What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Egret 29 (I) Tribute

Sphere

1CC Aspirant
Hmm... sinds dat ik in aanraking ben gekomen met Candy's kom ik steeds weer terug bij 1 cab die ik graag in mijn bezit wil hebben. Elke keer kijk ik terug naar de vormen, de uitstraling en denk ik DAMN! Geen idee of ik de enige ben maar voor mij geldt dat voor de Egret 29. Het is een sierlijk en elegante cab die ik persoonlijk het liefst gewoon alleen in een kamer zie staan.

Om even aan te geven waarom ik dat vind dacht ik hier even een kleine tribute te geven voor deze cab :D, doe ermee wat je wilt :lol:

20121127_230710_5_bestshot.jpg
egret771.jpg

IMG_4093.JPG

15q8dja.jpg

Left.jpg

Wild.jpg

Stock.jpg


Voor mij ziet deze cab er heel sierlijk uit, de hinde onder de cabs maar als mensen hem verschrikkelijk lelijk vinden snap ik wel waar dat vandaan komt. Hij staat in ieder geval heel hoog op mijn wish-list. Is er toevallig iemand die er 1 in zijn bezig heeft en zijn ervaringen met deze cab wilt delen?

Groet,

Pieter
 
Hulde voor dit topic! Ik vind het ook prachtige cabs. Weet dat er onlangs in Duitsland 1 of 2 te koop stonden. Zijn alleen wel reteduur
 
Ik vind het een leuk en gewaagd model. Ik stoor me wel aan de positie van de speakers.
 
Ik kreeg er op het Duitse forum 1 aangeboden voor schrikt niet 3500 euro, omdat je ze heel zelden ziet.
Zijn naam is Mac: mame op arcadezentrum, het is volgens mij wel een handelaar deze kerel :D

Persoonlijk vind ik deze cab net iets teveel weghebben van een tandartsstoel, maar dat geheel terzijde :D
Als je echt helemaal idioot bent van deze cab zou je eens bij hem kunnen informeren :mrgreen:
 
Ik kreeg er eind vorig jaar 2 aangeboden voor 1500 euro per stuk.
Ik heb ze zelf een aantal jaren geleden aan hem verkocht en hij heeft er een aantal nieuwe onderdelen van Taito bij kunnen kopen. Ik kan eens informeren of hij ze nog heeft.
 
Het is wel een aardig bakbeest hoor, enorm ding. Zelf ben ik wel van de symmetrie dus enig aan deze cab wat mij niet helemaal lekker zit is dat de cab zeg maar links op een plate staat, dus de voetenplank zit aan de zijkant ipv aan de voorkant. Wastom dat is mag joost weten, verder enorm overpriced maar goed liefde maakt blind he :). Succes met de zoektocht!
 
Marcosan30":2r77xlzt said:
Ik kreeg er op het Duitse forum 1 aangeboden voor schrikt niet 3500 euro, omdat je ze heel zelden ziet.
Zijn naam is Mac: mame op arcadezentrum, het is volgens mij wel een handelaar deze kerel :D

Mac:mame (Andy) is zeker geen handelaar, maar net als wij een enthousiaste hobby-ist en verzamelaar. En een topgozer, kun je gerust bij kopen.

Overigens vond ik de Egret 29 tot een tijdje geleden foeilelijk, maar ik begin de vormen en uitstraling steeds meer te waarderen. Is toch wel een erg leuke cab aan het worden IMO. :D
 
Altijd een charmante cab gevonden met z'n "oorwarmers" en z'n "leeslampje". Een beetje ook een retro uitstraling, zou denk ik best goed tot z'n recht komen in een jaren 70 inrichting of een sci-fi film uit de jaren 70 á la Rollerball.
 
cthulhu":6y5q2s58 said:
Altijd een charmante cab gevonden met z'n "oorwarmers" en z'n "leeslampje". Een beetje ook een retro uitstraling, zou denk ik best goed tot z'n recht komen in een jaren 70 inrichting of een sci-fi film uit de jaren 70 á la Rollerball.

Precies, ik vind het inderdaad iets jaren 70s hebben. Het heeft een beetje een 2001 space odyssey hebben en daar houd ik wel van :lol:. Het is gewoon wat anders en dat kan ik wel waarderen.

Als ik nog eens de loterij win dan staat hij snel genoeg bij mij thuis maar mijn huidige budget laat de aanschaf van schoonheid niet toen. Natuurlijk hoop ik dat iemand ergens een opknappertje heeft staan maar ik ben bang dat die kans net zo groot is als dat ik de loterij win :lol:.

Dus tot dit tijd maar genieten van de plaatsjes! :D
 
als je nou een paar van die zonnebank lampen bovenin doet dan lijkt het ook nog of je buiten bent geweest ....

maar serieus, dit is wel een leuke cab, prima formaat voor als je niet heel veel ruimte hebt en eens iets anders retro wilt :)
 
RoOd":1ogsu0hn said:
als je nou een paar van die zonnebank lampen bovenin doet dan lijkt het ook nog of je buiten bent geweest ....

maar serieus, dit is wel een leuke cab, prima formaat voor als je niet heel veel ruimte hebt en eens iets anders retro wilt :)

Tis zeker geen kleine cab , afmeting van een Sega Astro
 
ckong":1euooisl said:
Marcosan30":1euooisl said:
Ik kreeg er op het Duitse forum 1 aangeboden voor schrikt niet 3500 euro, omdat je ze heel zelden ziet.
Zijn naam is Mac: mame op arcadezentrum, het is volgens mij wel een handelaar deze kerel :D

Mac:mame (Andy) is zeker geen handelaar, maar net als wij een enthousiaste hobby-ist en verzamelaar. En een topgozer, kun je gerust bij kopen.

Overigens vond ik de Egret 29 tot een tijdje geleden foeilelijk, maar ik begin de vormen en uitstraling steeds meer te waarderen. Is toch wel een erg leuke cab aan het worden IMO. :D

In Duitsland zitten een aantal diehard Taito collector's die cabs tot in de puntjes perfect willen hebben. Het schijnt dat er een aantal van deze E29's vroeger in arcadehallen hebben gestaan in Duitsland
 
hoi
idd mac mame is idd geen handelaar maar weet wel wat er te koop is .

btw vind de cab wel wat hebben succes met de zoektocht(wel genoeg euros meenemen :( )
gr
 
Taito is begonnen als maker van wodka en pinda-dispensers. Ik ben blij dat ze de overgang naar arcade hebben gemaakt..

maar naast deze cab zou ik alleen nog niet dood gevonden willen worden. Vind persoonlijk de moderne Egrets ook niet mooi, maar dat terzijde.
 
Back
Top