What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Even voorstellen topic / introduce yourself!

• Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Status
Not open for further replies.
Hoi Cthulhu, helaas ben ik daar totaal niet in thuis.... Mocht je een keer de tijd hebben om met mij te PMen dan heel graag. Ik zou graag veel meer uit de PC opties willen halen.

waiwainl":3qb0nk6w said:
Welkom! Hoe meet shmuppers hoe beter :-D

Shmuppers united?

ShmupOtaku":3qb0nk6w said:
Hoi Cthulhu, helaas ben ik daar totaal niet in thuis.... Mocht je een keer de tijd hebben om met mij te PMen dan heel graag. Ik zou graag veel meer uit de PC opties willen halen.

Ik moet wel zeggen dat ik meer van de arcade PCB's en cabs ben en wat minder van de emulatie en PC spellen, ik kan niet zo goed overweg met computers (heb er geen geduld voor). Meestal speel ik een shmup via MAME om te kijken of het de moeite waard is om te kopen en in m'n cabs te proppen...tegenwoordig zijn de meeste Cave spellen best goed te spelen via emulatie dus ik raad zeer zeker aan om dat eens te proberen. Het is niet altijd 100% hetzelfde als de originele PCB, maar amusant en speelbaar zijn ze zeker.

Hey, welkom op het forum.
Ik ben ook meer een pc gamer.... Steam en cabs gaan prima samen :-)

Hallo mensen van Nozomi,

Hierbij wil ik me even voorstellen.
Ik ben al een tijdje een lid van het forum, maar heb niet eerder iets gepost.
Aanvankelijk werd ik lid om een goede stickbouwer te vinden. Wat inmiddels gelukt is.
Maar nu ben ik inmiddels zover om wat actiever mee te doen op het forum en kennis te delen op te doen. :)

Systemen die ik bezit: (allen zijn ntsc en aangesloten via rgb)
Famicom
PC-Engine Duo-R
MegaDrive
Super Famicom
Nintendo 64
Playstation 2
Xbox
Gameboy

Enkele favoriete retro games:
Zelda III
Secret of Mana
Super Metroid
Super Mario World 2
Donkey Kong Country 2
Final Fantasy VI
R-Type III
Little Big Adventure 2

En wat moderne:
Shadow of the Colossus
ICO
Dark Souls
FEZ
Crypt of the Necrodancer
Bioshock Infinite
Dear Esther
Faster Than Light

Vooral spellen met goede sfeer,muziek en interessante art direction eigenlijk.

Welkom

Lihinian":1gzn58a4 said:
Hallo mensen van Nozomi,

.......
Aanvankelijk werd ik lid om een goede stickbouwer te vinden. Wat inmiddels gelukt is........

wie zou dat kunnen zijn?

Danku danku iedereen, wat een welkome plek is het hier toch. :mrgreen:

Machello":1lnciv3e said:
Welkom!

Lihinian":1lnciv3e said:
enkele favoriete retro games:
zelda III
secret of mana
final fantasy vi

Chronotrigger niet :D ?

Er zijn er altijd een paar die je als rpg en game soundtrack liefhebber op moet noemen. Hier nog een paar :)
Chrono Cross, Legend of Mana, FFX, Nier, Fragile Dreams, Xenoblade, Seiken 3, Castlevania IV, Axelay (zelfde componist als castlevania iv), Lifeforce/Salamander, Rondo of Blood, Terranigma, Bahamut Lagoon.

Niet eens ieder spel heb ik gespeeld, en bij meeste spellen kende ik eerst de soundtrack al voordat ik ze uberhaupt ging spelen :P

Lihinian":3pzbvzge said:
Er zijn er altijd een paar je als rpg en game soundtrack liefhebber op moet noemen.

Agree. Ik heb al een tijdje wat soundtracks van oudere rpg's (voornamelijks snes) in een playlist staan. Vind het heerlijke muziek voor onder het werk

Machello":1ylehvi3 said:
Lihinian":1ylehvi3 said:
Er zijn er altijd een paar je als rpg en game soundtrack liefhebber op moet noemen.

Agree. Ik heb al een tijdje wat soundtracks van oudere rpg's (voornamelijks snes) in een playlist staan. Vind het heerlijke muziek voor onder het werk

De snes sound chip, die heeft iets speciaals wat geen enkele andere console heeft.
Hij klinkt op een bepaalde manier zelfs beter dan z'n opvolger de n64, als je het mij vraagt dan.

De sd2snes is trouwens erg aan te raden als je de chiptunes op originele hardware wilt luisteren :)
Zie hier:
Dit is al helemaal tof als je een spdif mod hebt. Nog toffer als je een oude snes hebt waarin de soundchip een los afgeschermde module is. Die klinkt het warmst en helderste. Een vriend van mij heeft die, en heeft er ook een betere hoogwaardige crystal klok ingezet die normaal in cd spelers gezet worden. :roll: als ik het goed zeg tenminste. Anyway. Die heeft dan ook een hi-fi systeem van 3000 euro dus het klonk sowieso al aardig. :lol:

Status
Not open for further replies.
Back