What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Pieter Post stond voor m'n deur en gaf mij...

Marcosan30":1s4aqqv4 said:
Sphere":1s4aqqv4 said:
Nou een mazzeltje op Ebay, een eigen Gamecristal vandaag binnen gekomen.

He sphere heb je er ook alle games bij die in de link genoemd staan?
http://www.coinopexpress.com/products/p ... _3434.html

Lijkt me wel een gaaf ding :mrgreen:

That's the one! Ik heb exact dezelfde alleen met een andere game interface. Zal wel door de distributeur zijn aangepast ofzo. Degene die ik heb is de zogenaamde funworld versie. Ennuh, mijn versie was slechts € 15,70 :mrgreen:

Ik kende hem zelf ook niet maar dacht als ik dat ding voor 5 tientjes op de kop kan tikken dan heb ik er een paar leuke nieuwe spellen bij. Final Fight is een auto win voor mij maar ook SF2 Alpha en Puzzle Fighter. Het is gewoon een leuk boxje. Ook redelijk compact, valt mij niets tegen.
 
Asure":1rz9n13c said:
Niks voor jou marco. Windows 98 en Mame zit er op :)

Zie ook http://mamedev.org/source/src/mame/driv ... stl.c.html

Specs: P3-866, SiS 630 graphics card, SiS 7018 sound, Windows 98, DirectX 8.1.

Input is via a custom COM1 port JAMMA adaptor.

The custom emulator is a heavily modified version of MAME32. If you extract the
disk image, it's in C:\GH4\GH4.EXE. It's UPX compressed, so unpack it before doing any forensics. The emulator does run on Windows as new as XP Pro SP2 but you can't control it due to the lack of the custom input.

Nu we weten dat het een P3 / 866 Mhz met Mame is, rest de vraag, wat heb je er voor betaald?

Nu we de prijs ook weten (€ 15,70), vraag ik me af of je ook andere roms in kan laden. If so, dan is dat een wel heel mooi systeempje! Sowieso niet slecht voor die prijs!
 
Ik heb een dump van de HDD en de mame exe kan je er zo uit peuteren dus lijkt me niet encrypted etc. Maar als je de skeleton driver er bij pakt die in Mame zit dan is het helaas zo dat ze de jamma inputs op een debiele manier aan de serial port hebben zitten. De exe die slikt voorzover bekend dus geen input van een keyboard, en de source code voor het lezen v/d serial port is niet bekend. (alhoewel na te maken, alles is gereversed.)

De HDD kan gewoon gelezen worden op een PC en bevat ca. 2GB aan data.
De exe / cpu /hdd zijn via cpuid / serial aan elkaar gekoppeld, dus niet zomaar de hdd herschrijven met de CHD van MAME, of vervangen, dat kan schijnbaar niet. Zie ook hier.

Het lijkt erop dat er een serie checks e.d. in het frontend zit, dus ik zou niet zomaar gaan lopen hacken en pielen, mooi laten zoals hij is. (Mame 0.61 is het trouwens.)

P.s het geluid is zacht / werkt niet op jamma omdat de pinout anders is.
Zie page 25 van deze manual. !Ja hij heeft stereo geluid op de edge.)
 
sombetzki":3gptuph5 said:
Asure":3gptuph5 said:
Niks voor jou marco. Windows 98 en Mame zit er op :)

Zie ook http://mamedev.org/source/src/mame/driv ... stl.c.html

Specs: P3-866, SiS 630 graphics card, SiS 7018 sound, Windows 98, DirectX 8.1.

Input is via a custom COM1 port JAMMA adaptor.

The custom emulator is a heavily modified version of MAME32. If you extract the
disk image, it's in C:\GH4\GH4.EXE. It's UPX compressed, so unpack it before doing any forensics. The emulator does run on Windows as new as XP Pro SP2 but you can't control it due to the lack of the custom input.

Nu we weten dat het een P3 / 866 Mhz met Mame is, rest de vraag, wat heb je er voor betaald?

Nu we de prijs ook weten (€ 15,70), vraag ik me af of je ook andere roms in kan laden. If so, dan is dat een wel heel mooi systeempje! Sowieso niet slecht voor die prijs!

In de handleiding heb ik gezien dat je via een USB stick upgrades van het systeem kan doen alleen nu weet ik niet of ze daar ook mee bedoelen dat nieuwe / andere spellen erop kan zetten. Overgens kan ik nog niet bij het test menu omdat ik nog geen jamma wired kast heb, hij hangt nu in mijn MVS kast maar draait ondanks dat als een zonnetje.
 
Ik ken ze, zijn leuke systemen. Zijn ook veel in exploitatie gebruikt. Vaak werden photoplay kasten omgebouwd naar deze systemen. Was zelfs een kit speciaal om een photoplay om te toveren naar dit systeem. Je kan de games op 31kHz laten draaien met filters en andere lelijke shit, maar gelukkig ook gewoon native!

Nice score Pieter!
 
Psykick":1e16bhbx said:
Vaak werden photoplay kasten omgebouwd naar deze systemen. Was zelfs een kit speciaal om een photoplay om te toveren naar dit systeem.

De enige manier om een Photoplay te kunnen tolereren en amusant te maken.
 
In iedergeval goed op weg...wat wil je met al die fantastische spellen? Gewoon extreem verslavend om te spelen en om te kopen. Op naar de volgende!
 
Back
Top