What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Kids en gamen

RoOd

Shmup Veteran
Nu weet ik dat er best wat mensen hier rondhangen die kinderen hebben, mijn vraag is hoe gaan jullie met gamen om van je kind(eren)?

Mijn zoon van 8 bijvoorbeeld kan slecht tegen spellen met levels en raakt echt helemaal gefrustreerd als hij vast zit.
Ook het stoppen met spelen was wel een probleem, dat laatste hebben we opgelost door een timer neer te zetten. Kan hij precies zien hoe lang het spel nog duurt en dat werkt heel goed voor hem.

Dus ik ben wel heel benieuwd wat jullie ervaringen zijn, hoe oud zijn ze, spelen ze veel of weinig en wat voor games?
 
Zoon van 9 en dochter van 7. Zijn tamelijk verslaafd aan vooral tablet games en de WiiU. Ten eerste moeten wij goedkeuren welke spellen ze downloaden en spelen, en hebben we een aantal vaste momenten op de dag dat ze een half uurtje mogen gamen. Sowieso niet als ze opstaan in de ochtend: dan liggen alle tablets en handhelds buiten bereik; ze starten anders hun dagritueel niet meer op.

Mijn zoon heeft vaak de behoefte om in-game aankopen te willen doen voor een tablet game, maar dat gaat nooit en never gebeuren. Geld steken in in-game aankopen voor een tablet game zie ik echt als geld door de plee spoelen :)
 
ik heb een zoontje van 13 jaar
houdt veel van race en vechtspellen.
wil alleen maar winnen (en dat doet hij ook nog tegen zn vader LOL)

heeft een xbox360 waar hij veel forza op speelt.
hij vraagt altijd netjes of die mag gamen
spreek met hem een tijd af dat ie mag gamen en dat ie zelf op de tijd moet letten
doet ie dat niet op tijd stoppen krijgt hij een waarschuwing
en bij de 2e keer heb ik nog een xbox360 erbij :)

en wat betreft tablet / telefoon gamen dat vraagt ie ook nog steeds
en zo houden we precies in de gaten wat hij doet
 
Mijn zoon is pas 2 en hij mag soms een half uurtje op de iPad. Dat vindt hij te weinig. Jammer dan[emoji23][emoji23]
 
Anunaki":276f5cz7 said:
Mijn zoon is pas 2 en hij mag soms een half uurtje op de iPad. Dat vindt hij te weinig. Jammer dan[emoji23][emoji23]


Ik heb dus ook nog een dochter van 2,5 maar die is helemaal niet erin geïnteresseerd. Peppa pig kijkt ze helemaal grijs maar gamen vind ze niks....
 
Alleen maar ipad, mobiel, maar de middelste vind het wel leuk om met mij te gamen. Geen freaks iig.
 
Beide (2 en 4) spelen games op de iPad - allemaal verantwoorde games, voornamelijk van Toca Boca.

Shmups vinden ze ook leuk op de cabs, maar voornamelijk om aan stick te rossen, felle kleuren en muntjes te werpen :)
 
Kleine van 2, kijkt voornamelijk filmpjes. Vind het wel heel leuk om af en toe turtles te kijken op de arcade kast :)
 
Ik heb 2 kinderen 2 cavia's een enorme zwarte kat een teckel. Net een dierentuin, helemaal als ze honger hebben of willen gamen.
 
c90b21b83122742d7c7e0cbc2ebccdfc.jpg
 
Ik heb een zoontje van 7, twee luipaardgekko's en een wimpergekko.
Beide luipaargekko's mogen af en toe uit het terrarium, maar komen niet verder dan de bank...lijken niet geïnteresseerd te zijn in computerspellen.
De wimpergekko...tja, die is schuw en komt zelfs z'n terrarium niet uit.
M'n zoontje daarentegen is bezeten van computerspellen, op dit moment vooral van The Puppeteer. Aangezien het een aardige obsessie voor hem is (hij kan zo ongeveer over niets anders praten dan computerspellen), hebben we besloten dat hij doordeweeks op schooldagen maar een half uurtje mag spelen en in het weekend een uur. Ik vraag mij af waar hij die obsessie van zou hebben...
 
cthulhu":2yjador1 said:
Aangezien het een aardige obsessie voor hem is (hij kan zo ongeveer over niets anders praten dan computerspellen), hebben we besloten dat hij doordeweeks op schooldagen maar een half uurtje mag spelen en in het weekend een uur. Ik vraag mij af waar hij die obsessie van zou hebben...

Dat klinkt bekend, na 2 uur het over LEGO Batman gehad te hebben ben ik het meestal wel zat...

Hoe groot zijn die gekko's?
 
Mijn kat heet Rambo, maar dikke of slaapkop past beter bij hem. En gamen kent ie niet. :D

ontopic:
Wij hebben de kids nooit games aangeboden totdat de oudste 6 was. En hij Star Wars Lego mocht spelen. De jongste begon op zijn 5e mee te spelen.

Mijn zoons zijn nu 10 en 12, en helemaal gek van gamen. En spelen best veel games zoals Minecraft en call of duty.
De jongste speelt vaak met een aantal klasgenootjes minecraft op een server (met skype aan).

We hadden met mijn oudste zoon afgesproken toen hij naar de middelbare school ging dat hij doordeweeks zo veel mag gamen als hij wil.
Zolang hij zijn huiswerk goed maakt, en zijn cijfers ruim voldoende zijn. Als het minder ging, wij ook het gamen gingen beperken, tot zelfs zijn Xbox van de kamer af. Dit ging een half jaar prima, tot meneer er achter kwam dat na 5x overlezen hij geen 8en en 9ens meer haalde.
En echt moet leren, en woordjes stampen. doordeweeks is daardoor het gamen even afgeschaft tot zijn cijfers weer vooruit gaan.
Dat is nu weer, maar doordeweeks gamen is hebben we wel op een laag pitje laten staan omdat er een proefwerkweek aankomt.

We hebben al een een paar jaar geen tijdafspraken gemaakt, gezien ze vaak na een uurtje toch andere dingen doen, of 's avonds liever op de bank een filmpje kijken met ons. Als we gaan eten, en we we weten dat ze in een online potje zitten, melden we vroegtijdig dat als het potje afgelopen is, ze de pc uit moeten zetten, omdat we gaan eten. (midden in een online potje stoppen irriteer ik mij ook aan, dus waarom dat van hun wel eisen).

En zo lang ze het uit hun zelf makkelijk kunnen stoppen om naar vriendjes te gaan, en buiten te gaan voetballen oid. En als ik vraag te stoppen omdat we weg moeten, er bezoek is of wat dan ook, ze dat zonder (al te veel 😉 ) mokken doen. Laat ik ze zelf hun gametijd indelen.

Dit werkt bij ons.
 
Back
Top