What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

PS2 mod!

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
A

Anonymous

Guest
Hey allemaal,

Ik zou graag mijn PS2 willen modden, of ik dat nu doe of een bedrijfje ofzo; het maakt me niet uit. Ga nu neit denken dat ik een vuile copyer ben; nee, ook ik heb daar een hekel aan. Het enige waarom ik dit doe is omdat ik graag ook NTSC en JAP games wil kunnen spelen, de wachttijden voordat games hier zijn zijn soms gewoon een jaar, en imo is dat gewoon veels te lang!
Zoals Dragon Quest VIII met een Final Fantasu XII demo; die moet ik gewoon hebben! Maar er is dacht ik niet eens een release datum vrijgegeven voor Europa, een schande! En zo maakt het niet echt meer uit waar ik mn games vandaan haal, nu moet ik op eBay elke keer kijken of het wel PAL is, hoogst irritant.

Dus zijn er mensen die mij hiermee kunnen helpen? Weten jullie misschien een goede modder oid?
Laat het me weten, thx alvast!

Gungrave
 
Ik heb zo'n beetje dezelfde vraag. Ik heb alleen een PS2 slimline. Kan je die eigenlijk al laten ombouwen?
 
Lol ik heb er zelf ook al vaak over na gedacht... ik zou em dan voor de shooters laten ombouwen....

Ik heb wel eens advertenties gezien op marktplaats maar ik vond dat allemaal een beetje duister.
 
Je hebt ook zat professionele winkels waar je die dingen kan ombouwen. Dan ben je alleen veel geld kwijt. Je kan het ook zelf doen aan de hand van gidsen van Internet. Maar ik ben zo secuur als een olifant in een porseleinkast :lol:
 
Hehe najah samen met mijn vader moet het me altijd ook wel lukken, maar aan de juiste stuff komen is een tweede.
Hoeveel ben je dan kwijt bij een winkel ongeveer? :roll:
 
Ik heb mijn JAP DC een aantal jaartjes geleden omgebouwd en dat was behoorlijk makkelijk moet ik zeggen. Ik zal eens kijken hoe dat bij de PS2 werkt...
 
Gameholic":1ciknbs3 said:
Ik heb mijn JAP DC een aantal jaartjes geleden omgebouwd en dat was behoorlijk makkelijk moet ik zeggen. Ik zal eens kijken hoe dat bij de PS2 werkt...

Als je het weet, pb me ook maar even voor het geval dat ^^
ik zou het graag ook zelf willen kunnen, maar dan moet ik wel weten wat ik nodig heb en wat ik precies moet doen. Als je het zelf zou kunnen zou ik het best zelf willen proberen :)
 
Of je koopt er een ntsc machine naast. Denk dat je via Ken best voor een redelijke prijs aan een ntsc jap machine kan komen. Die kleine ps2's zijn ook niet zo duur in de verzendkosten. Zijn ook zat shops in NL die ze verkopen.
 
Baki":164bcj8i said:
Of je koopt er een ntsc machine naast. Denk dat je via Ken best voor een redelijke prijs aan een ntsc jap machine kan komen. Die kleine ps2's zijn ook niet zo duur in de verzendkosten. Zijn ook zat shops in NL die ze verkopen.

Dat vind ik geen optie eigenlijk, tenzij het echt niet anders kan. Straks heb ik voor elke console een PAL en NTSC model staan, beetje overbdogi vind ik het als je je console voor hetzelfde geld of zelfs minder kan laten modden..
 
Klopt.. bijna alle betere gameshops hebben import ps2s...

ik heb gekeken en er zijn verschillende sites zoals het foute psxshop.nl die modchips verkopen... het is zeker wel zelf te doen.
 
Hou er wel rekening mee als je hem laat ombouwen dat je soms geforced word om via RGB te spelen, niet echt een ramp voor mensen met een gewone tv maar toch erg jammer voor degene met een HD-TV. (spreek uit ervaring)
 
Chipp":25map8z8 said:
Hou er wel rekening mee als je hem laat ombouwen dat je soms geforced word om via RGB te spelen, niet echt een ramp voor mensen met een gewone tv maar toch erg jammer voor degene met een HD-TV. (spreek uit ervaring)
Sorry maar dit klopt niet, je kunt je PlayStation2 aansluiten zoals je zelf wilt op een HD TV, dus gewoon met component in jouw geval.
 
Ken":19d2lmaw said:
Chipp":19d2lmaw said:
Hou er wel rekening mee als je hem laat ombouwen dat je soms geforced word om via RGB te spelen, niet echt een ramp voor mensen met een gewone tv maar toch erg jammer voor degene met een HD-TV. (spreek uit ervaring)
Sorry maar dit klopt niet, je kunt je PlayStation2 aansluiten zoals je zelf wilt op een HD TV, dus gewoon met component in jouw geval.

Tja, kabels kan je wel gewoon aansluiten en er via spelen maar om de maximale kwaliteit uit je aansluiting te halen, moet je toch echt component(dat Ybla..gebeuren) aanzetten in het menu van de ps2 en dat gaat nou net niet bij sommige mods. Bij sommige tv's geeft het zelfs geen beeld als die optie niet aanstaat.
 
Ja natuurlijk, maar het is toch een kleine moeite dan even in de browser dat om te zetten? Het mag geen reden zijn iets niet om te bouwen, omdat je er een optie voor moet veranderen in het optiemenu lijkt me zo.
 
De Matrix Infinity schijnt een goede modchip te zijn, iemand ervaring ermee? En is het een beetje goed zelf te doen?

matrix_Infinity_ps2_modchip.jpg
 
Dat is nou juist het hele punt. Door sommige mods is het niet meer mogelijk om te switchen tussen die twee opties en word je geforced te spelen via RGB.
 
Ken":12la6xjs said:
Ja natuurlijk, maar het is toch een kleine moeite dan even in de browser dat om te zetten? Het mag geen reden zijn iets niet om te bouwen, omdat je er een optie voor moet veranderen in het optiemenu lijkt me zo.

Voor mij is het ook geen probleem als het zo zou zijn, maar ik kan me voorstellen dat er toch wel mensen zijn die dat liever niet hebben. Dat begrijp jijzelf toch ook wel? :)
 
Nou van die modchip heb ik nog nooit gehoord, maar vrij kansloos is het wel.
Oh en ga nou niet zelf proberen je ps2 om te bouwen, want er komt meer bij kijken dan je denkt.
 
Mijn PS2 is legaal omgebouwd (lees mijn garantie zegel is nog intact) maar toch kan ik import spellen spelen

Heb namelijk een HDD in mijn PS2 zitten.
 
Bellerophon":20nvjroj said:
Mijn PS2 is legaal omgebouwd (lees mijn garantie zegel is nog intact) maar toch kan ik import spellen spelen

Heb namelijk een HDD in mijn PS2 zitten.

Dat doe je dan via de PC oid? Daar heb ik eigenlijk niet zo'n zin in, ik wil het liefst gewoon een goede en degelijke modchip. Als de zegel dan verbroken wordt; jammer dan maar. Dan koop ik wel een Slimline PS2, zo erg is dat ook weer niet :)

maar hoe doe jij dat dan precies?
 
Back
Top