What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

leuke 'arcade' monitor

Als je voor lcd gaat pak dan 4:3. Maar voorlopig zijn er nog wel monitoren en tvs verkrijgbaar
 
Ik zag 'm ook al eens voorbij komen in m'n zoektocht naar een alternatief voor de sterfende CRT's.

Jammer dat ie niet 4:3 is.

Schitterend om te zien hoe wij allemaal zijn overgehaald van 4:3 naar 16:9 met het verhaal dat je horizontaal veel meer beeldinformatie krijgt. Nu promote Eizo een 1:1 scherm met het argument dat je verticaal meer ruimte krijgt. Wat een koeien zijn we ook :D

3D_CAD.jpg
 
Jinxz":3v7dzazh said:
Ik zag 'm ook al eens voorbij komen in m'n zoektocht naar een alternatief voor de sterfende CRT's.

Jammer dat ie niet 4:3 is.

Schitterend om te zien hoe wij allemaal zijn overgehaald van 4:3 naar 16:9 met het verhaal dat je horizontaal veel meer beeldinformatie krijgt. Nu promote Eizo een 1:1 scherm met het argument dat je verticaal meer ruimte krijgt. Wat een koeien zijn we ook :D

3D_CAD.jpg

Ik was net hetzelfde aan het denken toen ik de site bekeek :D
 
Heb het nooit helemaal begrepen. Erger me al jaren aan het gebrek aan verticale pixels..
 
Cageman":1a7m9v41 said:
Heb het nooit helemaal begrepen. Erger me al jaren aan het gebrek aan verticale pixels..

Same here. Ik heb een 1920x1200 gelukkig. Een jaar of twee geleden ging ie kapot en ik kon maar niet wennen aan een 1080p. Uiteindelijk heb ik 'm kunnen reviven met een capkit ;)
 
Ik snap alleen niet waarom dat ding zoveel meer moet kosten voor wat pixels meer.

Breedbeeld was toch om de horizontale balken bij films weg te laten op je TV.
Nou dat is gelukt :?

Ik ben wel gewend aan breedbeeld, maar 4:3 was ook prima.
 
Ik kan het niet laten om dit nog eens op te rakelen: http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/1866286.stm

Deze kerel werd zo gestoord van het switchen van 4:3 naar 16:9 dat hij probeerde het hoofdkantoor van Philips in Amsterdam te gijzelen. Na een gewapende gijzeling van 7 uur kwam ie erachter dat ie de verkeerde kantoor-toren had uitgekozen en dat Philips eigenlijk bij de buren in het pand zat. Toen schoot ie zichzelf maar door z'n hoofd.
Is ooit nog eens verfilmd zelfs met (volgens mij) Rutger Hauer.
 
Jinxz":1bkgfgbn said:
Ik kan het niet laten om dit nog eens op te rakelen: http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/1866286.stm

Deze kerel werd zo gestoord van het switchen van 4:3 naar 16:9 dat hij probeerde het hoofdkantoor van Philips in Amsterdam te gijzelen. Na een gewapende gijzeling van 7 uur kwam ie erachter dat ie de verkeerde kantoor-toren had uitgekozen en dat Philips eigenlijk bij de buren in het pand zat. Toen schoot ie zichzelf maar door z'n hoofd.
Is ooit nog eens verfilmd zelfs met (volgens mij) Rutger Hauer.
Ja, wat een tijd! Heel Nederland had zijn tv op 'smart' staan. The horror!
Ik had mijn tv altijd op 4:3 staan. Bij breedbeeld uitzendingen floepte hij dan automatisch naar 16:9 en bij 4:3 uitzendingen floepte hij dan weer keurig naar 4:3.
 
Jinxz":1m9omwud said:
Ik kan het niet laten om dit nog eens op te rakelen: http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/1866286.stm

Deze kerel werd zo gestoord van het switchen van 4:3 naar 16:9 dat hij probeerde het hoofdkantoor van Philips in Amsterdam te gijzelen. Na een gewapende gijzeling van 7 uur kwam ie erachter dat ie de verkeerde kantoor-toren had uitgekozen en dat Philips eigenlijk bij de buren in het pand zat. Toen schoot ie zichzelf maar door z'n hoofd.
Is ooit nog eens verfilmd zelfs met (volgens mij) Rutger Hauer.

Dat klopt hij had de verkeerde er staat supergroot philips op
Als ik uit mijn raam kijk dan zie ik de rembrandt toren nog glas gemaakt daar
150 meter hoog
 
Ik vind die dell schermen fijn, die kun je roteren.
en vind games als Mortal Kombat en street fighter ideaal op breedbeeld.
 
Anunaki":1ytf2av7 said:
breed is toch juist fijn. Zo kijk je ook de wereld in tenslotte

Bij jou heeft dat 16:9 verkoop-praatje dus duidelijk wél gewerkt 😉
 
lol

ik zou eerlijk gezegd niet eens weten wat je daarmee bedoelt? Ik heb ook pas een breedbeeld TV sinds ik mijn 1e platte heb gekocht een jaar of 5 terug ;) Daarvoor gewoon 4:3 CRT

ik weet alleen dat bv verticaal gefilmd altijd kut is en ik bij een computer een brede monitor fijner vind werken dan een vierkante, mijn analyse is dat je van dichtbij beter wat breder kunt kijken dan hoger

ik ken nog wel de reclame dat je met breedbeeld beter naar tennis zou kunnen kijken
 
Anunaki":2doxrw1h said:
ik ken nog wel de reclame dat je met breedbeeld beter naar tennis zou kunnen kijken

Dat en het praatje dat je bij de 16:9 versie van Dances with Wolves één extra bizon ofzo kon zien...
 
En juist tennis wordt altijd 'verticaal' in beeld gebracht. Breedte doet er dan echt totaal niet toe?

10dz1qr.jpg
 
Back
Top