What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

[main update]Column: Overhypte wannabe's

R-Type":1mnw0yuz said:
Bomba":1mnw0yuz said:
Gewoon een kwestie van smaak. Alleen omdat men zo positief is over ICO en jij het toevallig niets aan vindt, kun je het niet overrated noemen. :/

Er zijn zelfs mensen die FFVII, Panzer Dragoon Saga en Zelda OOT overrated vinden. Niet dat ik ICO met die spellen vergelijk, maar je moet het verschil tussen je eigen smaak en de daadwerkelijke kwaliteit van een game goed kunnen onderscheiden. Een game kan ERG goed zijn, maar je bent niet verplicht om het goed te vinden.

FFVII word heel erg gebashed in de Amerikaanse gaming scene, post maar eens op gamefaqs dat FFVII je favoriete game is en je bent meteen een nep gamer en je hebt FF6 dan zeker nooit gespeeld etc etc. Dit is ongeveer hetzelfde wat die bladen doen, namelijk jezelf laten gelden als "hardcore" en laten zien dat je "al veel eerder die serie speelde" en dus stoer bent. Want ik durf te wedden dat het gros van die pipo's zelf ook destijds FF6 niet heeft gespeeld (zo goed verkocht het toen ook weer niet buiten japan).

Op IGN en GF zijn ze gewoon psycho's imo.

Dan maar een nep gamer :D FFVII was en is imo nog steeds een super spel.
 
Jullie noemen een paar voorbeelden op die eigenlijks niks vergeleken zijn met HALO, waarom ze in godsnaam die game zo ophemelen... ik weet het niet, ik snap het gewoon echt niet. Want ik vind het gewoon 1 van de slechtste games van deze generatie. Het spel is zo gruwelijk saai, het verhaal wat zogenaamd zo vreselijk diep moet zijn vind ik amper terug in het spel enz.

Deel 2 heb ik gewoon weg niet gespeeld om dat ik het eerste deel echt crap vond en dat terwijl ik graag shooters(lees:FPS) mag spelen...

Ben ik de enige?
 
Arno":3f24v6si said:
Jullie noemen een paar voorbeelden op die eigenlijks niks vergeleken zijn met HALO, waarom ze in godsnaam die game zo ophemelen... ik weet het niet, ik snap het gewoon echt niet. Want ik vind het gewoon 1 van de slechtste games van deze generatie. Het spel is zo gruwelijk saai, het verhaal wat zogenaamd zo vreselijk diep moet zijn vind ik amper terug in het spel enz.

Deel 2 heb ik gewoon weg niet gespeeld om dat ik het eerste deel echt crap vond en dat terwijl ik graag shooters(lees:FPS) mag spelen...

Ben ik de enige?

Zonder de Multiplayer/ Online modus was het echt een boutspel. Alleen met vrienden en online is dit spel leuk, en wat mij betreft zit er ook totaal geen diepgang in het spel, nauwelijks verhaal...
Het spel zou nou niet 1,2,3 in me opkomen, maar als we het er toch over hebben kan ik HALO en HALO2 duidelijk als overhyped aanwijzen.
 
Zowel Halo 1 als 2 waren gewoon fantastische spellen. De rush die je kunt krijgen van deze spellen is gewoon enorm. Je kunt beide spellen echt uit uitspelen in een roes, echt heerlijk. Halo 2 was niet zo vernieuwend, maar alles dat het deed, deed het ook gewoon erg goed.
 
General Wong":i7udl12a said:
Zowel Halo 1 als 2 waren gewoon fantastische spellen. De rush die je kunt krijgen van deze spellen is gewoon enorm. Je kunt beide spellen echt uit uitspelen in een roes, echt heerlijk. Halo 2 was niet zo vernieuwend, maar alles dat het deed, deed het ook gewoon erg goed.

Wat ,mij betreft heb je gelijk, maar dan wel de MP/Online gedeeltes. SP vond ik zwaar saai, in ieder geval echt stukken minder dan MP/Online...
 
Zo haat ik dat gehype van Radiant Silvergun en Panzer Dragoon Saga. Alsof je geen gamer bent als je die games niet hebt. PDS heb ik zelf ook gehad (gestolen door inbraak net als de rest van mijn saturn collectie, kutzooi ;) ), maar ik vond het maar niks.

Ik ben blij dat Ken een topic als dit heeft gemaakt, want het is de waarheid en die mag gezegd worden.

Okami bijvoorbeeld is ook zo'n spel dat nu al bestempeld wordt als een soort ICO-ish game. Het hoeft niet slecht te zijn en ik ben benieuwd naar deze titel, maar gamers lijken meer op lemmingen tegenwoordig; ze apen na.
 
Okami heb ik gespeeld op de TGS en is ook niks bijzonders.
Ik durf ook te wedden dat 50% van de mensen die Killer 7 zo geweldig vinden de game niet eens hebben gespeeld.

Killer 7, de 'Pulp Fiction' onder videogames.
Iedereen vind het geweldig, omdat ze denken dat het een cultfilm is, maar de hele wereld heeft em nu gezien...jammer.
 
General Wong":3rgwlg9h said:
GG, ik had het over de singleplayer :D

Hehe, ieder zn smaak zullen we maar zeggen. Maakt me overigens niet zoveel uit als jij de SP leuker vind, over smaak valt niet te twisten :)
Ik vind SP veel minder leuk dan de MP en Online gedeeltes, en daar blijf ik bij ^^

En volgens sommigen is ICO dan nogal overrated, maar wat is nou precies het hele verhaal en het doel van het spel dan?
 
Gungrave":14yscxyf said:
Hehe, ieder zn smaak zullen we maar zeggen. Maakt me overigens niet zoveel uit als jij de SP leuker vind, over smaak valt niet te twisten :)
Ik vind SP veel minder leuk dan de MP en Online gedeeltes, en daar blijf ik bij ^^

En volgens sommigen is ICO dan nogal overrated, maar wat is nou precies het hele verhaal en het doel van het spel dan?

Wie het weet mag het zeggen... Doel van het spel was volgens mij ''als goed slaapmutsje dienen''.

Ik heb trouwens nog een leuke overrated game: Nights op de Saturn... Na er zoveel goede verhalen over gehoord te hebben had ik dan maar gelijk de hele zooi in huis gehaald, Christmas Nights en Nights, zowel PAL als JAP en een USA Nights + controller pakket. Damn, wat viel dat allemaal even tegen zeg. Het kan er aan liggen dat ik het na 15 minuten op heb gegeven, omdat het gewoon totaal niet boeiend was. Wil me er ook ooit nog eens toe zetten om verder te spelen. Wel erg fijne controller, gebruik die tegenwoordig voor al mijn Saturn spellen.
 
Hype is meestal nooit goed voor de uiteindelijke perceptie van games; de verwachtingen zijn meestal te hoog. Metal Gear Solid 2 en Halo 2 zijn hiervan erg goede voorbeelden... Ik probeer meestal zo veel mogelijk de hype te negeren en gewoon afgaan op de kwaliteiten van de developers/voorgaande games. Of ik wacht even totdat er wat genuanceerdere meningen verschijnen dan de intiële reacties.

ICO was nu niet iets wat je een verkoopshit kan noemen, maar werd wel de hemel in geprezen. Mooie visuele setting/sfeer/muziek, maar echt veel te kort om het als één van de beste games van deze generatie te bestempelen. Ik denk dat Shadow of the Colossus zoveel hype krijgt omdat de voorganger zo overrated was en je nu eenmaal mensen die enkel op scores afgaan en niet op hun eigen ervaringen/mening... Of gewoon fanboys die niet kunnen inzien dat je de games los van hun platform moet zien.
 
Je hebt ook zoiets als een omgekeerde hype, zoals ik dat dan maar noem.
Ik weet nog goed dat de PU Metal Gear Solid 2 afzeek, ik een brief schreef die overigens ook werd geplaatst en ze moesten toegeven dat ze compleet miszaten en de game om verkeerde redenen een slecht cijfer hadden gegeven.

Halo 2 en Metal Gear Solid 2 zijn dan opeens de slechtste games van complete generaties volgens sommigen, hou toch op. Mensen laten zich snel meesleuren in negatieve berichtgeving in de pers. Tuurlijk was Halo2 niet wat we er van verwachtten en ben ik zelfs teleurgesteld geweest in het online gedeelte, maar om nou te zeggen dat het een slechte game is , dat zeker niet. Hype kan dus zowel een positieve als negatieve kant opspringen, mensen moeten eens wat vaker nadenken wat ze zelf nou eigenlijk van een game vinden, als ze het al gespeeld hebben.
 
Ken":s3bre6j4 said:
Je hebt ook zoiets als een omgekeerde hype, zoals ik dat dan maar noem.
Ik weet nog goed dat de PU Metal Gear Solid 2 afzeek, ik een brief schreef die overigens ook werd geplaatst en ze moesten toegeven dat ze compleet miszaten en de game om verkeerde redenen een slecht cijfer hadden gegeven.

Halo 2 en Metal Gear Solid 2 zijn dan opeens de slechtste games van complete generaties volgens sommigen, hou toch op. Mensen laten zich snel meesleuren in negatieve berichtgeving in de pers. Tuurlijk was Halo2 niet wat we er van verwachtten en ben ik zelfs teleurgesteld geweest in het online gedeelte, maar om nou te zeggen dat het een slechte game is , dat zeker niet. Hype kan dus zowel een positieve als negatieve kant opspringen, mensen moeten eens wat vaker nadenken wat ze zelf nou eigenlijk van een game vinden, als ze het al gespeeld hebben.

Moet ik aan toevoegen dat als je in Halo 2 online een beetje level hebt opgebouwd het steeds leuker wordt aangezien de battles pittiger worden. Gelijkwaardige teams, strategie e.d. maken het spel leuker dan in de beginfase. Het is dan niet meer als een kip zonder kop rondrennen.

Het mindere punt aan online gamen in het algemeen, en dat is in meerdere games aanwezig, is het irritante gedrag van sommigen. Maten naaien.
Je eigen teamgenoten neerknallen, een race in andere richting rijden. Ik vind dat ze daar maar eens wat aan zouden moeten doen.

Verder vind ik zowel Halo 2 als MGS 2 prima games.

Als we het dan toch over overhypte games hebben.... GTA : San Andreas anyone? Ik zeg niet dat het een wannabe is omdat GTA het genre ooit begonnen is, maar een overhypt slap aftreksel van voorgaande delen is het in mijn ogen wel!!
 
Ken":mhfup63z said:
Je hebt ook zoiets als een omgekeerde hype, zoals ik dat dan maar noem.
Ik weet nog goed dat de PU Metal Gear Solid 2 afzeek, ik een brief schreef die overigens ook werd geplaatst en ze moesten toegeven dat ze compleet miszaten en de game om verkeerde redenen een slecht cijfer hadden gegeven.

Halo 2 en Metal Gear Solid 2 zijn dan opeens de slechtste games van complete generaties volgens sommigen, hou toch op. Mensen laten zich snel meesleuren in negatieve berichtgeving in de pers. Tuurlijk was Halo2 niet wat we er van verwachtten en ben ik zelfs teleurgesteld geweest in het online gedeelte, maar om nou te zeggen dat het een slechte game is , dat zeker niet. Hype kan dus zowel een positieve als negatieve kant opspringen, mensen moeten eens wat vaker nadenken wat ze zelf nou eigenlijk van een game vinden, als ze het al gespeeld hebben.

Mjah ondanks al de hype rond Halo 2 en Metal Gear Solid 2, heb ik toch nog van beide titels kunnen genieten, hoewel dit deels teniet werd gedaan door de overdadige berichtgeving en trailers... Je kende bij wijze van spreken het einde van MGS2 al voordat je het spel had gekocht! Quasi alle personages kreeg je te zien in de trailers, locaties,... noem maar op. Als je dan dingen gaat verwachten die je nog nooit hebt gezien, dan kan je inderdaad met een teleurstelling worden geconfronteerd wanneer je alles toch al eens hebt gezien op screenshots of trailers.

Daarom tracht ik toch de laatste jaren zoveel mogelijk van die trailers te mijden, ik wil verrast worden en zo weinig mogelijk weten. Toch wat de titels van mijn geprefereerde developers waar ik naar uitkijk betreft.
 
Back
Top