What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Initial D liefde

ChapDDR

Moderator
Staff member
Ik heb Initial D altijd al tof gevonden maar sinds ik op Animecon op de ID cab heb gespeeld, ben ik echt verliefd :roll: Wat een toffe game, stukke diepgaander dan meeste arcade games.

Ik heb de laatste week het internet afgezocht om meer te weten te komen over deze game, de geschikte cabs en wat ze kosten. Ik heb al begrepen van Cage en Spectre van AO dat een Naomi Upright met mods volledig speelbaar is m.u.v. net niet max. kunnen remmen en geen FFB.

[fimg=350,270]http://www.ohgizmo.com/wp-content/uploads/2007/07/initial_d_arcade.jpg[/fimg]
Past prima in een studentenkamer

Wat mij echter totaal onduidelijk is, is wat hier de prijs is van een ID (Sega Naomi 2, ID 1/2/3) sitdown cabinet? Ik heb verkochte cabs in Murica gezien voor 400~550$, eentje voor 800 pond op AO en een aantal (oude posts) van 1500+ van handelaren en bedrijven. Je suis confused :?

Btw, ik bedoel deze cab:
c8u1_initial-d-005_redimensionner.jpg
 
Die cab is altijd erg geliefd omdat hij gebruikt wordt voor Outrun 2 conversies.

Je ziet deze kasten niet vaak meer langskomen; ik denk dat dat ook de reden is van het feit dat je geen constante prijsindicatie kunt maken. Ik zou een complete kast (met mobo en game) inschatten op 600-700 euro.

Je kunt natuurlijk ook een bestaande kast ombouwen naar ID. Een los ID dashboard is niet moeilijk te vinden namelijk.

Vraag is ook een beetje wat je bereid bent uit te geven.
 
Cageman":2q3ek16p said:
Die cab is altijd erg geliefd omdat hij gebruikt wordt voor Outrun 2 conversies.

Je ziet deze kasten niet vaak meer langskomen; ik denk dat dat ook de reden is van het feit dat je geen constante prijsindicatie kunt maken. Ik zou een complete kast (met mobo en game) inschatten op 600-700 euro.

Je kunt natuurlijk ook een bestaande kast ombouwen naar ID. Een los ID dashboard is niet moeilijk te vinden namelijk.

Vraag is ook een beetje wat je bereid bent uit te geven.

Poeh, gelukkig. Ik had meer verwacht :P Maar het vinden van een cab zal dus wel even duren.

Wat voor model kasten kan je allemaal ombouwen naar een ID dan? Ik neem aan die Emergency Ambulance/Daytona 2/Outrun 2? Of zijn er nog meer opties? (Lijkt mij wel dan duurder dan een ID cab omdat die wat meer gewild zijn?)
 
Ik moet mijn oordeel bijstellen. Vergissen is menselijk zullen we maar zeggen. Ik heb er in het verleden zo af en toe eens eentje voorbij zien komen voor rond de 750, maar intussen zijn ze nogal zeldzaam en gewild geworden. Ik durf mijn hand er niet meer voor in het vuur te steken, maar ik denk dat 1000 euro een wat realistischer prijs is.
 
Arjan heeft gelijk, de laatste die is verkocht is voor 800 pond verkocht en dat vond men al echt een topprijs. Die op het Animecon is van mij en die heb ik een aantal jaren geleden gekocht in projectstaat met defecte monitor en zo. Daarna niet tegen gekomen, buiten de bovengenoemde dan. De prijs daar gelaten kom je ze echt zeer zelden tegen. Ik weet nog van 1 twin die binnen 1 dag naar het buitenland ging zonder überhaupt te koop te hebben gestaan. Succes!

ps. als je goed hebt gekeken naar die van mij zie je dat er boven links in de hoek een handtekening staat. Dat is de handtekening van Motsu. Dat is de rapper van M.O.V.E., de groep waarvan de nummers in de game worden gespeeld. Vorig jaar was hij op de Animecon en heeft op die kast gespeeld en zijn handtekening erop gezet. Vond ik toch wel even het vermelden waard :) Nerd alert :roll:
 
Psykick":pszrvb4d said:
ps. als je goed hebt gekeken naar die van mij zie je dat er boven links in de hoek een handtekening staat. Dat is de handtekening van Motsu. Dat is de rapper van M.O.V.E., de groep waarvan de nummers in de game worden gespeeld. Vorig jaar was hij op de Animecon en heeft op die kast gespeeld en zijn handtekening erop gezet. Vond ik toch wel even het vermelden waard :) Nerd alert :roll:
Niks nerd alert, gewoon epic coole shit :D
 
Da's wel slecht nieuws voor mij :/ Ik ga er ook vanuit dat het wel even kan duren voordat er eentje opduikt, en dan maar hopen dat de prijs wat meer rond mijn budget ligt. Een opknappertje blijkt mij wel leuk om te doen.

Is een kast converter een goedkopere optie? Volgens mij niet, toch?

En dan snap ik wel waarom dat een super prijs was, hij was in mint staat en alle drie de games zaten er bij.

@Hasan: Ja, ik had het al van Chris begrepen. Ik zei tegen hem dat iemand op de cab had getagt maar ik had niet door dat het een handtekening was :P
 
ChapDDR":13usvogx said:
Is een kast converter een goedkopere optie? Volgens mij niet, toch?
Gewoon de Nascar Arcade kast kopen die ik in buy, sell & trade heb staan. Moet je eerst even Psykick lief aankijken of hij de Chihiro eruit haalt ;). Hij wordt dan goedkoper natuurlijk.
 
Cageman":crw2qfcj said:
ChapDDR":crw2qfcj said:
Is een kast converter een goedkopere optie? Volgens mij niet, toch?
Gewoon de Nascar Arcade kast kopen die ik in buy, sell & trade heb staan. Moet je eerst even Psykick lief aankijken of hij de Chihiro eruit haalt ;). Hij wordt dan goedkoper natuurlijk.

Zit daar de cardreader bij? :P Waggie pimpen is natuurlijk een must!
 
Ja, inderdaad. Misschien mag ik hem dan wel gratis 8)

Nee maar ik heb contact opgenomen met de verkoper en hij krijgt waarschijnlijk een single binnen voor normale prijs. Ik weet echter niet of de verzending enorm duur is van UK naar hier.
 
kun je hem niet net zo makkelijk ophalen? Heb ik meerdere keren gedaan, en het altijd gecombineerd met een korte vakantie :-)
 
Roadtripje met de paps, valt te proberen :P Moet het wel niet in een of ander drop/gat zijn waar niks te doen is.

Edit: Hij krijgt toch geen ID binnen, jammer.
 
Kaijuman":3i5aru8y said:
Balen man, heb je die andere al verkocht dan?

Je bedoelt mijn Naomi? Die wordt morgen ochtend opgehaald :) Maar die wilde ik al langer weg doen omdat ik er al lang niet meer op speel, ik vind de jamma games veel leuker. (Daarnaast kan je meeste Naomi games gewoon op een dreamcast spelen)
 
Back
Top