What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Pieter Post stond voor m'n deur en gaf mij...

Damn, dit is die Kung Lao waar je het over had. Holy shit, vet. En lache met die selfie ook. Mooie statue, zit echt veel detail in.
 
Zojuist dit pakketje binnengekregen, repro panel van Alberto met instruction strip erbij
Wil ik gaan gebruiken voor mijn Sega HSS-0136 stick :D

HDi70HY.jpg



Alleen een beetje jammer dat je dit er nog bij krijgt van de douane, ondanks dat het pakket als GIFT was bestempel met een waarde van $24 :evil:

GutFWq2.jpg
 
Aha, dacht altijd vanaf €25, maar ze zeggen wel geschenken vanaf €45, ik zal dus eens gaan bellen wat ze ervan gedacht hadden...
 
wat een boevenbende is dat toch bij de douane/belastingdienst :x

Gister eens gebeld en het verhaal uitgelegd, heb een gift met een waarde van €20, medewerkster aan de telefoon heeft bevestigd dat geschenken tot een waarde van €45 vrijgesteld zijn van inklaringskosten.
Oplossing -> bezwaar aantekenen, maar dan krijg ik alleen de €5 belasting terug en de €13 administratiekosten krijg je never-nooit-niet terug.

Gaat me er nu niet om dat het 'maar' €13 is, maar gaat me er gewoon om dat ik betaal voor hun fout en geen recht heb op terugbetaling...
 
Ga je alsnog dat bezwaar aantekenen. Want ze hopen dat iedereen denkt. Laat maar. lekker makkelijk.
Ik vind dat gewoon "legaal" jatten wat zij doen. Ik zou het ook meteen aan het consumenten bureau melden, kassa etc. gewoon onder de aandacht brengen.
 
Even objectief bekeken probeer je de boel gewoon te belazeren door een te lage waarde voor de goederen op het pakket te laten zetten, en er dan ook nog 'gift' van te maken. Je bent gewoon belasting en invoerrechten verschuldigd over de aankoopwaarde van het object. Kun je niet leuk vinden (is het ook niet), maar zo zit het systeem nu eenmaal in elkaar.

Zou het persoonlijk erg hypocriet vinden om hier dan ook nog aangifte van te gaan doen bij allerlei instanties.
 
Klopt inderdaad wat Cageman zegt; ik moet gewoon betalen, zeker omdat de waarde eigenlijk nog wel hoger is dan aangegeven op het pakket, is natuurlijk zuur, maar zo is het nu eenmaal.
Ga er verder ook geen punt van maken, proces duurt ook 3-4 maanden voordat je reactie krijgt.

Wat ik wel kwalijk vind is dat je gewoon je kosten niet terug kan krijgen op geen enkele wijze, terwijl ze zelf erkennen dat het conform de formulieren niet betaald had hoeven worden.
Dit laatste noem ik dan weer legaal jatten...
 
"Dit laatste noem ik dan weer legaal jatten..."

Hetgeen jij zelf in eerste instantie al had gedaan toen je er een gift van 24 euro van maakte. 😉
 
Back
Top