What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Nieuw houten kast project. Mini Naomi Uni (56k warning)

Holy crap dude! Damn, erg vet!
Mooi gedaan, naast het topic van waardeloze zelfbouw hebben we hier wel een topper imo :) Ga zo door!

Scherm = heftuuug :twisted:
 
Erg mooi, maar in vergelijking tot de cab vind ik het scherm toch maar erg klein.
 
Het TFT scherm is 17" en de cab's scherm is 29" (27" viewable) nogal een verschil idd.
De resolutie is waar het verschil in zit. het TFT scherm is energie zuiniger.
De superneo heeft een standaard rez en de TFT is High rez.
Tis dus wat je liever hebt scherp of groot.

Ik heb niet echt een voorkeur nog. Ik zie wel waar ik meer op speel als ik m af heb.
 
Heb vandaag de controls binnen gekregen.
Speciaal om het "mini"er in te houden zijn het kleine knoppen (24 mm) en kleine balltops.
:D
photo17.jpg
 
Erg mooi :) Ben je er al uit welke kleur de cab wordt? Of ga je alle kleuren origineel doen? Ga zo door man,, erg heftig!
 
Gungrave":2y6kndyt said:
Erg mooi :) Ben je er al uit welke kleur de cab wordt? Of ga je alle kleuren origineel doen? Ga zo door man,, erg heftig!

Jup hij wordt voornamelijk wit.
Stickers ben ik nu met het design bezig.

Ik heb intussen dit weekend het scherm ingebouwd en het control panel af.

photo18.jpg


Vandaag nog ff primen morgen hopelijk spuiten (nee! met verf :P )
 
Een close up zal ik van de week wel even maken.
Hij zit nu in de verf.
Het Plan is dat er een start, coin en 6 aktie knoppen op komen.
Het is de bedoeling dat ik met een een switchbox de mogelijkheid heb beeld en joystick aan te sluiten op de P2 kast die nog moet komen en andersom.
Dit word een Naomi kast en de andere een Atomiswave kast.
Voor de afwerking van het CP ben ik bezig een sticker te designen die alleen het CP groot moet worden net als bij de originele kasten eigenlijk.
 
Ja sorry,

Er is in de tussentijd een hoop gebeurd...
Afgelopen vrijdag heb zou ik mijn Naomi ontvangen met Ikaruga en RF2.
Helaas was er een verzendfout gemaakt bij coinop waardoor ik nu een Warzard Kit heb thuisliggen en een MVS spel.
Baalde als een stekker maar er wordt nu aan gewerkt.

Met pasen heb ik de kast gespoten en hijs inmiddels wat verf betreft af.
Ik heb gisteren het jamma harnas bijna afgemaakt.
Vandaag hoef ik alleen nog de audio en controls aan te sluiten.
Met een beetje geluk heb ik m vandaag voor het eerst werkend.

Helaas heb ik vezuimd foto's te maken maar ik zal vanavond ff mn best doen.
 
Ik ben benieuwd man! Zal dit dan de eerste zelf gemaakte kast worden die er degelijk uitziet?
 
Ik ben gisteren avond ff bezig geweest.
Ik heb vrijdag een Naomi met Ikaruga en RF2 binnen gekregen.
Natuurlijk wilde ik die testen maar omdat i.v.m. werk kreeg ik pas gisteren avond de kans om ze in te bouwen en te proberen.

Hieronde wat pics:

photo19.jpg

photo20.jpg

photo21.jpg

photo22.jpg

photo23.jpg

photo24.jpg

photo25.jpg

photo26.jpg

photo27.jpg

photo28.jpg

photo29.jpg

photo30.jpg

photo31.jpg

photo32.jpg

photo33.jpg
 
Erg leuk, nu alleen nog een Capcom I/O, je hebt die zes buttons niet voor niets.
Waar had je ook alweer die Battle Coliseum besteld?
 
Je moet er echt een paar voor de verkoop maken, volgens mij kan je hier goed aan verdienen.
 
Ken":192h4vnh said:
Erg leuk, nu alleen nog een Capcom I/O, je hebt die zes buttons niet voor niets.
Waar had je ook alweer die Battle Coliseum besteld?

Die capcom I/O kan nog wel ff wachten nu met maar 3 knoppen voor Ikaruga.
Het zal nu wel ff duren voor dat ik een Capcom spel bestel.

NGBC komt van excellentcom.net af.
 
Erg strak! Wanneer komen de stickers / details erop?
Ga zo door, t ziet er echt heel goed uit :)
 
Gungrave":g9bif4ix said:
Erg strak! Wanneer komen de stickers / details erop?
Ga zo door, t ziet er echt heel goed uit :)

Ik vermoedt dat dat nog even duurt.
Ik ben nog steeds bezig met design maar ben nog lang niet tevreden.
Als ik tevreden ben zal ik wat previews posten
 
Back
Top