What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Akuma's Gameroom

Voor mij is het wat voordeliger, omdat ik dit al een tijdje op voorraad had op werk nog tegen een gunstigere dollarkoers.
Als je NU voor goedkoopste gaat via een prijs vergelijker, rond €1000-€1200 volgens mij.

Als het budget er is, zeker doen.
Windows 8 + SSD schijfje = super snelle boot!
Ik laat nu Ultra SF IV ook automatisch opstarten met Windows (vanuit STEAM).
Binnen mum van tijd staat ie te draaien :)

Mooi gedaan, die stekkerdoos is handig.

Ik heb de PC ernaast staan, gezien het ook mijn Game PC is.
Als ik mijn pc aan heb, en de vewlix aanzet, schakelt het beeld naar duplex.
Zie je op beide monitoren hetzelfde. ideaal.

Moet alleen nog geluid steeds omzetten, maar daar komt een splitter voor zsm.
Dat kan ik nu uitzoeken, gezien ik nu het geluid via de vewlix boxen heb lopen, zonder dat ik een stepdown converter moet gebruiken om de hele cab aan te zetten.

Akuma2000":1llrrso1 said:
Wp03Vzx.jpg

Precies wat ik ook ging doen maar dan met zo'n switch

Rocker_switch.JPG

Kwestie van de de kabeltjes uit de switch in mn servicepaneel halen en die aansluiten op de nieuwe switch.

Weer een nieuw (en laatste, zolder is vol) project:

Br1Pecj.jpg

Ra ra wat is dit :D

De cab is freakin huge en krijg het voor geen mogelijkheid de trap op.
Enige manier om het boven te krijgen is geheel demonteren.

Zo'n wooden cab is helemaal vast getimmerd en vastgelijmd...
Ga dit weekend met een heatgun aan de gang om de lijm los te krijgen en zo alle panelen los te trekken.
Heb het e.e.a. al gedaan, helaas met schade.
Als eenmaal alles op de zolder staat moet ik dus veel gaan herstellen... ach ja... het houdt me van de straat... :D

Iemand nog tips hoe ik het beste de lijm (en nieten/spijkers) los krijg en de panelen van elkaar kan krijgen zonder al teveel scheuren?

Hoi, ik heb zelf ook een aantal kasten uit elkaar gehaald om op zolder te zetten. Ik heb zelf een soort van platte koevoet die ik tussen de onderdelen plaats en waarmee ik dan heel voorzichtig stukje voor stukje de planken van elkaar beweeg. Ik plaats deze altijd zoveel mogelijk op een plaats waar je evt beschadiging niet ziet.

voorzichtigheid is het devies en haal meteen alle spijkertjes die uitsteken eruit met een nijptang oid, je haalt je lelijk open als je niet uitkijkt.

Zelf monteer ik de delen weer met latten en schroeven aan de binnenkant, zodat de kasten nu demontabel zijn

succes

Tis inderdaad een Point Blank 2!

@ Anunaki, thanks voor de tips!
Ik ga z.s.m. naar de gamma voor:
- Houtlijm
- Houtvuller
- Zwarte lak
- Verf kwastje
- Spatel
- Schroeven
- Latjes
- Platte Koevoet

:D

oei
mijn ervaring is dat ze daar nou niet echt beter van worden
veel geduld en voorzichtigheid is nodig

ben benieuwd

Anunaki":30fnckm0 said:
Ik heb zelf een soort van platte koevoet die ik tussen de onderdelen plaats en waarmee ik dan heel voorzichtig stukje voor stukje de planken van elkaar beweeg

Voor zo'n klus is een kleine koevoet inderdaad ideaal. Dat is eigenlijk een handgereedschap die je standaard in je werkkoffer moet hebben :D.
Bij het merk Stanley heet dit wonderbar
S_55-515_4.jpg

wonderbar.jpg

Als je het machinaal wil aanpakken kan je kijken voor een multitool. Dit toestel heeft een fijne oscillerende zaag waardoor je gemakkelijk de lijm kan los zagen en met een bi-metaal zaagbladje kan je zelfs schroeven/nagels doorzagen. Ook ideaal om vierkante gaten te zagen. Bijna ieder merk (professioneel/ doe-het-zelf) heeft wel dergelijk toestel in hun gamma. Nog een kleine tip: Zo'n toestel koop je beter op snoer en niet de (meestal veel duurdere) variant op batterijen.
771040-Multi-zaag-tool.jpg

Thanks voor de tips heren, had vanavond geshopt bij de Gamma en toen aan het werk gegaan.

Ben klaar voor vandaag:

MoIQz4x.jpg

:D

Ff potje flipperen en dan ga ik maffen, ben kapot xD

Vandaag begonnen met in elkaar zetten, had bij de Gamma een doosje houtschroeven gekocht.
Zo alles voorzichtig aan elkaar vastgeschroefd en waar nodig houtlijm gebruikt.

RlUyNUu.jpg

bWXlSFm.jpg

fe1ht0N.jpg

Staat als een huis!!!
Alles ook gelijk schoongemaakt, het is nu nog netter en steviger dan voordat ie uit elkaar ging :)

En hier staat ie dan, alles werkt ook gelukkig nog :)

Lox4AE2.jpg

Vrouwlief ook helemaal blij (was ook haar idee om PB toe te voegen aan mijn zolder) :D

rFjSjSD.jpg

Back