What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Neo geo mvs 4 slot/Pimp the X

Ja de reden dat ik het op de "natte manier" deed is omdat een vriend van me z'n vader 30 jaar lang auto spuiter is geweest en met dit aanraadde.

Psykick":333e8iwt said:
Ik doe het ook altijd lekker nat :mrgreen:

Ik zat er al op te wachten ik denk waar blijft hij en ja hoor
Ouwe scharrel kip. :mrgreen:

Zier er strak uit beau!
Erg knap! Heb zelf de laatste tijd ook weer het MVS virus te pakken :)

stevuns":2xid0fw3 said:
Zier er strak uit beau!
Erg knap! Heb zelf de laatste tijd ook weer het MVS virus te pakken :)

Thanks stevuns neo geo blijft ook leuk in het nieuwe jaar maak er ik nog wel een :mrgreen:

AWESOME stuff :) ben ook wel een MVS freak, na wat gehannes met condensators is m'n bordje ook weer TOP! maar die zit verstopt in m'n kast ;) en wat zo'n vervanging kan doen met je geluid, ongelofelijk ;)

deze is vooralsnog niet te koop maar zeg nooit nooit ,
ik ga nog een paar maken misschien dat die wel in de verkoop gaan
ben nog aan het brainstormen.

ik had deze voor de grap gemaakt.
en ik had het nog nooit gedaan dus ik ben er wel achter gekomen dat de volgende toch anders ga doen
wat ik bv had met de mvs 4 slot is als je de cards eruit trekt en je komt tegen de zijkant aan van de behuizing.
dan crisp er toch een stukje verf eraf :shock: dus de volgende 4 slot, waar ik volgende week aan begin.
ga ik na het schoonmaken zandstralen dan blijft de verf ook beter zitten.

nieuwe 4 slot ..,

daarna even flink gezandstraald,,

van dichtbij

Om ervoor te zorgen dat de verf niet beschadigd raakt, gebruik ik altijd een spuitbus blanke lak van de Action (zéér goedkoop en echt geweldig spul). Deze geeft een echt keiharde beschermlaag, maar glimt als een bezetene. Om de glans weg te halen spuit ik nog een laagje Testors Dullcote. Deze combinatie werkt in iedergeval heel erg goed op miniatuurtjes...geen verf meer die loslaat als je een ongelukje hebt. Misschien ook een ideetje voor jouw CMVS?

thanks voor de tip ik heb blanke lak op mijn werk met deze mvs ga ik het proberen

Mocht je nog een laag Dullcote willen toevoegen, let er dan wel op dat het extreem stinkt en dat je het in een niet te koude en vochtige omgeving moet spuiten...anders krijg je soms een witte uitslag die je zeer moeilijk weer wegkrijgt.
Dullcote is echt geweldig spul en maakt de glanslak weer matter dan mat.

ik heb blanke lak die ze ook gebruiken in de auto industrie dus ik zie het wel net boten lak wordt ook
keihard

ik heb de mvs nog wat verder gestraald waardoor hij mooi egaal is gezandstraald.
folie erop geplakt en gespoten.

gespoten.

Daarna heb ik nog over het gezandstraalde metaal een coating aangebracht.
waardoor hij mooi donker wordt zo is hij nu.

Heel dik hoor. Ziet er supergoed uit wederom!!

RoOd":3thzk1b9 said:
Heel dik hoor. Ziet er supergoed uit wederom!!
Thanks dat zandstralen is wel tricky had de machine op 3 bar gezet
Dus niet te lang op een plek anders zit er zo,n een gat in

Abc123":ly1vzkwe said:
Dit ziet er prachtig uit. Wellicht een kopen als ik geld en ruimte heb.
Als je plek hebt voor een pak A4 papier heb je ook plek voor deze, hoor.

Back