What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Almighty's NEW Playground (2)

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
residentevilgamecubejk4.jpg

soulcalibur2gamecubekl2.jpg

zojuist gekocht bij R.Kolk
snktoybb3.jpg
 
Voor een paar lullige euro's m'n eerste soundtracks gescoord.
Voor mij is dit echt nieuw en wil deze gok wel eens nemen en kijken of het wat is.

King of fighters 97 soundtrack:
kingoffighters97soundtrxs0.jpg

Sonic Adventure soundtrack:
sonicadventuresoundtraczf9.jpg

G-Darius soundtrack:
gdariussoundtrackat1.jpg

Helaas ging Streetfighter the Movie voor veel meer weg dan ik had geboden en aangezien ik ook (nog) niet echt weet wat de waarde(en of ik het echt wel leuk vind) van deze soundtracks zijn moest ik hem voorbij laten gaan.
 
kijk uit of je geen bootlegs neppers hebt gescored. Ben ongeveer 8 jaar geleden met game music begonnen...collectie van ongeveer 100+ albums terug naar 20 nu. Zeldzame stuff zoals snatcher soundtracks kosten je wel 100 dollar, ma die zijn het wel echt waard.

Baki weet ook wat the good stuff is. Ik zou zeggen ga eens wat luisteren!
 
das even terug, hi all :D

@DreamerNL:
Komt bij mij vandaan, geen bootlegs.

@almighty:
Ik zou maar eens beginnen met hier rond te kijken:
http://gh.ffshrine.org/
http://www.chudahs-corner.com/
http://downloads.khinsider.com/
http://www.allost.ru/ost/games/
http://www.gamemusic.com/
http://www.vgmworld.com/
http://www.mirsoft.info/

OST's die ik wel dig:

Richting techno:
ESPgaluda
Gigawing 2/mars matrix (combi CD)
Psyavariar 2
shikiami no shiro II

Richting klasiek:
Shenmue (duh)
arrange ost's van Last blade 1 en 2
Wander and the Colossus - heel vet

Wat wel zo is met OST's dat je de game wel gespeeld moet hebben wil je het echt kunnen waarderen imo.
 
Er is ergens in Videogames een soundtrack topic, laten we daar verder lullen over soundtracks.
 
DreamerNL":2i9yk5qb said:
kijk uit of je geen bootlegs neppers hebt gescored. Ben ongeveer 8 jaar geleden met game music begonnen...collectie van ongeveer 100+ albums terug naar 20 nu. Zeldzame stuff zoals snatcher soundtracks kosten je wel 100 dollar, ma die zijn het wel echt waard.

Baki weet ook wat the good stuff is. Ik zou zeggen ga eens wat luisteren!

zover ik weet is het allemaal orgineel 😉
 
LBL":145jnh0y said:
das even terug, hi all :D

@DreamerNL:
Komt bij mij vandaan, geen bootlegs.

@almighty:
Ik zou maar eens beginnen met hier rond te kijken:
http://gh.ffshrine.org/
http://www.chudahs-corner.com/
http://downloads.khinsider.com/
http://www.allost.ru/ost/games/
http://www.gamemusic.com/
http://www.vgmworld.com/
http://www.mirsoft.info/

OST's die ik wel dig:

Richting techno:
ESPgaluda
Gigawing 2/mars matrix (combi CD)
Psyavariar 2
shikiami no shiro II

Richting klasiek:
Shenmue (duh)
arrange ost's van Last blade 1 en 2
Wander and the Colossus - heel vet

Wat wel zo is met OST's dat je de game wel gespeeld moet hebben wil je het echt kunnen waarderen imo.

Dat je de game gespeeld moet hebben om de ost te kunnen waarderen is onzin, dat is een misconceptie die veel newbies in de scene hebben :lol:
 
Dat is wel zo, alleen zal het voor een nieuwkomer wel een makkelijkere manier zijn om soundtracks te gaan waarderen, vervolgens aan de stijl te wennen van een publisher en uiteindelijk daar los op te gaan.
 
Ken":3c41hdxj said:
Dat is wel zo, alleen zal het voor een nieuwkomer wel een makkelijkere manier zijn om soundtracks te gaan waarderen, vervolgens aan de stijl te wennen van een publisher en uiteindelijk daar los op te gaan.

nee. Aan de stijl van een publisher te wennen? ik weet niet waar je dat vandaan tovert, het lijken mooie woorden, maar ze hebben hier in de verste verte niets mee te maken. Eigenlijk is het gewoon onzin. Een publisher, zoals de naam al zegt, publiceert albums slechts...de muzikant is verantwoordelijk voor de muziek. Ik dacht toch dat zon dingen common knowledge waren...niet dus.

Je hebt naar alle waarschijnlijkheid nog nooit echte game music gehoord ken.
 
Ken":oh3ztz7p said:
Er is ergens in Videogames een soundtrack topic, laten we daar verder lullen over soundtracks.

maare zullen we anders daar verder discussieren want anders staat straks me hele galerij hiermee vol 😉
 
Ik vind dat Capcom games een bepaalde stijl van muziek hebben, muziek die misschien niet door de publisher zelf is gemaakt, maar wel bij de games van een bedrijf hoort.

Ik ga ook niet verder dan de Guilty Gear/MGS etc. soundtracks en ik heb er misschien 20 o.i.d. Neemt niet weg dat het steeds schaarster wordt, ook in Japan om ze te vinden. De markt zakt steeds meer weg (offline).
 
Back
Top