A
Anonymous
Guest
Ik heb helaas nog geen echte gameroom, maar als onze verbouwing af is, hoop ik een kamer als gameroom in te kunnen richten. Spullen heb ik er genoeg voor: een aantal consoles en een paar arcadekasten (nu nog 2, straks met de new astro city zijn het er 3
)
In afwachting van de new astro city, en dankzij het 'slechte' weer van de afgelopen paar weken ben ik wat an het knutselen geweest. Zo heb ik zelf van wat oude overtollige PC onderdelen, een Jpac, Arcade VGA, Mame en een mooi frontend (3D Arcade) een XXX in 1 game 'pcb' gemaakt. Werkt fantastisch. Op dit moment staan er ongeveer 3500+ games op, en met een druk op de knop kan ik switchen tussen lijsten met horizontale games en lijsten met vertikale games (die dan ook vertikaal geprojecteerd worden). Handig voor straks, want in mijn oude Neo Geo upright heb ik de monitor vertikaal staan, en in de New astro City wil ik de monitor gewoon horizontaal laten staan (denk ik tenminste).
Ik ben nu bezig om een paar consoles aansluitbaar te maken op de Neo Geo cabinet en de Astro. Vanochtend heb ik wat onderdelen ontvangen om een cync separator circuit te maken (voor composite sync naar de monitor). Dit circuit heb ik vanmiddag gesoldeerd en uiteraard meteen getest met de PSX (RGB Scart kabel gehackt). En het werkt fantastisch.
Er staat een prachtig strak beeld op mijn arcade monitor, met schitterende kleuren. Thunderforce V ziet er geweldig uit, net als Street Fighter EX Plus Alpha. Echt, veel mooier dan op mijn 100HZ CRT TV (om maar niet te spreken over een LCD of Plasma, vreselijk). Nu nog de controller interface en het geluid voor elkaar krijgen (een simpele stereo amp amp is al besteld. Ik wil de speakers in de kast gebruiken ipv powered PC speakers of zo), maar dat lukt vast wel. Er is niets leuker dan een beetje met electronica te rommelen.
Straks even kijken of het ook werkt met de Saturn en de Dreamcast. Maar jongens, ik kan dit iedereen aanraden, denk eens aan al die prachtige PSX en Saturn games die er op een arcade monitor waanzinnig mooi uitzien! En straks helemaal op de New Astro City.
In afwachting van de new astro city, en dankzij het 'slechte' weer van de afgelopen paar weken ben ik wat an het knutselen geweest. Zo heb ik zelf van wat oude overtollige PC onderdelen, een Jpac, Arcade VGA, Mame en een mooi frontend (3D Arcade) een XXX in 1 game 'pcb' gemaakt. Werkt fantastisch. Op dit moment staan er ongeveer 3500+ games op, en met een druk op de knop kan ik switchen tussen lijsten met horizontale games en lijsten met vertikale games (die dan ook vertikaal geprojecteerd worden). Handig voor straks, want in mijn oude Neo Geo upright heb ik de monitor vertikaal staan, en in de New astro City wil ik de monitor gewoon horizontaal laten staan (denk ik tenminste).
Ik ben nu bezig om een paar consoles aansluitbaar te maken op de Neo Geo cabinet en de Astro. Vanochtend heb ik wat onderdelen ontvangen om een cync separator circuit te maken (voor composite sync naar de monitor). Dit circuit heb ik vanmiddag gesoldeerd en uiteraard meteen getest met de PSX (RGB Scart kabel gehackt). En het werkt fantastisch.
Straks even kijken of het ook werkt met de Saturn en de Dreamcast. Maar jongens, ik kan dit iedereen aanraden, denk eens aan al die prachtige PSX en Saturn games die er op een arcade monitor waanzinnig mooi uitzien! En straks helemaal op de New Astro City.













