What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

PC Engine

DreamerNL":1cxb9xl8 said:
Nog even wat help hier...wat zijn de must have hu-cards, die niet op een andere console/arcade zijn uitgekomen?
PC-Genjin 1-3, Gunhed, PC-Denjin,
Ik heb zelf een Interface unit met 35 spellen ofzo :P
 
Ik vind het ook jammer, ik weet nu een beetje hoe het komt. Als ik de special goed online wil krijgen moet ik helemaal opnieuw beginnen, misschien dat ik daar van de week even tijd voor maak dan.

Ik heb een Duo zien staan in nette staat met doos etc. ik vraag mezelf alleen af of ik er wel aan zou moeten beginnen...
 
No worries Ken. Ik vond het alleen jammer dat het zo uit zag omdat ik er wel wat tijd in had gestoken. Tja als ik jou was zou ik die Duo kopen, is het wel de Duo-R?
 
Echt iets voor de man die alles al heeft..... Wel een mooi collectorsitem, al zul je er weinig mee doen als ie eenmaal bij je thusi staat.
 
Bij mij staat mijn pce nog regelmatig aan. Ik ben dan ook wel steeds weer op de retro toer ;) Als ik weer een nieuwe shmup binnen heb dan draait ie helemaal overuren. Sylphia heeft me wel een aantal dagen van de straat gehouden kan ik je vertellen.... Ken als je arm wilt worden en weer ziekelijk wil gaan collecten....kopen dat ding. Wil je dat juist niet, begin er dan echt niet aan want aan je pce hobby komt echt niet snel een einde. Steeds weer vind ik onbekende titels die gruwelijk goed zijn.
 
Daarom begin ik er ook niet aan, first things first. Misschien een andere Japan gang.
 
Zelf ook een erg trotse bezitter van een pc engine duo en als ik dit allemaal had geweten dan had ik hem veel eerder gkocht :)
Zelf heb ik nu een kleine 12 games en er zullen er nog veel volgen.
Volgend jaar dan is Castlevania ''rondo of Blood'' als eerst aan de beurt van de wat duurdere games.
Mometeel bezit ik nu een:

Nec pc engien duo(boxed mint)

Hier even een foto;
necpcengineduois3.jpg


En heb er de volgende games bij;

R-Type 1
R-Type 2
Super Darius
Ninja Warriors
Fatal Fury 2
Salamander
Dragon Spirit

Net eigelijk begonnen met de collectie(maandje)en er zal zeker veel meer bijkomen :lol:
 
Daar gaat je bankrekening ;) Ik hoop voor je dat je niet ook nog een AES systeem hebt...dan ben je helemaal snel blut ;)
 
Baki":2ubn3un4 said:
Daar gaat je bankrekening ;) Ik hoop voor je dat je niet ook nog een AES systeem hebt...dan ben je helemaal snel blut ;)

Dat is eigelijk nog de engine die aan mijn collectie ontbreekt 😉
Wil wel voor een boxed versie gaan omdat ik graag alles in complete staat wil hebben.
Heb Ronnie Klok al ingelicht en heb gelezen dat er veel mensen hier retro bij hem afnemen.
Bij Hit Japan kan je hem ook kopen,maar ben toch een beetje bang dat het mischien niet aankomt of verkeerd gaat.Bedoel het gaat toch gauw om een slordige 180 euro.
 
Wat heb je voor die duo-r betaald? een AES is trouwens in aanschaf best te doen, de games nekken je ....
 
ruderudie":385446o9 said:
Wat heb je voor die duo-r betaald? een AES is trouwens in aanschaf best te doen, de games nekken je ....

De pc engine koste me 131,00 euro(boxed) :lol:
Dat is voor een duo een zeer mooie prijs.
De games die mij erg aanspreken op de AES liggen rond de 30 euro dus dat valt reuze mee.
De AES is voor mij in aanschaf een stuk duurder.Voor een redelijke aes betaal je gauw rond de 150/200 euro.
 
Weer een nieuwe aanwinst voor m'n pc engine 8)
Eindelijk heb ik hem dan,want zo vaak zie je ze niet op E-Bay en al helemaal niet in deze staat.
pcedoubledragon2ig3.jpg
 
Ja ik heb naar aanleiding van de warme gevoelens die ik kreeg bij het weerzien van dd2 eens gekeken maar er zijn echt veel goede games op de pc engine. Heb ik een keer heel veel geld over schaf ik er wel een aan, welke store heb je de jouwe van?
 
ruderudie":1whczuh5 said:
Ja ik heb naar aanleiding van de warme gevoelens die ik kreeg bij het weerzien van dd2 eens gekeken maar er zijn echt veel goede games op de pc engine. Heb ik een keer heel veel geld over schaf ik er wel een aan, welke store heb je de jouwe van?

Zit er zelf nog aan te denken om een Duo R/RX erbij te nemen na m'n neo geo aes 😉
De game heb ik hier weg;RX Japanese Toys and Video Games(e-bay)
 
Wat is trouwens een beetje een redelijke richtlijn voor een Duo R of RX?
Het zal denk wel onmogelijk zijn om deze in mint staat te scoren.(er zullen altijd wel wat lichte krasjes opzitten)
En heeft een Dou R/RX ten opzichte van een Duo nou echt veel voordelen?(power/av cable niet te dicht bijelkaar),of is het gewoon puur de look?
En mijn laaste vraag luid,is hij nu wit of cremewit(gebroken wit).Het lijkt namelijk wel dat op elke e-bay foto die dingen iets cremig zijn.(geen dreamcast wit)
 
Die ronnie klok had er laatst een te koop voor 199, boxed en in zeer goede staat. Hij heeft hem echter niet kunnen verkopen voor deze prijs. In japanse webshops is de console tussen de 110- 180 euro afhangende van de staat. Voor 180 heb je wel een mint duo-r. Je zit dan alleen weer met de verzendkosten, die meestal toch tussen de 40 en 60 euro zitten. Maar ja, je moet maar geld over hebben...ik zag dd2 voor 90 euro nieuw, dus die van jou moet ook aardig wat pegels hebben gekost!Dure hobby blijft het toch.
Nog een vraagje, ik las dat de HU card van street fighter CE alleen op een turbografx draait en niet op een coregrafx? Hoe zit dit?
 
ruderudie":8xtye8lj said:
Die ronnie klok had er laatst een te koop voor 199, boxed en in zeer goede staat. Hij heeft hem echter niet kunnen verkopen voor deze prijs. In japanse webshops is de console tussen de 110- 180 euro afhangende van de staat. Voor 180 heb je wel een mint duo-r. Je zit dan alleen weer met de verzendkosten, die meestal toch tussen de 40 en 60 euro zitten. Maar ja, je moet maar geld over hebben...ik zag dd2 voor 90 euro nieuw, dus die van jou moet ook aardig wat pegels hebben gekost!Dure hobby blijft het toch.

Klopt had hem gezien,maar wist niet of hij in goede staat was.
Is soms wel jammer dat hij niet iets duidelijker is met aanduidingen zoals ze die gebruiken bij Hit-Japan.(s,a,b,c,d,e).
En voor 200 euro koop ik eerst liever een neogeo.
 
Een Neo zonder doos kan ik ook nog wel goedkoper vinden dan dat, met doos is het eigenlijk onbetaaldbaar vanuit Japan te laten versturen.
 
Back
Top