What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Project : Rift Racer

Vandaag is de monitor voor de cab besteld. Ik had gewacht op het concurrerende scherm van Iiyama om te kijken wat dat deed met de prijs van het Asus scherm waar ik initieel voor ging. Op 16 juli kwam de officiele release van het scherm en ............. hij wordt niet geleverd in Nederland. Haha. Fock Iiyama dus maar.
De Asus was al een 'proven' scherm dat in vrijwel iedere test en recensie bizar hoog scored.
Sony focused met de PS4 erg op de 60FPS dus als je 60FPS in 3D wilt hebben dan moet je scherm minimaal 120hz ondersteunen. Het Asus scherm dat in de Rift racer zit ondersteund 120hz op 2ms (GtG) en kan op de PC zelfs 144hz weergeven. Smooth as a buttered titty!

Hopelijk komt ie snel ;)

Hier nog even een vergelijking van een test om te zien hoe snel het scherm is en hoeveel ghosting ontstaat bij snelle animatie. De test is afgenomen door een externe reviewer TFT central.
De foto illustreert de kwaliteit van de individuele frames. Links zie je de beste foto en rechts de slechtste:
Het Rift-racer scherm
compare_asus.jpg

Concurrerend gaming scherm van Iiyama (hetzelfde paneel maar done by iiyama)
compare_dell.jpg

Hoogst haalbare AH-IPS panel van Dell
compare_iiyama.jpg

Het enige nadeel van het scherm is dat de Nvidia vision 2 3D bril niet standaard in het pakket zit. Die is los te koop voor nog eens 125 euro :(

Nice work Chris! Ziet er echt vet uit. Ik krijg altijd weer zin om te freaken als ik je zo bezig zie!

Psykick":1ghg5wgj said:
Nice work Chris! Ziet er echt vet uit. Ik krijg altijd weer zin om te freaken als ik je zo bezig zie!

Haha thanks! Nog een lange weg te gaan ;)
't kost bizar veel tijd maar gaandeweg leer ik de verbeterpunten kennen, vooral qua tijdsbesparing. Als ik de knaken had en een werkplaats met alle tools, zandstraal en spuitinstallatie dan was ik al klaar geweest ;)

Ja, dit is helemaal super. Waar je de tijd vandaan haalt is me een raadsel, maar ik ben blij dat je de tijd ervoor hebt. Good stuff.

Tnx!
Kreeg vandaag de bevestiging dat het scherm onderweg is. Zodra die binnen is kan er begonnen worden aan de bezel.

Beatmaster-P":9raehwhl said:
Wauw ik zie dit nu pas, wtf!

superstrakke shit dit.

nu alleen nog even duimen dat de Oculus ' up to speed is ' ;-)

Tnx voor de thumbs up van de race-baas!

Tja ik hou er absoluut niet van om een Alpha of Beta Oculus Rift gebakje te kopen maar ik denk dat er niets anders op zit als ik de Rift racer voor het einde van november wil hebben draaien.
Ik heb ook een vriendelijk verzoekje ingediend bij de makers van Project Cars om deel te mogen nemen aan het testen van de game. De inschrijving was nml. al een tijdje gesloten :(

De Rift racer "aan knop" zal dezelfde worden die bijvoorbeeld in de Lexus GX460 zit. Is reeds onderweg :
2010-lexus-gx460-engine-start-stop-button-photo-337410-s-1280x782.jpg

Omdat ie compatible is met PC en PS3 komen er schakelaars op het dash om de individuele systemen aan te zetten. Om vervolgens te zorgen dat ze niet per ongeluk uit gezet worden door een foute beweging worden ze uitgevoerd als "helicopter knoppen" met een beschermkapje.

schakelaar.jpg

LOL, wat een perfectie man, ongelofelijk bruut en die knoppen met kapje zijn helemaal de shit. Dit wordt echt een geweldige racer. :D

ckong":2ofq01sc said:
LOL, wat een perfectie man, ongelofelijk bruut en die knoppen met kapje zijn helemaal de shit. Dit wordt echt een geweldige racer. :D

Bedankt voor het vertrouwen ;)

Een ander aandachtspunt is de versnellingsbak en het stuur. Ondanks dat het originele stuur super degelijk is en de versnellingsbak van de racer onverwoestbaar is, hebben ze ook een downside. Het stuur is bij iedere race cab behoorlijk afgetrapt en de versnellingsbak is "maar" een 4 bak.
Als ik als eindresultaat een machine wil hebben die eruit moet zien alsof ie net van de fabrieksband af komt rollen moet er dus een nieuw stuurtje in. Ik zou een maat van me, die net een CNC opleiding is begonnen, kunnen vragen om een adapter te maken die het mogelijk maakt op de stuuras van de cab te monteren en vervolgens er een MOMO of Sparco in te zetten.
Maar om 2 vliegen in 1 klap te slaan kan ik ook kijken of het mogelijk is om een Logitech MOMO stuur met "flappy paddles" te monteren. Dan hou je nogsteeds de 4bak origineel en kun je in race-games met 6 of 7 bakken ook schakelen tot de laatste versnelling.
Laat ik toevallig nog een ouwe logitech MOMO met flappys in de schuur hebben liggen ;)

jinxz=007 nieuwste snufjes 😉
stuur met die paddles dat zou echt top zijn als dat kon .
handen aan het stuur en op en terug schakelen

Cageman":3q0ji0t4 said:
Zet er een Sega F355 Challenge stuurtje in :-) Die heeft flappy paddles. Wel ff zoeken :-)

Dat zou wel lekker zijn idd! 't probleem is alleen dat als ik er eentje te pakken kan krijgen dat het niet snel nog eens lukt. Ik moet een re-produceerbare oplossing hebben.

Ondertussen ben ik al lichtjes begonnen met het assembleren.
De stoel moet nogsteeds overgedaan worden maar nu dat ie vast zit aan de cab lijkt het me makkelijker om het carbon te plakken.

IMG_0126b.jpg

Ondertussen heb ik ook het scherm binnen gekregen... omfg dat ding is niet normaal. Heb GRID 2 op de PC gezet en na wat optimalisatie druk ik nu tot 150fps uit de machine. Het scherm geeft dus op 27inch 1080P gewoon 144frames per sec. Te ziek om te zien.

Het stuurtje blijft een uitdaging ;)
Een re-produceerbare oplossing met :
- paddle shifters
- extra knoppen op het stuur
- Kwaliteit materialen zoals staal en (kunst)leer
- goed verkrijgbaar
- mooi uiterlijk

En ik was zelfs aan het zoeken naar een losse rode manetinno knop zoals in de ferrari's:
Ferrari-458-Dashboard.jpg

Die punten en de manetinno knop maken het tot een kansloze zoektocht... totdat ... wait for it... :

thrustmaster-ferrari-gte-wheel.jpg

De Thrustmaster Ferrari Gte Wheel Add-On Ferrari 458 Challenge Edition. Mond vol, maar het is een officieel gelicentieerd replica stuur uit een 458 Italia. Hij wordt verkocht als upgrade voor de Thrustmaster T500 rs.
80 euro inclusief de paddles, buttons, manetinno, 70% grootte van het origineel.

Nu nog een adapter laten maken om 'm in de cab te hangen. Ook moet er nog gezocht worden naar een oplossing om de bedrading van het stuur onzichtbaar te koppelen aan de cab. Origineel had de Scudrace geen electronica op het stuur dus ook geen holle stuurkolom oid.

Back