelijk aan de spellen die ik graag via import speel zoals rpg's. Verder is japanse import vergeleken met amerikaanse een stuk duurder.

Import machine heeft voor mij altijd de voorkeur boven ombouwen trouwens, toch een stukje zekerheid.

Verder is er geen JAP en NTSC, je hebt NTSC jap en NTSC u/c, deze twee NTSC versies zijn zonder mod niet te spelen op elkaar, om verwarring te voorkomen wordt wel JAP gebruikt voor de NTSC jap games, NTSC houdt dus niet automatisch in dat je met een u/c spel te maken hebt let hier op!!
NTSC en PAL zijn enkel om de verschillen in gebruikte beeldverversingssnelheid aan te geven. Dit is geen aanduiding van een regio of iets dergelijks. NTSC is 60 Hertz en PAL 50 Hertz, weet iemand eigenlijk waarom europa een inferieur systeem gebruikt?
 
De Uitverkorene":2bjr47f5 said:
Ik heb een US ps2 gekocht van Ken, moest er voor naar Vlaardingen maar het is zeker de moeite waard. Spellen veel eerder spelen, op 60 Hertz en veel goedkoper.

Ik zit volgend jaar weer een paar maal in de VS dus misschien dat ik daar wel een US ps3 haal, ligt ook even aan de koers en het aanbod natuurlijk.

Snap die behoefte naar een japanse machine niet echt, leuk dat je veel eerder spellen kan spelen maar werken met translation guides en dergelijke doet wat mij betreft te veel afbreuk aan de speelbaarheid, dit ligt voornamelijk aan de spellen die ik graag via import speel zoals rpg's. Verder is japanse import vergeleken met amerikaanse een stuk duurder.

Import machine heeft voor mij altijd de voorkeur boven ombouwen trouwens, toch een stukje zekerheid.

Verder is er geen JAP en NTSC, je hebt NTSC jap en NTSC u/c, deze twee NTSC versies zijn zonder mod niet te spelen op elkaar, om verwarring te voorkomen wordt wel JAP gebruikt voor de NTSC jap games, NTSC houdt dus niet automatisch in dat je met een u/c spel te maken hebt let hier op!!
NTSC en PAL zijn enkel om de verschillen in gebruikte beeldverversingssnelheid aan te geven. Dit is geen aanduiding van een regio of iets dergelijks. NTSC is 60 Hertz en PAL 50 Hertz, weet iemand eigenlijk waarom europa een inferieur systeem gebruikt?

Ik zoek dus naar een NTSC (met mod) zodat regio geen probleem meer is. Ik wil dit namelijk voor een paar Final Fantasy games van de PS1

Was het niet omdat het aan onze tv's werd aangepast?
 
De Uitverkorene":s8gtidx1 said:
Snap die behoefte naar een japanse machine niet echt, leuk dat je veel eerder spellen kan spelen maar werken met translation guides en dergelijke doet wat mij betreft te veel afbreuk aan de speelbaarheid, dit ligt voornamelijk aan de spellen die ik graag via import speel zoals rpg's. Verder is japanse import vergeleken met amerikaanse een stuk duurder.

Import machine heeft voor mij altijd de voorkeur boven ombouwen trouwens, toch een stukje zekerheid.

Er zijn games die alleen JAP uitkomen, dat is natuurlijk ook de reden.

Ikzelf koop al meer dan 10 jaar geen PAL games meer. USA en JAP import is voor mij uiteraard de keuze.
 
De 'muppets' (Ivo en co) van de psxshop hebben een jaar lang vergeefs geprobeerd mijn ps2 GOED te modden. Toen was ik het wel behoorlijk zat.

Heb nu 3 (incl. die mooie ceramic white one) ps2's, mocht je voor een japanse machine gaan kan ik je aanraden een Aziatisch model te kopen; scheelt weer een adapter ! (zelfde stekker/voltage, speelt zowel Japanse spellen als Aziatische)

Net als Dreamer vind ik dat Freeloader gebeuren erg vermoeiend dus swap magic stuff hoeft van mij ook nooit meer.
 
Irem":ea06eg1g said:
De 'muppets' (Ivo en co) van de psxshop hebben een jaar lang vergeefs geprobeerd mijn ps2 GOED te modden. Toen was ik het wel behoorlijk zat.

Heb nu 3 (incl. die mooie ceramic white one) ps2's, mocht je voor een japanse machine gaan kan ik je aanraden een Aziatisch model te kopen; scheelt weer een adapter ! (zelfde stekker/voltage, speelt zowel Japanse spellen als Aziatische)

Net als Dreamer vind ik dat Freeloader gebeuren erg vermoeiend dus swap magic stuff hoeft van mij ook nooit meer.

En wat heb je voor die ceramic white one betaald?
 
Irem":2w9p8yqn said:
De 'muppets' (Ivo en co) van de psxshop hebben een jaar lang vergeefs geprobeerd mijn ps2 GOED te modden. Toen was ik het wel behoorlijk zat.

Heb nu 3 (incl. die mooie ceramic white one) ps2's, mocht je voor een japanse machine gaan kan ik je aanraden een Aziatisch model te kopen; scheelt weer een adapter ! (zelfde stekker/voltage, speelt zowel Japanse spellen als Aziatische)

Net als Dreamer vind ik dat Freeloader gebeuren erg vermoeiend dus swap magic stuff hoeft van mij ook nooit meer.

Het probleem is dat ik geen geld voor 3 PS2's heb, simpelweg omdat ik net 16 geworden ben(gisteren aangenomen bij de AH) en nog niet veel geld te besteden heb aan mn hobby.

Al iemand wat anders dan psxshop.nl gevonden? Op de Zwarte Markt/Beverwijkse Bazaar laten ombouwen vind ik wat riskanter, maarja als er geen andere optie is... :roll:
 
Gungrave":18w1vjhl said:
Irem":18w1vjhl said:
De 'muppets' (Ivo en co) van de psxshop hebben een jaar lang vergeefs geprobeerd mijn ps2 GOED te modden. Toen was ik het wel behoorlijk zat.

Heb nu 3 (incl. die mooie ceramic white one) ps2's, mocht je voor een japanse machine gaan kan ik je aanraden een Aziatisch model te kopen; scheelt weer een adapter ! (zelfde stekker/voltage, speelt zowel Japanse spellen als Aziatische)

Net als Dreamer vind ik dat Freeloader gebeuren erg vermoeiend dus swap magic stuff hoeft van mij ook nooit meer.

Het probleem is dat ik geen geld voor 3 PS2's heb, simpelweg omdat ik net 16 geworden ben(gisteren aangenomen bij de AH) en nog niet veel geld te besteden heb aan mn hobby.

Al iemand wat anders dan psxshop.nl gevonden? Op de Zwarte Markt/Beverwijkse Bazaar laten ombouwen vind ik wat riskanter, maarja als er geen andere optie is... :roll:

Hotbit :: Klik
GsmDokter :: Klik
Ombouwnederland.nl :: Klik
Consoleexpert :: Klik
Consolehardware :: Klik
 
Bellerophon":2rppil6r said:
Gungrave":2rppil6r said:
Irem":2rppil6r said:
De 'muppets' (Ivo en co) van de psxshop hebben een jaar lang vergeefs geprobeerd mijn ps2 GOED te modden. Toen was ik het wel behoorlijk zat.

Heb nu 3 (incl. die mooie ceramic white one) ps2's, mocht je voor een japanse machine gaan kan ik je aanraden een Aziatisch model te kopen; scheelt weer een adapter ! (zelfde stekker/voltage, speelt zowel Japanse spellen als Aziatische)

Net als Dreamer vind ik dat Freeloader gebeuren erg vermoeiend dus swap magic stuff hoeft van mij ook nooit meer.

Het probleem is dat ik geen geld voor 3 PS2's heb, simpelweg omdat ik net 16 geworden ben(gisteren aangenomen bij de AH) en nog niet veel geld te besteden heb aan mn hobby.

Al iemand wat anders dan psxshop.nl gevonden? Op de Zwarte Markt/Beverwijkse Bazaar laten ombouwen vind ik wat riskanter, maarja als er geen andere optie is... :roll:

Hotbit :: Klik
GsmDokter :: Klik
Ombouwnederland.nl :: Klik
Consoleexpert :: Klik
Consolehardware :: Klik

Thx!
Het ligt dus rond de 100-125 euro, dat is imo wel te doen... Iemand al bij een van deze sites wat besteld of laten doen?
Opzich vind ik het niet zo heel duur, maar dan moet ik er wel gebruik van gaan maken, dus ik bekijk het even wat ik zoal wil uit JAP en USA, en hoeveel me dat scheelt(ook qua release).
 
Gungrave":3pit8wvw said:
Bellerophon":3pit8wvw said:
Gungrave":3pit8wvw said:
Irem":3pit8wvw said:
De 'muppets' (Ivo en co) van de psxshop hebben een jaar lang vergeefs geprobeerd mijn ps2 GOED te modden. Toen was ik het wel behoorlijk zat.

Heb nu 3 (incl. die mooie ceramic white one) ps2's, mocht je voor een japanse machine gaan kan ik je aanraden een Aziatisch model te kopen; scheelt weer een adapter ! (zelfde stekker/voltage, speelt zowel Japanse spellen als Aziatische)

Net als Dreamer vind ik dat Freeloader gebeuren erg vermoeiend dus swap magic stuff hoeft van mij ook nooit meer.

Het probleem is dat ik geen geld voor 3 PS2's heb, simpelweg omdat ik net 16 geworden ben(gisteren aangenomen bij de AH) en nog niet veel geld te besteden heb aan mn hobby.

Al iemand wat anders dan psxshop.nl gevonden? Op de Zwarte Markt/Beverwijkse Bazaar laten ombouwen vind ik wat riskanter, maarja als er geen andere optie is... :roll:

Hotbit :: Klik
GsmDokter :: Klik
Ombouwnederland.nl :: Klik
Consoleexpert :: Klik
Consolehardware :: Klik

Thx!
Het ligt dus rond de 100-125 euro, dat is imo wel te doen... Iemand al bij een van deze sites wat besteld of laten doen?
Opzich vind ik het niet zo heel duur, maar dan moet ik er wel gebruik van gaan maken, dus ik bekijk het even wat ik zoal wil uit JAP en USA, en hoeveel me dat scheelt(ook qua release).

Ik heb zelf minj PS2 laten modden bij HotBit en ik kan je verzekeren dat dat de beste keuze van mij deze generatie is geweest. Ik was er 130 euro voor kwijt en ik kwam het ding brengen en halen, maar de service is perfect. Meestal is hij binnen een uur of twee klaar (ondertussen kan je Leeuwarden even verkennen) en als je hem komt halen, mag je hem in de winkel nog testen. Daarnaast krijg je er een gratis RGB kabel bij en de kerel die het doet is ook superaardig en behulpzaam. Hij geeft een jaar garantie op de chip en als er iets fout gaat tijdens het modden, krijg je een nieuwe PS2. Ik heb de Matrix Infinity er in laten zetten, wat op dit moment de beste mod chip is. Ik heb het enkel en alleen gedaan voor import, back-ups doe ik natuurlijk niet aan.
 
ShinRa":2chtka4r said:
Ik heb zelf minj PS2 laten modden bij HotBit en ik kan je verzekeren dat dat de beste keuze van mij deze generatie is geweest. Ik was er 130 euro voor kwijt en ik kwam het ding brengen en halen, maar de service is perfect. Meestal is hij binnen een uur of twee klaar (ondertussen kan je Leeuwarden even verkennen) en als je hem komt halen, mag je hem in de winkel nog testen. Daarnaast krijg je er een gratis RGB kabel bij en de kerel die het doet is ook superaardig en behulpzaam. Hij geeft een jaar garantie op de chip en als er iets fout gaat tijdens het modden, krijg je een nieuwe PS2. Ik heb de Matrix Infinity er in laten zetten, wat op dit moment de beste mod chip is. Ik heb het enkel en alleen gedaan voor import, back-ups doe ik natuurlijk niet aan.

Hmm oke, klinkt goed! HotBit is dus een aanrader :)
Zelf woon ik in omg. Amsterdam, maar misschien dat ik eens een zaterdagje langsga ofzo. Maar hoeveel voordeel heb jij er nu uit weten te halen met die mod in prijs etc etc?
En hij speelt daadwerkelijk elke game gewoon af? JAP, EU of USA maakt dus niks uit zoals gewoonlijk?
 
Back
Top