What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Kids en gamen

Onze oudste zoon van 6 speel elke dag (mits hij zich gedraagt) maximaal een uurtje voor het eten. De weekenden is soms een uitzondering omdat hij dan ook wel eens 's ochtends een uurtje mag. Hij speelt van alles, tablet, NDS, Wii, Arcade hij mag zelf kiezen maar wij kiezen de spellen. Dus geen vechten en geen mensen of dieren schieten. Minecraft is hij helemaal weg van en ook Mario maar ook Just Dance bijvoorbeeld.

Ik vind het belangrijk dat ze zichzelf even kwijt kunnen raken in een spelletje en het leert ze ook omgaan met stress en teleurstelling maar wel met mate, het moet leuk blijven, zijn immers spelletjes. Daarnaast willen wij ook geen kinderen die de hele dag achter zo'n ding hangen en niets anders meer doen. Maar ik denk dat wij met deze regeling zo aan ieders behoefte voldoen.

M'n dochtertje is helemaal gek op point en click games. Iets waar ik vroeger ook helemaal gek van was. Zo hebben we vrijwel alle Lucasarts games uitgespeeld en spelen we het liefst de re-mastered originele Monkey Island games. Zo erg zelfs dat wanneer we ze alle 3 uitspelen, we gerust weer bij deel 1 beginnen. De Teltale versies hebben we ook uitgespeeld maar er gaat niets boven de originele 3 delen.
Arcade games spelen we ook wel eens maar zolang alle cabs die ik mee naar huis neem projecten zijn valt er vaak niet op te spelen. En als ze vervolgens opgeknapt zijn gaan ze naar de werkplaats ;)

"werkplaats" 👏 Kun je rustig "alleen" goed alles testen.

Qua arcade: Ik neem mijn kids graag mee naar Zoetermeer :mrgreen:

Back