What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

[main update: special]Xbox360 in Japan, jullie verwachtingen

Vergis je niet in de zeer slechte verkoopcijfers van de Gamecube in Japan.
Er is maar een koning en dat is de PlayStation2. Gamecube en Xbox krijgen in iedere winkel evenveel ruimte.
 
Nou Gamecube verkoopt toch wel even wat beter dan de xbox in japan. Hell de xbox is in het verleden zelfs wel eens outselled door de Wonderswan. PS2 is zeker de marktleider maar daarna komt toch echt dik de Cube ten opzichte van de xbox.
 
DC vlak na zijn dood outsellde de Xbox ook geloof ik, 3000 tegen 2000 stuks.
 
sharp":1j18zlxd said:
Shurik":1j18zlxd said:
Money can't buy love weet je.

Er gaan anders og genoeg mannen naar de hoeren. :twisted:

Noem jij dat liefde?

Of bedoel je dat je de 360 beter even kan huren dan? :lol:
 
Shurik":20llf9ae said:
sharp":20llf9ae said:
Shurik":20llf9ae said:
Money can't buy love weet je.

Er gaan anders og genoeg mannen naar de hoeren. :twisted:

Noem jij dat liefde?

Of bedoel je dat je de 360 beter even kan huren dan? :lol:

met huren heb je een goed punt, maar geloof dat er genoeg domme desperate mannen rond lopen die hoeren als liefde zien.
 
Shurik":4n5rxcfa said:
Hoeveel feiten iemand ook naar boven kan brengen dat de kans van slagen groter is, mijn gevoel zegt dat dat de kans net zo groot is als de huidige Xbox. Als straks de PS3 en Revolution er zijn zal er weinig japanner zijn die nog interesse heeft in de 360.

Money can't buy love weet je.
Maar met geld kan je wel exclusives kopen. MS pakt Japan nu veel beter aan met de 360 dan toen met de originele Xbox. MS had eerst het idee van "ze spelen wel wat we hun bieden" en dat was verkeerd, nu zeggen ze "we geven ze waar ze om vragen".

Ohh, en Hironobu Sakaguchi (Final Fantasy, Chrono Trigger) zit nu bij MS 'nuff said...
 
Wat je wilt gozer. Ik ga niet zitten kiften ik zeg alleen wat ik denk.
 
Dat is ook weer een lekker volwassen post. Ik heb echt geen behoefte aan dit soort ongein.
 
Idd!... we geven gewoon meningen .. zo simpel is het! Dus gewoon chill.
 
Shurik heeft misschien wel een mening maar hij kijkt niet naar de feiten. Hij ziet MS = Xbox = slecht in Japan en MS = Xbox 360 = slecht in Japan. Dat terwijl MS het deze keer dus COMPLEET anders aanpakt. Hoe kun je dan met een recht gezicht zeggen dat de Xbox 360 het net zo slecht zal doen als de gewone Xbox. Als er iets is wat je moet weten in deze bizz is dat je nooit naar de vorige generaties moet kijken. Het is allemaal in beweging. De marktleider van toen is nu de underdog en dat kan nu weer gebeuren, maar dan met Sony. Of dit ook echt gaat gebeuren weet niemand, maar dat is ook helemaal niet belangrijk. Een console hoeft nier per se het meest te hebben verkocht om succesvol te zijn.

Maar het enige wat Shurik hier waarchijnlijk op te zeggen heeft is "Wat je wilt gozer. Ik ga niet zitten kiften ik zeg alleen wat ik denk."
 
Jongen maak er niet zo'n scene van. Ik heb alleen mijn verwachting uitgesproken en dus niet "met een recht gezicht" gezegd dat het ook daadwerkelijk gaat gebeuren. Who knows man? Ik niet, jij niet. Dus waar maak je je in God's naam druk om. En natuurlijk besef ik dat MS het anders aan gaat pakken. Ze zullen wel moeten ook. Maar Nintendo en vooral Sony met de PS3 zal in een veel makkelijker vaarwater zitten, daar waar dat bij MS niet het geval is. Da's alles. Kan het voortaan alsjeblieft niet meer zo moeilijk allemaal. Ik ben nu eenmaal kort van stof. En als er iets niet duidelijk is vraag het dan gewoon normaal. En kom niet met een enkel:
:roll: Zeg dan gewoon wat je eventueel niet bevalt, dan voorkomt dat onnodig gezeik.

Maar het enige wat Shurik hier waarchijnlijk op te zeggen heeft is "Wat je wilt gozer. Ik ga niet zitten kiften ik zeg alleen wat ik denk."

Trek niet zo snel conclusies zie je wel weer.
 
Niemand maakt hier een scene. Jij laat jouw verwachtingen weten en ik zeg dat die niet kloppen, en dus begint er een discussie, of dat zou eigenlijks moeten gebeuren ipv "Wat je wilt gozer. Ik ga niet zitten kiften ik zeg alleen wat ik denk." Daarom kwam ik met de " :roll: "

En hoezo zitten Sony en Nintendo in een betere positie in Japan? De consoles van Nintendo en Sony hebben ook hun handicaps net als de Xbox 360. En vooral Sony zal hier waarschijnlijk last van krijge. Microsoft's positie is verbeterd terwijl Sony's positie is verslechterd.
 
Akira":1lgozfy3 said:
Niemand maakt hier een scene. Jij laat jouw verwachtingen weten en ik zeg dat die niet kloppen, en dus begint er een discussie, of dat zou eigenlijks moeten gebeuren ipv "Wat je wilt gozer. Ik ga niet zitten kiften ik zeg alleen wat ik denk." Daarom kwam ik met de " :roll: "

En hoezo zitten Sony en Nintendo in een betere positie in Japan? De consoles van Nintendo en Sony hebben ook hun handicaps net als de Xbox 360. En vooral Sony zal hier waarschijnlijk last van krijge. Microsoft's positie is verbeterd terwijl Sony's positie is verslechterd.

Of verwachtingen kloppen kun je pas na een redelijke periode zeggen, wat nu dus nog niet het geval is.

Maar laten we het hierbij houden? Met de feestdagen in zich kunnen we het hier het beste gewoon lekker gezellig houden :) Zand erover lijkt me?
 
Zand erover? Waarover? Voor zover ik weet is dit geen ruzie ofzo.

Of verwachtingen kloppen kun je pas na een redelijke periode zeggen, wat nu dus nog niet het geval is.


Ik denk niet dat je hoeft te wachten om te zien dat dit onzin is:
Hoeveel feiten iemand ook naar boven kan brengen dat de kans van slagen groter is, mijn gevoel zegt dat dat de kans net zo groot is als de huidige Xbox. Als straks de PS3 en Revolution er zijn zal er weinig japanner zijn die nog interesse heeft in de 360.

Money can't buy love weet je.
 
Ik hoop iig dat ie in jp ook aanslaat.
De kans dat dan de in jp geliefde titels ook hier komen is dan groter.
Is ie trouwens regio protected?
 
Mmm de Japanse launch line-up is nu wel erg pover geworden, met enkel RR6 als noemenswaardige titel... Ninety Nine Nights is naar de 'lente' uitgesteld, DOA4 met een week (of meer) opgeschoven... Xbox had een betere line-up in Japan.
 
De 360 heeft naar mijn weten wel een regiolock ja. Ach eerlijk gezegd maakt het mij niet zoveel uit of de 360 het wel of niet gaat doen in Japan. Wij zullen er hier in ieder geval weining van merken als dat het geval is.

En een reden waarom ik Xbox/Xbox 360 een toffe console vind is dat er gewoon veel Westers georienteerde games op uit komen... voor de typische (Japanse) games kan ik altijd terugvallen op Nintendo, Sony of natuurlijk Dreamcast.
 
las vandaag dat de verkoopcijfers ietswat tegenvallen in Japan. van de 160 duidend consoles zijn er slects 70 duidend verkocht en ook de games verkopen vallen erg tegen, maar dat is te verwachten bij een lage consoleverkoop. Blijkbaar moeten de echte games nog komen die de verkoop moeten stuwen.
 
Back
Top