What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Pieter Post stond voor m'n deur en gaf mij...

beau":ts6tx319 said:
thanks marco
nog een kleine aanwinst speelde deze altijd met FBA next
espgaluda cave.

Je doet je avatar eer aan. Man ik moet toch eens komen kijken in huize dayo, want naast dure tassen lijkt het erop dat daar mooie arcadespullen te vinden zijn :mrgreen:
 
valt wel mee hoor marco ik heb een hoop cave gehad
maar ik verkoop ook een hoop dit is mijn 2e espgaluda
ik game het meest op de 360 en met fba next heb ik alles van cave op een console
dus opzich valt het wel mee maar je bent welkom ik moet alleen dan de hond wegbrengen
anders heb je geen hand meer over ..
 
@ cthulhu: In plaats van een plankje kan je ook een een kartonnen doos omkeren en het karton wegsnijden waar nodig.
Heb ik ooit gedaan als noodoplossing maar staat 4 jaar later nog steeds :D

Beau, lekker hoor weer een echte Espgaluda toch 1 van Cave's finest. En die stick .... heel erg mooi.

Ook mijn Cave collectie ging gister +1

DSC03654_zpseb273765.jpg
 
beau":2cklhgec said:
valt wel mee hoor marco ik heb een hoop cave gehad
maar ik verkoop ook een hoop dit is mijn 2e espgaluda
ik game het meest op de 360 en met fba next heb ik alles van cave op een console
dus opzich valt het wel mee maar je bent welkom ik moet alleen dan de hond wegbrengen
anders heb je geen hand meer over ..

Heet die hond nasischijf? Want volgens mij heeft die alleen een grote mond en bijt hij niet :D
 
ElPancho":3b7dx0tf said:
Ook mijn Cave collectie ging gister +1]

Nice! Zo te zien de internationale versie (niet veel verschil met de Japanse overigens). Nog steeds een geweldig spel en heeft grafisch gezien vind ik de tand des tijds zeer goed doorstaan...alleen de geluidskwaliteit is zeer matig.
 
Klopt, het is de internationale versie.

Was op zoek naar een Japanse maar liep hier tegen aan. Beggars can't be choosers. :)

Maar ben met deze uiteraard ook heel erg blij.
 
ElPancho":24gfle1b said:
Klopt, het is de internationale versie.

Was op zoek naar een Japanse maar liep hier tegen aan. Beggars can't be choosers. :)

Maar ben met deze uiteraard ook heel erg blij.

De Japanse versie is over het algemeen een stukje duurder...je betaalt dan voor een miniscuul stukje animatie op het titelscherm (draaiende hand), de ondertitel in het Japans en de titel wordt uitgesproken...that's it. De internationale versie is dus eigenlijk een veel betere koop want de rest van het spel is hetzelfde.
 
cthulhu":1oh9zjm6 said:
De Japanse versie is over het algemeen een stukje duurder...je betaalt dan voor een miniscuul stukje animatie op het titelscherm (draaiende hand), de ondertitel in het Japans en de titel wordt uitgesproken...that's it. De internationale versie is dus eigenlijk een veel betere koop want de rest van het spel is hetzelfde.


Dank voor de uitleg, van de draaiende hand had ik even gemist. Gisteren een creditje of 50 voor survival gespeeld maar eigenlijk is daar nooit iets aan, scoresystems ftw.

Even kijken hoe het beste om te gaan met dat special shot. Mocht je nog tips hebben: ik houd mij aanbevolen. :D
Daarna routes zoeken in mame (ivm de savestates die je daar kan maken).

Dan een Cave game voor deze zomer kiezen om heel veel tijd in te steken, kijken waar mijn max zit.
 
ElPancho":1oktim67 said:
Even kijken hoe het beste om te gaan met dat special shot. Mocht je nog tips hebben: ik houd mij aanbevolen. :D

Om goed te scoren en de 16X multipliers te halen moet je constant grote vijanden met special shot bestoken om ze vervolgens met normal shot af te maken. Zodra je een vijand raakt met special shot zie je een soort bubbels, des te meer van deze bubbels er over zijn als je de vijand kapot schiet, des te hoger de multiplier voor de popcorn vijanden. Deze multiplier geldt voor een zeer korte tijd, dus is het zaak alles zo te timen dat je na een grotere vijand veel popcorn vijanden tegenkomt die je in een zeer korte tijd kan verslaan. Om goed te leren hiermee om te gaan is de "Counter Display"-cheat heel handig, hiermee wordt de tijd dat de multiplier geldt zichtbaar links bovenin het scherm (een beetje net zoals bij Ketsui).

"Cheat":
1. Start from the title screen
2. Insert Coin
3. Hold button while you press [Start]
 
Hoeveel kost de niet JAP versie van espgaluda? Een van de weinige Cave games die ik ooit zou willen kopen.
 
cthulhu":1el9lh88 said:
Om goed te scoren en de 16X multipliers te halen moet je constant grote vijanden met special shot bestoken om ze vervolgens met normal shot af te maken. Zodra je een vijand raakt met special shot zie je een soort bubbels, des te meer van deze bubbels er over zijn als je de vijand kapot schiet, des te hoger de multiplier voor de popcorn vijanden. Deze multiplier geldt voor een zeer korte tijd, dus is het zaak alles zo te timen dat je na een grotere vijand veel popcorn vijanden tegenkomt die je in een zeer korte tijd kan verslaan. Om goed te leren hiermee om te gaan is de "Counter Display"-cheat heel handig, hiermee wordt de tijd dat de multiplier geldt zichtbaar links bovenin het scherm (een beetje net zoals bij Ketsui).

"Cheat":
1. Start from the title screen
2. Insert Coin
3. Hold button while you press [Start]



Duidelijk uitgelegd, veel dank ! :D
 
ChapDDR":2pyhxb0r said:
Hoeveel kost de niet JAP versie van espgaluda? Een van de weinige Cave games die ik ooit zou willen kopen.

Er is maar één versie van Espgaluda en dat is de Japanse versie. Op dit moment hoogstens 180 Euro (alleen de PCB) wanneer je hem direct uit Japan koopt zonder verzendkosten, inklaringskosten en belastingen...staat nu als PCB met copied arts op Sophia voor 25200 Yen (is +/- 178 Euro).
 
soms moet er i.p.v. de gebruikelijke futari ook even geknokt worden :) vandaag kwam weer een pareltje binnen. het lijkt wel een beetje raar in een candy (de pcb is houten huisje gewend) maar het speelt prima zittend.





die rakkers van midway wisten toen goed waarmee ze bezig waren, prachtig :D
 
Jaaaaaaaaahhhhhh! The undertaker rules, kom binnenkort weer langs daar in grunn :D
Even een tombstone piledriver uitdelen, gevolgd door hell's gate

Gestuurd van mijn 8bit Nintendo
 
Back
Top