What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Gameroom staat nu echt op stapel.

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
ElPancho":1qy3bq8q said:
Oh, en ik denk olie-radiatoren ftw in deze.

Laat die lucifers maar thuis :?

Wat olieradiators betreft, Bruno heeft er ook eentje in zijn Lair, maar daardoor is zijn elektra rekening verdubbeld! Daar zit ik niet op te wachten. Misschien is het een optie om toch een gewone radiator via een zwaar geïsoleerde verwarmingsleiding op de CV installatie van het huis aan te sluiten. Moet wel ongeveer 25 meter overbruggen! Kan dat überhaupt?
 
ok, je hebt een gas-bbq dan ..... 😉


Ik denk dat het erg ver is om over die afstand warm water te transporteren onder de grond in de winter ... maar ze kunnen veel tegenwoordig met isolatie.

Warmte op elektriciteit is een enorme kostenpost, ontkom je niet aan als je die route gaat.
Olie gevulde radiatoren zijn wel effiecient en betrouwbaar, heb er jaren mee gewerkt in de winter.
 
Psykick":rekx1qes said:
Ik zat zelf te denken aan een open haard waar je elke keer een woody gebruikt om de Japanse candy's mee te verwarmen :twisted: 😉

mijn woody beledigen mafketels,wacht maar.Ik heb zo'n japans snoeptroep ding gereserveerd bij je en die komt naast mijn woody te staan.
En als je zo nog effe doorgaat beplak ik hem met hout-look folie. :)
Dat geld ook voor jou,almachtige 😉
En als dat niet afdoende is laat ik er een custom notenhouten control panel voor maken. :twisted:
WFTW.
 
Ik zou een CV ketel in het 'shed' gedeelte hangen als je het toch goed wil doen. Kun je vast wel ergens op de kop tikken. Aansluiten aan de huis installatie is niet echt handig vooral wat betreft de afstand met betrekking waterdruk, thermostaat enzo. Stroom en water heb je toch voor je arcadehal nodig. Extra WCtje of zo.... een keuken, douche en euh...... Hmm, Nog even en het wordt een tweede optrekje. 😉 Niks mis mee toch? :)
 
Ratson":154vyzhj said:
Psykick":154vyzhj said:
Ik zat zelf te denken aan een open haard waar je elke keer een woody gebruikt om de Japanse candy's mee te verwarmen :twisted: 😉

mijn woody beledigen mafketels,wacht maar.Ik heb zo'n japans snoeptroep ding gereserveerd bij je en die komt naast mijn woody te staan.
En als je zo nog effe doorgaat beplak ik hem met hout-look folie. :)
Dat geld ook voor jou,almachtige 😉
En als dat niet afdoende is laat ik er een custom notenhouten control panel voor maken. :twisted:
WFTW.
hahaha, gelukkig doe je dit bij je eigen cab 😉
Maar ff zonder dollen, sommige woody's zijn gewoon vet! (pac-man/pengo)

En als ik niet meer welkom ben laat ik wat 'oost-aziatische boktorren' vrij :lol:
 
Hoe je het ook wendt of keert, kosten om zo'n grote ruimte te verwarmen zijn hoe dan ook hoog. Gas is het goedkoopst lijkt me, aparte energie "opwekker" zoals die sonic op dlf is uiteraard helemaal goed, maar hoge kosten in aanschaf. Vochtvangers erin als het nodig is. Industrieele hetelucht fan is misschien ook wat, op rode diesel moet dat te doen zijn daar in het oosten. Als het maar niet vochtig wordt is het goed, opstalverzekering zal ook skyhigh gaan met een volledig houten bijgebouw maar to live your dream kost uiteraard een paar centen.

Zou wel super zijn als dit in nederland gaat gebeuren, ik hoop dat we deze zomer bij je "pooyan shed" kunnen komen inwijden met alle nozomi mafketels en alle andere arcade freaks uit binnen- en buitenland.
 
ruderudie":32nprs5q said:
ik hoop dat we deze zomer bij je "pooyan shed" kunnen komen inwijden met alle nozomi mafketels

Inderdaad; met Ratson voorop, met z'n hout-folie beplakte Aero met notenhouten controlpanel. Ik doe zelf wel wat mooie buttons op :-)

Oh, en over de verwarming van Pooyan's Arcade zou ik ook voor een CV ketel gaan. Gewoon gas aan laten leggen, een paar radiatoren in de arcade, thermostaat erop en klaar. Meest comfortabel, en met een goede thermostaat ook het meest energiezuinig, m.i.
 
Ja CV FTW kost je ca. 2 a 3 duizend euro met alles erop en eraan of lekker een 2e hands keteltje scoren en een loodgieter wat laten prutsen, ben je wellicht onder de 1000 euro klaar. Je hoeft geen combi, alleen maar warmte, dus op de lange termijn echt de betere keuze

@Ratson zorg je wel dat die Aero in een andere kamer komt, anders is het zo zielig voor die Woody, die dingen hebben ook nog vast wel ergens wat leven in zich. :lol:
 
Effe serieus,ik ben echt super blij dat ik eindelijk in de candyclub terecht ga komen.
Maar ben zeker wel voorstander om de wereld van alle royal video en andere universele crapwoodcabs af te helpen :twisted:

Er is waarschijnlijk niet eens genoeg plek voor in mijn gamehok als ik nog wil zitten.
Gelukkig heb ik een vriendin die geen bezwaar heeft tegen een cab in de woonkamer 8)
Hoop ook zeer zeker uitgenodigd te worden maar kan begrijpen dat het misschien een beetje druk kan worden en de longtime members voorrang hebben.Fingers crossed here 😉
 
Ratson":2m2dm7dm said:
..... longtime members voorrang hebben.Fingers crossed here 😉

Als het éénmaal zover is, is iedere member is van harte welkom.

Effe een rekensommetje: Skip freeplay, 30 visitors, € 0,50 per play, 20 plays per visitor, is totaal €300. Nah, dat zet ook geen zoden aan de dijk voor de aanschaf van een CV installatie. Dan toch maar gewoon alles op Freeplay zetten. :lol:
 
Slecht nieuws, gisteren met een ambtenaar van het gemeentehuis gesproken (ik zweer het je, hij had een koffiesnor!). Hij vertelde me dat de totale aanvraagprocedure veel langer is dan de 8 weken waar ik op gerekend had, namelijk ongeveer 16 weken. Dit komt vooral omdat de schuur groter dan 50 m2 wordt en dan heb ik een speciale ontheffing nodig. En ja, dat kost natuurlijk tijd hè, ambtenaartje. En na die 16 weken hebben belanghebbenden nog 6 weken de tijd om bezwaar te maken.

Lang leve de bureaucratie, eh, ik bedoel lang leve de democratie. :twisted:

Ik ben behoorlijk pissed off, maar wat doe je er aan? en het moeilijkste is dan ook nog om vriendelijk tegen zo'n man te blijven, anders weet ik zeker dat mijn aanvraag voorlopig in hun lade blijft liggen.

Dus de planning om de schuur begin juni te bouwen kan ik wel op mijn buik schrijven (ruimte zat), dat wordt nu augustus. :evil:

Positief puntje, ik heb nu meer tijd om over de inrichting van d egameroom na te denken. :)
 
Ik ben eens benieuwd Erik hoe het staat met je hut. Is de eerste steen/paal al plechtig verenigd met de aarde of is er een bureaucratisch stokje voor gestoken?
 
Even een update. Zoals gewoonlijk duurt het langer dan je wilt en dan dat je plant. Ik heb ook een kleine tegenslag gehad, die uiteindelijk goed uitpakt. Het bleek dat dee schuur namelijk, samen met de al bestaande bijgebouwen, te groot om in het bestemmingsplan te passen. Ik mag totaal 80 m2 bijbouwen, maar er staat al 60 m2. (vorige bewoner, bedankt :x). Een ruimte waarvan wij dachten dat het officieel een slaapkamer is, dus hoofdgebouw, is in feite een hobbyruimte (true 😉 ), dus een bijgebouw. En dan houdt ik dus maar 20 m2 over, te weinig. Kortom, de gemeente wilde de bouwvergunning niet verlenen. :cry:

Maar ...... de gemeente heeft geheel zelfstandig (!!!!) en in eerste instantie zonder mij in te lichten, een ontheffingsprocedure in gang gezet die mij in staat stelt totaal 150 m2 aan bijgebouwen te hebben. Op dit moment is B&W akkoord met deze ontheffing, en nu moet ik nog 6 weken wachten tot de bezwaartermijn voor belanghebbenden (die er gelukkig niet zijn, hoop ik :? ) voorbij is. De gemeente heeft me al onofficieel medegedeeld dat de bouwvergunning begin september verleend wordt. :D

Al dit gedoe heeft wel tot gevolg dat de bouw tot eind oktober is verschoven. Maar goed, de schuur, en dus de gameroom, komt er zeker. :lol: :lol:
 
pooyan":1gvltxdf said:
Even een update. Zoals gewoonlijk duurt het langer dan je wilt en dan dat je plant. Ik heb ook een kleine tegenslag gehad, die uiteindelijk goed uitpakt. Het bleek dat dee schuur namelijk, samen met de al bestaande bijgebouwen, te groot om in het bestemmingsplan te passen. Ik mag totaal 80 m2 bijbouwen, maar er staat al 60 m2. (vorige bewoner, bedankt :x). Een ruimte waarvan wij dachten dat het officieel een slaapkamer is, dus hoofdgebouw, is in feite een hobbyruimte (true 😉 ), dus een bijgebouw. En dan houdt ik dus maar 20 m2 over, te weinig. Kortom, de gemeente wilde de bouwvergunning niet verlenen. :cry:

Maar ...... de gemeente heeft geheel zelfstandig (!!!!) en in eerste instantie zonder mij in te lichten, een ontheffingsprocedure in gang gezet die mij in staat stelt totaal 150 m2 aan bijgebouwen te hebben. Op dit moment is B&W akkoord met deze ontheffing, en nu moet ik nog 6 weken wachten tot de bezwaartermijn voor belanghebbenden (die er gelukkig niet zijn, hoop ik :? ) voorbij is. De gemeente heeft me al onofficieel medegedeeld dat de bouwvergunning begin september verleend wordt. :D

Al dit gedoe heeft wel tot gevolg dat de bouw tot eind oktober is verschoven. Maar goed, de schuur, en dus de gameroom, komt er zeker. :lol: :lol:

Dat is een coulante gemeente! Bijna relaxed te noemen! Dus je kunt nu nog 90 m2 bijbouwen?
 
Back
Top