Even een update. Zoals gewoonlijk duurt het langer dan je wilt en dan dat je plant. Ik heb ook een kleine tegenslag gehad, die uiteindelijk goed uitpakt. Het bleek dat dee schuur namelijk, samen met de al bestaande bijgebouwen, te groot om in het bestemmingsplan te passen. Ik mag totaal 80 m2 bijbouwen, maar er staat al 60 m2. (vorige bewoner, bedankt :x). Een ruimte waarvan wij dachten dat het officieel een slaapkamer is, dus hoofdgebouw, is in feite een hobbyruimte (true

), dus een bijgebouw. En dan houdt ik dus maar 20 m2 over, te weinig. Kortom, de gemeente wilde de bouwvergunning niet verlenen.
Maar ...... de gemeente heeft geheel zelfstandig (!!!!) en in eerste instantie zonder mij in te lichten, een ontheffingsprocedure in gang gezet die mij in staat stelt totaal 150 m2 aan bijgebouwen te hebben. Op dit moment is B&W akkoord met deze ontheffing, en nu moet ik nog 6 weken wachten tot de bezwaartermijn voor belanghebbenden (die er gelukkig niet zijn, hoop ik :? ) voorbij is. De gemeente heeft me al onofficieel medegedeeld dat de bouwvergunning begin september verleend wordt.
Al dit gedoe heeft wel tot gevolg dat de bouw tot eind oktober is verschoven. Maar goed, de schuur, en dus de gameroom, komt er zeker. :lol: :lol: