What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Cageman's Gameroom

Cageman":2p5qp7c1 said:
Thanks, Henk! Oh, kleine correctie: Het is een dedicated Afterburner, alleen met de mogelijkheid er een racer van te maken :-) Ik hecht heel veel belang aan het origineel houden van die cab, ook al swap ik dan wat onderdelen; hij moet altijd weer terug kunnen naar origineel.

En ja, qua formaat is zo'n dedicated cab echt niet spannend. 80 breed, 170 lang, en lager dan een Blast (zonder topper dan) :-)

Dacht al dat je een comment terug zou geven. :) Maar je ABC heeft hetzelfde model als alle racecabs vandaar.

Vandaag irl even de afterburner gezien, wat een hele, hele , onwijs mooie cab is dat zeg.
En roepen dat z'n monitor verrot is, dat ding is nog hartstikke mooi ^^

(ik zeg die hantarex van has erin en die monitor die er nu inzit mag je linea recta deze richting op schuiven :mrgreen: )

Nu nog even in opslag: Sega Touring Car cab in onvoorstelbaar goede staat :-) Gaat in de nabije toekomst Daytona USA, Outrun 2 of Emu/PS3 draaien. Moet nog even bepalen welke van de drie :-)

stcn.jpg

Vet arjan, heel gaaf!!

Welkom bij de racecab club dab maar he, where the boys become men ^^

Erg cool! Hij is in goede staat zei je? Dus je laat de art intact en stopt er alleen wat andere hardware in?

Dank voor de complimenten :-)

goatboy":d8xtg69h said:
Erg cool! Hij is in goede staat zei je? Dus je laat de art intact en stopt er alleen wat andere hardware in?

Ja, dat denk ik wel. Gek genoeg is de art aan de rechterkant (side art) wel verdwenen; eens kijken of ik daar iets op kan vinden. Alle overige art zit er nog keurig op en heeft praktisch geen beschadigingen.

Het plastic (side plastics van monitorbehuizing) heeft wel wat kleine beschadigingen opgelopen, maar verder is het ding echt supermooi. Helemaal gezien de extreem lage prijs die ik ervoor heb betaald.

Ja, dat denk ik wel. Gek genoeg is de art aan de rechterkant (side art) wel verdwenen; eens kijken of ik daar iets op kan vinden. Alle overige art zit er nog keurig op en heeft praktisch geen beschadigingen.

Kan het niet zijn omdat het een 2 player cab was..of klets ik nu onzin?

Wat dude zegt klopt. De linkerhelft van een twin heeft geen art op het rechter monitorplastic, de rechter geen op de linker

:mrgreen:

Soms zijn de dingen zo simpel. Helemaal niet bij stil gestaan! Ik vond al dat het zo netjes verwijderd was ;-)

Weer wat geleerd vandaag. Dank! :-)

Vandaag de Afterburner cab weer omgezet naar driving cab. Had al even geleden via jiggy een Outrun 2 voor Chihiro gekocht, en vroeg me af wat het verschil is met Outrun 2 SP (die ik voorheen draaide), en dan specifiek het force feedback deel.

De afgelopen week eerst de stuuras vervangen door een nieuwe, met nieuwe lagers. wat een k(@*&tklus was dat. Alles muurvast na 10 jaar gebruik. Dash is technisch nu weer helemaal als nieuw, inclusief een gloednieuw NOS stuur.

Foto van vandaag (donkere lijn op monitor is er irl niet, natuurlijk):
dscf0687zq.jpg

Paar rondjes gereden, en hoewel OR2SP de betere game is, is de force feedback op OR2 beter wanneer je de view 'in-car' hebt. In OR2SP verdwijnt dan zowat alle feedback, op weerstand na. In OR2 in dezelfde view heb je volledige force feedback.

AndyGeezer heeft me dit al eens verteld, maar vind het toch fijn om zelf het verschil te voelen :-)

Lekker gassen met volume op 10 met die heerlijke Outrun muziek.. :mrgreen:

Vet Arjan! Zou wil eens een ritje een mooie rooie Ferrari willen maken :)

Heb nu een paar dagen Wangan Midnight Maximum Tune 2 (Chihiro) op de cab draaien. Wat een vette game is dat, zeg. Goed te spelen zonder cardreader doordat je als guest kunt rijden en codes krijgt die je later weer kunt invoeren om verder te gaan.

Muziek is helemaal te gek; dat maakt deze game ook wel echt een beleving om te spelen!

Nu nog force feedback.. want ja.. dat is natuurlijk weer een ander systeem met andere PCB's.. Maar goed, zonder FFB nog steeds een hoop fun!

dscf0715s.jpg

Blijf het vet vinden dat je je After Burner hebt omgetuned naar een racer! Wellicht (of misschien bestaat het al) is het ooit mogelijk om cardreaders te emuleren met een PIC.

Heb zelf de technische kennis niet in huis, maar volgens mij is dat een aanwinst voor alle card ellende die sommige racers met zich meebrengen.

Back