What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

[main update: special]Xbox360 in Japan, jullie verwachtingen

Nou dan zitten die 70.000 denk ik allemaal online RR6 te spelen want ik kom vaak japanners tegen daar en veel ook :)

70k units verkocht?

Ik dacht meer iets van 50k in de eerste week.

Hoe dan ook. Bedroevend slecht. De Xbox deed het veel beter met launch...

Lekker triest trouwens, hier in Europa en in de VS hebben we tekort en daar hebben ze over.
Hadden ze die units beter hier kunnen verkopen! beetje jammer.

Nah, ik lees vooral ook op andere fora nu veel dingen als dat Japan nu al voor de Xbox 360 mislukt zou zijn. Boelshit natuurlijk. Er zijn buiten RR6 op dit moment nog geen typisch Japanse spellen, het is dan ook logisch dat het beestje nog niet zo lekker loopt. Binnenkort komen er een aantal rollenspellen uit in Japan en natuurlijk DOA4. Het is dan erg waarschijnlijk dat de verkoop iets aan zal trekken.

stom dat zij DOA niet als launchgame hebben gehad...MS weet zeker dat het een goeie seller zou zijn voor de 360.

Waarom hebben ze dan toch die haast met het uitbrengen van de console? Misschien een maand wachten of eerder zou ook niet verkeerd zijn. Ach ja...holiday season he...

Mildoe":3oilhlcb said:
stom dat zij DOA niet als launchgame hebben gehad...MS weet zeker dat het een goeie seller zou zijn voor de 360.

Waarom hebben ze dan toch die haast met het uitbrengen van de console? Misschien een maand wachten of eerder zou ook niet verkeerd zijn. Ach ja...holiday season he...

Daarmee laat je zien dat je niet zeker bent van je console en geen vertrouwen erin hebt. Een console uitstellen kan fataal zijn in deze markt. Een spel uitstellen heeft heel wat minder consequenties en is vaak zelfs nog goed voor de verkoop ook (omdat je er een 'beter' product van wilde maken of iets dergelijks. Spellen die (veel) vroeger uitkomen doen het volgens mij ook vaak minder goed (hoewel dit vrijwel niet te testen valt.)

Japanste X360 cijfers zijn binnen:

From dengeki:
360 hardware - 54k
360 software - 52k
Ridge Racer 6 - 24k

De Xbox launch was bijna drie keer succesvoller...

Back