What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Jamma Candy Cabinet Restoration (Chap)

Trailblazer":29ir0rvq said:
Konami code toch?

Hence Windy :)

Sticks kunnen niet op de kop gemonteerd worden, tis idd de connectorts verplaatsen.

Als je geen versterker hebt in je voeding (anders kan je daar nog een zwengel aan geven)........ geluid regelen gaat eigenlijk altijd via de pcb/mobo. Elke keer dat je een nieuwe game erin gooit zorg dat je een verschoning heb klaar liggen, geluid is vaak (te) hard de 1ste keer.

Zie net dat het geluid en de sticks al behandeld zijn....pffff lekker hoor zo vroeg posten.

En je hebt gelijk Jamma is indefinite > Naomi

Nice cab, man!
 
Astro is een hele fijne cab. Daar ga je veel plezier van hebben.

maar chapddr, neem vooral de tijd voor alles. Je lijkt supergehaast te zijn in alles wat je doet, en niet de tijd te nemen om dingen zorgvuldig te doen of even uit te zoeken. Men wil graag helpen, maar neem zelf ook eens het voortouw. Zaken als degauss en volume is al heel vaak beschreven en uitgelegd op dit forum en er buiten.

Neem bijvoorbeeld pas foto's als je cab echt helemaal in elkaar staat. Ik zag op je foto's dat de behuizing nog niet goed was dichtgeschroefd maar dat de monitor er al wel in hing. Kijk alsjeblieft uit met dat soort dingen. Ongelukken zitten in kleine hoekjes.

nogmaals, neem je tijd en probeer de schat aan informatie over onze hobby goed tot je te nemen.
 
Actiefoto's pour les nozoms:

11554597816_22e9b6fa78.jpg

11554598846_2b99cdb8e7.jpg

(Het CP is nog niet klaar ofc :P )

Monitor beeld is wel echt super! :P Hoogte en breedte moeten echter nog worden bijgesteld...

De stick met de rode balltop werkt jammergenoeg niet 100%. Hij wordt steeds minder stroef maar de up en down richtingen pakt hij niet altijd.

Tenslotte is het geluid van de speaker overduidelijk nog mono. Deze vakantie eens uitzoeken hoe ik stereo-sound werkend krijg.

@Trailblazer Er zit gelukkig een volumeknop op de PSU-unit :) Hoef ik niet iedere keer te schrikken als ik een nieuwe game er in stop.

@Cage Ik snap wat je bedoelt, excuses daarvoor. Dit was gewoon een paniekmomentje. Krijg je als newb je kast binnen en dan schrik je toch wel als een deel van je beeld blauw is... :? Maar wat bedoel je precies met de behuizing? De twee (grote) onderstukken van de kast? Die zijn nooit uit elkaar geweest. Ik heb daar alleen een schroefje uit gehaald voordat we besloten de kast in een deel naar boven te tillen.

Maar inderdaad, ik ben wat té gehaast. Alleen weet ik nu wel dat mijn kast naar behoren functioneert en begint vanaf nu officieel het ontdekkingspad van de Jamma/Candy wereld voor ChapDDR :P
 
Ziet er goed uit chappie, lijkt een prima monitor in te zitten :mrgreen:

Vind je enthousiasme mooi om te zien, maar ben het met Arjan eens neem even de tijd om de basics
uit te vinden van de candy cabs (er zit namelijk veel overlap tussen verschillende cabinetten wat betreft knoppen voor degauss, volume, contrast, brightness, horizontal size/ position, vertical size/ position.

Hopelijk kun je snel een 12 button cp vinden man, want dat zou je cab wel afmaken. :D
 
ChapDDR":11qfyn24 said:
Tenslotte is het geluid van de speaker overduidelijk nog mono. Deze vakantie eens uitzoeken hoe ik stereo-sound werkend krijg.

De Astro City is van nature een mono cab maar kan je wel met wat aanpassingen stereo maken. De meeste JAMMA spellen zijn overigens mono.

Misschien ook een idee om de handleiding te zoeken en te downloaden? Altijd handig om te hebben. Ook is het een goed idee om op een website als Arcade Otaku de Wiki te bekijken, daar staat veel leerzaams in.
 
cthulhu":3e65k3sf said:
De Astro City is van nature een mono cab maar kan je wel met wat aanpassingen stereo maken. De meeste JAMMA spellen zijn overigens mono.

Misschien ook een idee om de handleiding te zoeken en te downloaden? Altijd handig om te hebben. Ook is het een goed idee om op een website als Arcade Otaku de Wiki te bekijken, daar staat veel leerzaams in.

Ik heb zelf al even gezocht naar een manual van de Astro City maar die kon ik niet vinden op de AO-wiki. Ze hadden er wel eentje van de NAC maar ik weet niet in welke mate de twee kasten van elkaar verschillen.

Er staat wel een tutorial op de AO-wiki voor stereogeluid. Mijn Neo Geo mobo kan stereo wel aan (er zit ergens een switch voor stereo/mono op) :) En volgens mij ook de CPS-2 games?

Die twee worden toch mijn main systemen :D
 
hoi
idd je enthousiasme werkt aanstekelijk,maar ik las dat je al goed advies erover gekregen hebt.
de monitor heeft echt een mooi beeld,neem de tijd om er iets moois van te maken

geniet ervan
 
ChapDDR":16txvf0h said:
Ik heb zelf al even gezocht naar een manual van de Astro City maar die kon ik niet vinden op de AO-wiki. Ze hadden er wel eentje van de NAC maar ik weet niet in welke mate de twee kasten van elkaar verschillen.

Er staat wel een tutorial op de AO-wiki voor stereogeluid. Mijn Neo Geo mobo kan stereo wel aan (er zit ergens een switch voor stereo/mono op) :) En volgens mij ook de CPS-2 games?

Die twee worden toch mijn main systemen :D

Als het goed is verschillen de handleidingen niet echt veel van elkaar, de Astro City heeft over het algemeen een Nanao MS8 monitor, maar sommige hebben een MS9 zoals de New Astro City, verder zijn volgens mij alleen de speakers van de Astro anders dan die van de New Astro. De handleiding voor de New Astro zal dus grotendeels van toepassing zijn op jouw cab.

Alleen de MV-1 en de MV-1F hebben een stereo/ mono switch, jouw MVS is een MV-1...de handleiding is te vinden op de HardMVS website. De CPS-2 A Board heeft aansluitingen voor tulpstekkers voor het geluid, dus makkelijker kan niet.
 
cthulhu":9mk5sz8r said:
Als het goed is verschillen de handleidingen niet echt veel van elkaar, de Astro City heeft over het algemeen een Nanao MS8 monitor, maar sommige hebben een MS9 zoals de New Astro City, verder zijn volgens mij alleen de speakers van de Astro anders dan die van de New Astro. De handleiding voor de New Astro zal dus grotendeels van toepassing zijn op jouw cab.

Alleen de MV-1 en de MV-1F hebben een stereo/ mono switch, jouw MVS is een MV-1...de handleiding is te vinden op de HardMVS website. De CPS-2 A Board heeft aansluitingen voor tulpstekkers voor het geluid, dus makkelijker kan niet.

Ah thanks, dan weet ik dat ook weer :D En voor de speakers heb ik dat tutorial dat op AO staat.

Oh ik dacht dat ik de MV-1F had maar dat kwam omdat Google plaatjes liet zien van andere model wanneer ik op MV-1 zocht :P Thanks voor de info!
 
Nice hoor, mooie aanwinst! Nu ben ik toch wel benieuwd wat die mooie prijs was? ;)

Hoe ga je die gaten opvullen, ga je dat ook plamuren of vind je het wel prima zo? Lijkt me wel een cool projectje om te doen, je hebt ruimte genoeg zo te zien!
 
Sp33dFr34k":al9rqyxy said:
Nice hoor, mooie aanwinst! Nu ben ik toch wel benieuwd wat die mooie prijs was? ;)

Hoe ga je die gaten opvullen, ga je dat ook plamuren of vind je het wel prima zo? Lijkt me wel een cool projectje om te doen, je hebt ruimte genoeg zo te zien!

Check je PM ;)

En ik denk dat ik het zo laat, ik vind het helemaal niet storend. Ik vind de vlek aan de andere kant juist wel lelijk :P
 
Weet iemand waar ik een 2L12B CP voor mijn Astro kan scoren?

Ik heb al bij giz10p en Andy (AGS) gezien dat ze het CP zelf te koop hebben maar de overlay helaas niet :(
 
Ze hebben daar helaas geen 12button variant maar ik heb de eigenaar even een mailtje gestuurd.

Zal ook Richy eens PM'en
 
Back
Top