What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Laatst gespeelde Retro titel?

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Burning Fight op de AES gespeeld. :D

Ik vind hem eigenlijk hartstikke tof, ook al is het een ontzettend foute Final Fight rip off. Die typische begin jaren 90 sfeer zit er in; gastjes met spijkerbroekjes en tanktops, foute kapsels en zonnebrillen. Een smakeloze hulk hogan rip off komt ook nog ff via scalingeffects in beeld om jou een pak rammel te geven, maar niet voordat hij een fonteintje sloopt.

Soms als je een flying kick op een motorrijder doet, dan dodged hij je kick door te bukken! lol! :D

Dankzij gelimiteerde continues blijft de game goed en verslavend, ik kwam eerst bij level 2, nu haal ik de boss van level 3 al bijna. Nu realiseer ik me weer waarom zoveel arcade to home translation zo snel verveelden; door die eeuwige continues dus. En realiseer ik me waarom ik nooit een AES memorycard heb gekocht.
 
R-Type":32bk3t5h said:
Burning Fight op de AES gespeeld. :D

Ik vind hem eigenlijk hartstikke tof, ook al is het een ontzettend foute Final Fight rip off. Die typische begin jaren 90 sfeer zit er in; gastjes met spijkerbroekjes en tanktops, foute kapsels en zonnebrillen. Een smakeloze hulk hogan rip off komt ook nog ff via scalingeffects in beeld om jou een pak rammel te geven, maar niet voordat hij een fonteintje sloopt.

Soms als je een flying kick op een motorrijder doet, dan dodged hij je kick door te bukken! lol! :D

Dankzij gelimiteerde continues blijft de game goed en verslavend, ik kwam eerst bij level 2, nu haal ik de boss van level 3 al bijna. Nu realiseer ik me weer waarom zoveel arcade to home translation zo snel verveelden; door die eeuwige continues dus. En realiseer ik me waarom ik nooit een AES memorycard heb gekocht.

Heb je wat footage voor ons? ;)
 
Toch heb ik hem nog nooit uitgespeeld, doordat ik maar 3 credits heb ;)

Vind die razende metro achtergrond nog steeds te gek, net als 15 jaar geleden ;)

Het is alleen jammer dat er te weinig grapple moves inzitten. Die dikke gast is compleet kansloos om te selecteren want hij onderscheid zich niet met piledrivers op zijn Haggar's.
 
R-Type":lbub2ktk said:
Toch heb ik hem nog nooit uitgespeeld, doordat ik maar 3 credits heb 😉

Ik had er samen met m'n vriendin 20 nodig 😉
 
ZO burning fight is wel een jeugd sentiment, daar heb ik veel muntjes ingegooit. Zeker meer cash ingegooit dan in een Final fight machine.
 
Soms wil ik dat ik een tijdmachine had. Lekker terug naar mijn jeugd.. geen stress, geen zorgen, geen internet (toch wel een boosdoener).. gewoon fun (en veel buiten spelen, wat ze nu bijna nooit meer doen). En games van toen spelen, het in de winkels aangapen wat je nooit dacht te kunnen betalen.

Daar speel je gedeeltelijk ook retro voor imo! Stuff wat je toen gemist hebt of nooit kon veroorloven en stuff waar je herinneringen aan hebt. Dan heeft ouder zijn en dus kapitaalkrachtiger zijn en het Internet ook wel zijn voordelen... Maar toch kan niets op tegen de jeugdjaren.

Maar we dwalen af.. wat voor Retrogame heb ik voor het laatst gespeeld?

Command and Conquer Red Alert! We gingen die bij een maat van me downloaden, zo puur uit een impuls. En installeren maar.. Gezellie Skirmish mode doen, zoals vroeger (klinkt nu wel erg als een ouwe zak zeg..). Ik ben niet zo into RTS, maar RA blijft toch wel heel erg vet. De muis gaat nu wat te snel, maar het speelt verder nog uitstekend.
 
Gisteren weer meegedaan in een tournooi met C&C Zero Hour 8)
Helaas lagen we er in de 2'de ronde al uit :( .Tja ik heb dit spel echt weinig tot niet meer gespeeld de laaste jaren.Toch blijft het naar mijn idee een geweldig spel!
 
Gisteren ASO II gespeeld op de neo geo homecart natuurlijk ;)

Echt te nice kwam niet verder dan de vierde level met 3 continues, maar goed had al een tijd niet meer gespeeld en het was echt genieten.

De wapens blijven cool indat spel, jammer genoeg niet een black-hole of de phoenix wapen kunnen gebruiken in het potje.

Maar wel de Nuke :twisted:
 
Dracula XX (Super Famicom).
Wat is dat spel wreed man, had het vroeger eens op een wildcard gespeeld :oops:
Maar orgineel speelt hij stukker lekkerder 😉
 
Dracula XX is de snes versie van Dracula X Rondo of Blood voor de PC Engine. Alleen al de animaties van dit deel ten op zichte van deel 4 op de snes is ziekelijk. Vette game maar de PCE versie is echt nog een stuk dikker :D
 
Baki":1nvlvltv said:
Dracula XX is de snes versie van Dracula X Rondo of Blood voor de PC Engine. Alleen al de animaties van dit deel ten op zichte van deel 4 op de snes is ziekelijk. Vette game maar de PCE versie is echt nog een stuk dikker :D

Klopt,
Trouwens hij is volgens mij niet helemaal hetzelfde toch?
Teminste de filmpjes die ik op youtube zie zijn sommige levels toch wel iets anders, maar kan ernaast zitten hoor 😉
Helaas heb ik die game nog niet, maar zit wel te azen :P
Alleen omdat die game op cd-rom staat is al super, beter geluid etc. 😉

http://www.youtube.com/watch?v=Wep2g-vJ ... ed&search=
 
Over het algemeen word Vampire's Kiss juist als een teleurstelling gezien (vergeleken met IV). Check bijvoorbeeld de vele GameFAQS reviews. Het moet kwalitatief zeer schril afsteken bij het PCE origineel.

Ik vond hem zelf wel aardig, zag er heel goed uit voor een SNES game. Maar ik geloof niet dat ik hem ooit uitgespeeld heb.

De laatste Retrogame die ik gespeeld heb is King of fighters 99 op de AES. Speaking of, ik verwacht KOF 98 in de brievenbus anytime now... ik kan niet wachten! Ik denk dat ie er morgen wel is.
 
Ben zelf druk bezig 😉
Maar Castlevania 4 was ook echt een super game, vooral het level met al het goud, heerlijke music!
 
Dracula X rondo of blood origineel en remake + symphony of the night komt voor de psp , kan iedereen kennis maken met deze toffe game.
 
Back
Top