What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Project : Rift Racer

Vandaag kwam het vinyl binnen maar helaas nog niet de heatgun. Lul die ik ben moest ik toch beginnen. Dan maar met een fohn ;)

Hier de kap 'before'
IMG_0038b.jpg


Hier is een verse rol carbon fiber wrap.
IMG_0039b.jpg


Het begin :
IMG_0040b.jpg


Hier het punt waarop ik me volledig besef dat het niet kan zonder heatgun kan ;) De reden is omdat er kleine ophopingen van lijm ontstaan door het trekken aan het vinyl die niet met een fohn zacht genoeg worden om glad te strijken. Daarnaast is de fohn niet heet genoeg om een groot oppervlak warm te maken en wordt het lokaal ook niet heet/zacht genoeg. Ahwel, nog ff wachten dus.
IMG_0042b.jpg
 
Mooi spul Chris.... gelukkig heb je lekker de ruimte om te hobbien :P

Ben benieuwd!
 
Psykick":19sc1ti6 said:
Wat een gaaf spul dit zeg! Het verbreedt weer enorm je mogelijkheden, te gek!

Dit geeft inderdaad heel veel mogelijkheden als je een cab koopt die er niet meer deftig uitziet.
 
DLX":g6vl8a7d said:
Mooi spul Chris.... gelukkig heb je lekker de ruimte om te hobbien :P

Ben benieuwd!

thanks. Van de week maar eens opgeruimd en nu is er inderdaad weer lekker de ruimte 😉
 
Ik kon het niet laten om deze gare poging maar te zien als lesgeld en gewoon door te gaan. Nu dus ook de rechter kant gedaan en die ging 100x beter. De eerste(linker) kant behandelde ik de wrap als een sticker en wreef stukje voor stukje naar de buitenkant. Dat is vrij kansloos want als je het materiaal intens verhit kun je er gewoon hard aan trekken tot over de rand en het zit er perfect op.
Uiteindelijk doe ik 'm een keer compleet overnieuw maar voorlopig laat ik het ff zitten.
Hier de rechter kant:
IMG_0044b.jpg


IMG_0045b.jpg


IMG_0049b.jpg
 
Je hoeft ook niet alles in één keer perfect te kunnen ;) Goed om te testen idd en ik vind het er nu al helemaal te gek uitzien. Dat wordt kikke straks met al die gare racecabs die op deze manier weer helemaal de shit worden!

Nice work Chris!!
 
Psykick":2ulvdudv said:
Je hoeft ook niet alles in één keer perfect te kunnen ;) Goed om te testen idd en ik vind het er nu al helemaal te gek uitzien. Dat wordt kikke straks met al die gare racecabs die op deze manier weer helemaal de shit worden!

Nice work Chris!!

Tnx!
Het hoeft niet ineens perfect, mits het geld kost ;)

Het kost inderdaad wel redelijk wat centen. Zo'n 2-3 euro per 10cm (1,5meter lang). Deze stoel heeft ongeveer 120x90cm nodig. Dus ongeveer 18 tot 27 euro voor een seat.

Hier een foto van de seat waarbij de randjes afgewerkt zijn. Te gruwelijk if you ask me:
IMG_0055b.jpg


Helaas een complete do-over want de andere kant heeft te veel fouten. ondanks dat toch wel nice.
 
Holy mother of crap,

Jij hebt echt skills gast!! Ga je in de toekomst misschien ook voor forummembers je carbon fiber look aanbieden?
Want dan ben ik zeker geïnteresseerd!
 
Marcosan30":7hbpe8os said:
Holy mother of crap,

Jij hebt echt skills gast!! Ga je in de toekomst misschien ook voor forummembers je carbon fiber look aanbieden?
Want dan ben ik zeker geïnteresseerd!

Haha, skills in foto's nemen van de mooie kant ;)
Maar wie weet. Als ik deze tot 100% tevredenheid gewrapped heb kan ik het wel aanbieden.


Gisteren las ik dat Iiyama een directe concurrent van het Asus scherm dat ik wou halen, uit gaat brengen op 16 juli. Dus ik wacht nog even om te kijken wat dat met de prijs doet van beide schermen.
 
Heel erg vet. Prijs valt goed mee vind ik, met verven ben je evenveel of meer kwijt (en dan kan je nog geen carbon look hebben)

En op dashboards kan het evt kleine imperfecties (van sigaretten ofzo) verbergen denk ik. Want die kreeg ik er bij mijn sega rally niet helemaal mooi uit. Ik heb uiteindelijk de dashboards ge plasti-dipped. Da's in feite een wrap die je er op spuit.
 
seba":2e67dnkw said:
Heel erg vet. Prijs valt goed mee vind ik, met verven ben je evenveel of meer kwijt (en dan kan je nog geen carbon look hebben)

En op dashboards kan het evt kleine imperfecties (van sigaretten ofzo) verbergen denk ik. Want die kreeg ik er bij mijn sega rally niet helemaal mooi uit. Ik heb uiteindelijk de dashboards ge plasti-dipped. Da's in feite een wrap die je er op spuit.

Klopt, dat was ook mijn beredenering. Het resultaat is zoveel beter dan een verflaagje. Al is een goede ondergrond natuurlijk onmisbaar.
 
Hier nog wat foto's van de bouw.

De originele verf was gewoon op. Veel krassen en roestplekjes etc. deden me besluiten om het de verf compleet te strippen tot op het metaal, in de grondverf te zetten en net als m'n joysticks in een hoogwaardige mat zwarte verf te zetten.
Originele metalen beugel
verf_origineel.JPG


Strippen van alle verf lagen
verf_kaal.JPG


verf_kaal.JPG



Hier het resultaat van de beugels in mat zwart
poten_nieuw1.jpg


poten_nieuw2.jpg



Zoals bij vrijwel iedere racer is de versnellingspook de klos ;) Het chroom bladdert eraf en wat dat betreft heb ik dan liever totaal geen chroom. Het is met een scherp mesje eraf gesneden en vervolgens met verschillende 'korrel' opgeschuurt. Hier een foto halverwege het schuurproces:
pook_kaal.JPG



De onder-kist is natuurlijk een groot deel van de cab en zeker qua verf oppervlak. Hij is uiteindelijk aan alle kanten compleet gestript, opgeschuurd en in de grondverf gezet.
Hier de kale zijkant:
onderkist.jpg



Hier een goed voorbeeld van de 'kleurstelling' van de cab. Mat zwart tegen carbon fiber.
verf_carbon.jpg



De wielen en stelvoeten waren prima in orde (op 1 stelvoet na) dus die hoefden alleen maar een goede schoonmaakbeurt te krijgen. Illustreerd ook gelijk het resultaat van de verf op de kist.
wielen_1.jpg


wielen_2.jpg
 
Back
Top