What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Pooyan's Retro Console and Arcade Collection

• Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
ElPancho":2s6jrftk said:
Goeie plannen Pooyan ! Heb je al pinballs die je zeker wilt hebben? Uit de jaren 80 of 90 of veel eerder?

Eerlijk gezegd heb ik er nog geen idee van. Het meervoud pinballs klinkt leuk, maar ik denk dat het er hoogstens 1 wordt (wacht even, dat zei ik geloof ik ook over arcade cabs :? ) Het moet dus meteen een goede pinball worden, ik denk van ergens midden jaren negentig of zo.

Maar voorlopig genoeg ge..... over pinballs. dadelijk worden we nog uit dit forum gegooid 😉

Dankzij Beatmaster-P en Psykick heb ik vandaag weer een prachtige SHMUP gescoord: Rezon van Taito/Allumer uit 1991. Echte een topper, gemaakt door hetzelfde team dat ook R-Type heeft gemaakt. Ze lijken dan ook erg veel op elkaar, maar toch zijn er genoeg verschillen om deze aankoop te rechtvaardigen.

Als ik zo mijn lijstje met SHMUP's eens doorkijk, dan valt me op dat de golden aera van SHMUP's toch wel tussen 1987 - 1993 ligt, Cave uiteraard even niet meegerekend.

Het heeft even geduurd, maar eindelijk heb ik een paar arcade krukjes op de kop kunnen tikken.

2xarcadestools.jpg

Zojuist 'gewonnen'op Ebay: Salamander original PCB van Konami voor GBP 82. Nette prijs voor deze classic SHMUP.

pooyan":1k9klghq said:
Het heeft even geduurd, maar eindelijk heb ik een paar arcade krukjes op de kop kunnen tikken.

2xarcadestools.jpg

Waar haal je deze mooie sexy stoelen vandaan ?

SmokinJokerZz":2jk4zk1i said:
Waar haal je deze mooie sexy stoelen vandaan ?

Deze twee heb ik van een member van ik geloof jamma+ gekocht.

Maar SURPRISE :lol: zojuist nieuwe info gekregen inzake een inkoopactie voor krukjes, zie topic in buy, sell trade

Jongens, vandaag mijn eerste hardcore Beat 'm up arcade PCB gekocht: Asterix :o

Nou ja, misschien niet zo harccore, maar het is toch een vermakelijke game.

Na de kleine teleurstelling van een paar dagen geleden heb ik me weer hervonden:

Zojuist op Ebay toch nog een Soul Caliber PCB kunnen scoren. Yes, maar jammer genoeg kan ik niet online matten met S913 :twisted:

Gisteren ook de arcade versie van Radiant Silvergun + ST-V met dual bios gekocht. Volgens velen is RSG de beste vertikale SHMUP ooit, maar anderen vinden dat niet. Ik heb hier nog geen mening over, maar zoals sommigen persé alle SHMUP's van een bepaalde game console willen hebben, goede en slechte, ben ik pas tevreden als ik ALLE arcade SHMUP's heb. Uiteraard eerst allemaal origineel, en daarna alle bootleg varianten. en daarna de bootlegs van de bootlegs. En daarna begin ik met de Beat 'm ups. 😉

pooyan":1cfor3qu said:
Na de kleine teleurstelling van een paar dagen geleden heb ik me weer hervonden:

Zojuist op Ebay toch nog een Soul Caliber PCB kunnen scoren.
Yay! 8)

Yes, maar jammer genoeg kan ik niet online matten met S913 :twisted:
We kunnen nu allebei goed oefenen, dan knokken we het de volgende meeting wel uit :D

Nice catch Erik ! Mazzel dat je nog op tijd was gok ik zo ......

Maar met RS heb je wel een yoko shmup in huis gehaald dat dan weer wel ............ 😉
Niet dat het veel boeit, RS is evengoed briljant.

ElPancho":1aw5wwid said:
.....Maar met RS heb je wel een yoko shmup in huis gehaald dat dan weer wel ............ 😉

:oops: Dat wist ik wel, wilde je even testen hèhè

Zojuist gewonnen in Japan:

Strikers 1945 II

Strikers1945pic1.jpg

Strikers 1999

Strikers1999pic1.jpg

Gokujyou Parodius

GokujyouParodiuspic1.jpg

MushihimeSama

Mishihimesamayahoopicture1.jpg

Esprade jammer genoeg net misgelopen, maar komt binnenkort wel weer.

mooie aanwinsten Erik 8) , zelf ook net Mushihme sama gescoord 😉

Ik ben eigen baas, krijg dus geen vakantiegeld :cry:

Maar ik ben inderdaad blij met de aanwinsten, zie het ook meer als een investering. Brengt later altijd wel weer zijn geld op (tenminste, dat krijgt de misses steeds te horen 😉 )

Mooie games weer.

Jammer dat arcades in Nederland dood zijn. Een leeg pand en je had single-handed kunnen starten.

Om al dat moois goed te kunnen bekijken/spelen volgende meet meer-daags? 😉

Als we Pascal en Hasan nadoen, en met zijn allen ergens een plek huren om onze kasten te stallen en we hangen er arcade boven de deur zijn we er denk ik makkelijk! :D

Nederland ............ vergunningenland bedenk ik me net.

Zie het al voor me: hier een amusementshal-vergunning regelen, compleet met Brijder-verslavingszorg en alle andere certificaten die zeker nodig zijn.
Staat zat te huur in de toeristische centra in nederland, pand moet te doen wezen.

Back