What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Nieuw houten kast project. Mini Naomi Uni (56k warning)

legztec

Puzzle Mastermind
Ik ben al tijden fan van de Sega Naomi Universial sitdown.
Nu weet iedereen hier wel dat die dingen een rib uit je lijf kosten.
Vandaar dat er nog steeds eigenlijk geen thuis staat.
Nu kwam ik op killecabs.com een mini cute van capcom tegen.
Welke qua ruimte zeer gunstig is.
Vandaar dat ik op het idee kwam om een soort minicute Univerial te maken.
Deze thread is een soort progress thread voor wat ik als projectnaam T-go heb gegegeven.

Ik heb eerst op het internet wat plaatjes gezocht.
Nu kon ik niet veel goede vinden hen heb o.a. de hulp ingeroepen van Jeston.
DIt is trouwens een leuke site voor cany cabs:

http://home.insightbb.com/~ecousticforkris/


Ik heb een plaat van 244 bij 122 gekocht en in vieren laten zagen.
Ik heb nooit een echt tekening gemaakt maar wel een ruige schets gemaakt die ik als base heb gebruikt.

Hieronder wat plaatjes van de progress:
photo01.jpg

photo02.jpg

photo03.jpg

photo04.jpg

photo05.jpg

photo06.jpg

photo07.jpg

photo08.jpg

photo09.jpg


Toekomst:
- Ik moet nog een leuke naam vinden welke ook op de stickers komt te staan.
- Ik denk dat hij wit gaat worden maar over de kleur ben ik nog niet uit.
- Het doel was eigenlijk er een AW in te bouwen maar ik denk dat het een combi wordt AW/Naomi/PC.
- Er komt een 17" tft in welke ik al heb staan.
- Er komt maar P1 control in.
- Voor P2 komt een tweede kast welke in mijn hoofd al in design is.

Als jullie ideeen hebben, laat maar komen :)
Feedback is altijd welkom ook kritiek!
 
Netjes man.. Ik moet zeggen dat het er al netjes uitziet. Als je voorbeelden wil zien hoe je het NIET moet doen, zie dan het off-topic gebeuren met die zelfgemaakte mame kasten.

Je kan er zeker iets van maken, maar het heeft wel veel tijd nodig zo te zien.

Ik ben benieuwd naar je vorderingen
 
naomi.jpg

Even een pic van de cab waar je je project op hebt gebaseerd ter vergelijking.
Ziet er netjes uit tot nu toe, ook al heb ik een hekel aan alle zelfgemaakte cabinets, deze zou nog wel eens aardig kunnen worden ook. Zolang je er maar geen sticker van MAME op plakt, dat is voor homo's.
 
Ziet er nu al strak uit gast. Al enig idee hoeveel manuren hierin gaat zitten?
Je moet de kast overigens gewoon Nozomi noemen ;)
 
Damn dat ziet er zeer mooi uit, maak er ook maar een voor mij :o
Wat voor panel ga je er en doen? Of maak je die ook zelf?
 
Ken":1foge83z said:
Zolang je er maar geen sticker van MAME op plakt, dat is voor homo's.
Amen to that! Voor de rest ziet het er al erg promising uit dude, keep it up!
 
Ziet er goed uit ! Respect.
Jij was vroeger op school zeker heel goed in figuur zagen ?
 
Erg cool dat je tenminste wat doet aan de ergonomische stijl. Ik vind die scherpe rechthoekige cabs zo jaren 80 J/K. ;)
 
Ken":3cq987m3 said:
Zolang je er maar geen sticker van MAME op plakt, dat is voor homo's.
Duh
Hahah
Waar zie je me voor aan?
Ik denk dat het eerst een Raiden 3 cab wordt. (De PC versie is onderweg)
Later maak ik dan ook een jamma harnas voor aw en eventueel Naomi.
Het moet dus sowiso redelijk neutraal blijven.


Elf":3cq987m3 said:
Damn dat ziet er zeer mooi uit, maak er ook maar een voor mij :o
Wat voor panel ga je er en doen? Of maak je die ook zelf?

Mischien dat ik er ooit ook een voor de verkoop maak.
Het pannel wordt ook cusom build.


Mildoe":3cq987m3 said:
Ziet er nu al strak uit gast. Al enig idee hoeveel manuren hierin gaat zitten?
Je moet de kast overigens gewoon Nozomi noemen ;)

Wat dacht je van Nozo-mini :lol:
Ik denk dat ik er nu zo'n 20 uur in heb zitten.
 
Beter ga je heel snel dat project een andere naam geven dan praten we verder...
 
Update,

Ik heb gaten gezaagd voor de speakers, gaten van schroeven en spijkers afgesmeerd en de zichtbare delen in de primer gezet.
photo10.jpg


In de primer zie je al hoe die wit is.
Ik zit stiekum nog te denken aan zwart of donkergrijs.
photo11.jpg
 
Maak em niet zwart man, gewoon wit is the way to go.

Nozomi Naomi ; zo zou ik em noemen...
 
Ga je dan ook de originele kleuren op de kast zetten enzo? Nogmaals, mijn complimenten...het ziet er echt superstoer uit...
 
Qua kleuren ben ik er nog niet helemaal over uit.
Ik denk dat ik wat dat betreft toch mijn eigen toutch ga aanbrengen.
A la super neo special (zie mijn eerdere project Super neo special)

Ik ben intussen nog ff bezig geweest met het passen en meten en heb ff wat foto's gemaakt om het geheel wat beter te zien:
photo12.jpg

photo13.jpg


ook heb ik het scherm alvast getest op de AW.
photo14.jpg
 
Back
Top